Bukefalos 28 år!

Stormen Hans

Väster om Göteborg. Regn o blåst redigt igår kväll o natt. Ingen åska. Nuuppehåll olike vind.
 
1691395074904.png


Inte mycket regn och inga blixtar eller dunder
 
Det regnade rejält, dundrade konstant med mycket blixtrar igår när vi gick och la oss. Hur länge det höll på har jag ingen aning om, jag somnade 😁
Sover alltid med öppet fönster, åska är inget som stör mig.
 
Bor i mitten av Skåne och här har varit lugnt ändå. Det har regnat länge nu men inte så kraftigt regn. Vi hörde lite muller igår men ingen som kom riktigt nära. Men det ska blåsa upp ikväll och vara rätt kraftig blåst hela dagen imorgon.

Min bror har dock rapporterat att hans jobb i Malmö blev av med strömmen under morgonen, inkl området runt omkring (Kirseberg).
 
Normalt regn under större delen av dagen igår. På kvällen kom det ett rejält åskväder med tillhörande skyfall. Fick springa ner och rensa brunnen utanför källargaraget en gång då den täpptes till av skräp.
Natten har varit lugn. Fruktansvärt kvavt ute idag.
Fick sammanlagt 17 mm regn.
 
Grannar hade elavbrott igår pga oväder, har blåst rejält ute. Vattenkannor och leksaker har blåst runt i trädgården och cykeln ramlade över rabatten den stod bredvid, ser ut som rosorna klarade sig iaf. En av våra nya syrener fick sina grenar knäckta av vinden 🫣 åska och rejält med regn som höll mig vaken ett litet tag igår kväll också. Befinner oss i Skåne.
 
Hos oss i västra skåne hade det kommit 60+ mm regn mellan kl 11 igår och 05 imorse, vår vattenmätare var översvämmad. Det har blåst rejält hela natten, men ingen åska. Första gången jag som husägare inte kunnat sova ordentligt på grund av vädret. Inget ser dock ut att ha blåst sönder eller iväg, som tur är.
 
Om jag kollar på SMHI och senaste dygnet så säger de att i staden jag bor så regnade det 18 mm igår och hittills 25 mm idag.
 
Hade svårt att somna igår kväll och var irriterad över att grannen höll på med något starkt ljus som flimrade så pass sent. Gick upp för att se vad det handlade om när jag insåg att hela himlen lystes upp med ojämna mellanrum. Det hördes dock bara muller någon enstaka gång så det var en något surrealistisk upplevelse.

Vi fick 24 mm igår + inatt så inte så farligt. Norra Västmanland.
 
Somnade till åska och ösregn igår och väcktes senare vid 3-tiden att det brakade loss ordentligt. Ena hunden som är åskrädd låg nedanför sängen och hjässade så min ena toffel var plaskvåt i morse och han vågade knappt gå ut.

Jag har varit iväg till Uppsala, badat och handlat lite. Nån av hundarna har skitit lös i sovrummet medan jag var borta. Ser på blixtvakt att det har åskat här i min frånvaro och enligt prognos ska det bli sämre igen. Just nu varmt och väldigt fuktigt ute.

Borr norr om Stockholm.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 104
Senast: Jojo
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 824
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 551
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp