Bukefalos 28 år!

Strulat till det på jobb

Men varför stannar du i din värdelösa relation som inte ger dig någonting? Tror du att det är bättre för dina barn eller är det bekvämlighet? Du säger dina sista år, hur gammal är du om man får fråga? Om du har småbarn så antar jag att du är under 50? Då har du ju massor av år kvar med möjlighet till kärlek och åtrå med någon annan. Oavsett är det väl bättre att du tar tag i grundproblemet=ditt förhållande och avslutar det om du inte tror att ni kan hitta tillbaka till kärleken och faktiskt skaffar ett vettigt förhållande (inte djuriskasexkänslor-mannen som inte vill ha ett) och är lycklig istället för det här "plåster på en amputerad arm lösningen"?


Du har helt rätt och det gör mig så olycklig. I ett år har jag varit hemligt kär i denne man

Och jo vi har problem och de är bara mina eg. Min sambo älskar mig inte och har nog aldrig gjort det. Det blev liksom bara vi. Kom redan trasig till honom från ett förhållande och släppte aldrig det direkt. Det är snart 16 år sedan.

Denne man får mig att både skämmas och få lyckorus
 
Fast det där känns som ursäkter och lite offerkofta, bekvämlighet och rädsla. Inga vilka är känslor som rättfärdigar att utsätta dig själv-din partner och din barn för ett förhållande utan kärlek. Du kanske känner så just nu men om djuriskasexkänslor-mannen vill ha dig varför skulle ingen annan kunna vilja det då? Och vill du leva resen av livet i et kärleks-vakum? Är det så du vill visa dina barn att man lever?

Nej det vill jag inte verkligen inte dock är det inte då lätt med så små barn
 
Då borde han väl inte protestera mot att du har sex på annat håll.

Sluta skämmas! Du är normal.

Det här är ju faktiskt en idé. Ts, prata med din man, hör med honom om han skulle kunna tänka sig en lösning där ni bor ihop, har det ekonomiska ihop och allt det där, men där du får det rent fysiska från någon annan, eftersom han ändå inte är intresserad?

Jag tycker inte det är ett dugg konstigt att du ser den här andra mannen. Jag har själv hög sexualdrift och när mitt ex blev ointresserad av mig så började jag väldigt snabbt få lustar för andra män. Jag valde att göra slut då, trots att jag älskade honom. Men jag tyckte inte att det var värt att leva i en relation där den andra parten inte älskar mig. Då är jag hellre ensam.
 
Det finns ett ganska grovt "ordspråk" - "Don't shit were you eat".
Om du vill vara kvar på jobbet och ha en bra arbetsmiljö - strula inte med kollegor eller chefen. Strula inte till det där du spenderar större delen av din vardag.
Alltså, det där var tramsigt....
På förra jobbet dejtade jag 3st relativt nära kollegor. Tyvärr blev det inget seriöst. Iaf den ena hade jag gärna träffat mera.
Däremot var det inget problem att ha en seriös jobb relation med någon av dem efter. Tror ingen annan på jobbet märkte något.
 
Fast TS kan knappast få det hon behöver från kollegan? Det TS saknar hemma är av vad TS skriver inte så mycket sexet som närheten och kärleken. TS säger sig själv vara kär i mannen redan, vilja leva med honom etc. Medan han är ute efter ett ligg eller två.

Han är ju för fasiken ännu mindre vad TS behöver än vad sambon är??
 
Gamal, oattraktiv och har småbarn.

Vi har bott ihop i 15år och dagarna bara går. De sista 10åren har inte varit bra men bekvämt med hus och allt.
Det där är bland det dummaste jag läst på länge!

Menar du att det där skulle vara en ursäkt för att låta barn växa upp i en kärlekslös relation? Menar du att du tror att det där är den bästa förebild du kan ge dina barn??

Nä, bättre än så kan du säkert.
 
Fast TS kan knappast få det hon behöver från kollegan? Det TS saknar hemma är av vad TS skriver inte så mycket sexet som närheten och kärleken. TS säger sig själv vara kär i mannen redan, vilja leva med honom etc. Medan han är ute efter ett ligg eller två.

Han är ju för fasiken ännu mindre vad TS behöver än vad sambon är??

Exakt! Det handlar inte om moralpanik att det verkar som en dålig idé att gå vidare med kollegan, det handlar om att det verkligen ser ut som att TS försöker gräva sin egen grop ännu djupare - medan hon ivrigt intalar sig själv att det är jättekul och hon vill stå i en djup grop med ingen väg upp...

Att desperat gömma sig i ett från början dödsdömt förhållande istället för att ta itu med det som felar ser inte precis konstruktivt ut.
 
Fast TS kan knappast få det hon behöver från kollegan? Det TS saknar hemma är av vad TS skriver inte så mycket sexet som närheten och kärleken. TS säger sig själv vara kär i mannen redan, vilja leva med honom etc. Medan han är ute efter ett ligg eller två.

Han är ju för fasiken ännu mindre vad TS behöver än vad sambon är??

Hur vet du att jobbmannen är ute efter ett ligg eller två?
TS skriver att "det nog är så från hans sida" och då klassas han som en känslokall utnyttjare?

Vad TS behöver är kanske ett sexliv. Det verkar vara spikat att vad en behöver är "kärlek, trygghet, närhet, och så lite sex på det". Hela paketet, annars är det FEEEEL!
 
Hur vet du att jobbmannen är ute efter ett ligg eller två?
TS skriver att "det nog är så från hans sida" och då klassas han som en känslokall utnyttjare?

Vad TS behöver är kanske ett sexliv. Det verkar vara spikat att vad en behöver är "kärlek, trygghet, närhet, och så lite sex på det". Hela paketet, annars är det FEEEEL!

Nä, det är TS som säger att det är vad hon behöver? Hon säger sig redan vara rejält kär i den här mannen, och veta att han enbart vill ha sex. TS skriver bland annat "ganska självdestruktivt" om det här förhållandet, "han kommer att krossa mitt hjärta", "Ja jag är upp över öronen förälskad och har så varit det ett tag faktiskt från första gången jag såg honom. Det är inte besvarat, han är tydlig bara sex inget annat", "Det har redan krossat mitt hjärta, typ allt!", osv.

Och nä, mannen verkar alls inte vara någon utnyttjare - han har ju gjort klart att han bara är ute efter sex och är alltså ärlig - men TS verkar ju ute efter något helt annat.
 
Hur vet du att jobbmannen är ute efter ett ligg eller två?
TS skriver att "det nog är så från hans sida" och då klassas han som en känslokall utnyttjare?

Vad TS behöver är kanske ett sexliv. Det verkar vara spikat att vad en behöver är "kärlek, trygghet, närhet, och så lite sex på det". Hela paketet, annars är det FEEEEL!

Jag går på vad TS själv skrivit. Vi må ju ge henne den tilltron åtminstone.
Och hon vill enligt egen utsago ha hela paketet.
 
Nu går jag måhända en smula OT, men det har funnits tillfällen i livet då jag rannsakat mig själv och kommit fram till att jag INTE vill ha en traditionell relation. Med tre hästar på två ställen, heltidsjobb och vänner har det emellanåt inte varit läge att ha annat än en trevlig, städad, exklusiv sexuell relation. Visst har vi i så fall gjort lite annat också (varit utomlands på jobbresa för honom, jag följt med som nöjesdel, lite tävlingar etc). Men de relationerna har uteslutande byggt på att "vi träffas när bägge har tid, är ostressade, duschade och trevliga".

Det handlar väl som allt annat i livet att ta reda på vad man vill ha. Vill jag ha Volvo, Villa och Vovve, bra sex, två barn och en strålande relation med en människa - strålande. Make it happen. Vill jag ha karriär, hyreslägenhet och en sexuell relation utan något annat - strålande. Make i happen.

Vad som känns fel är att VETA att jag vill ha VVV, men nöja mig halvvägs med en taskig relation, inget sex och ett stort missnöje med tillvaron. Lika illa är det att ha en sexuell relation och frustration över att egentligen vilja ha mycket mer.
 
Jag är (var) barn (var då 16 är, är nu snart 31), i en familj där mamma var otrogen mot pappa. I efterhand var det inget kärleksförhållande de hade, det hade varit dåligt i många år och höll nog ihop endast för oss tre barn och det var enklare ekonomiskt.
Det kom fram och det var ett helvete för oss alla i många år. Mamma flyttade från pappa, jag följde med henne. Min yngre bror stannade med pappa och min äldre syster flyttade hemifrån. Det är fortfarande infekterat och det är pappa som har problemen. Mamma har aldrig sagt ett ljud, mer än bett om ursäkt, medan pappa har tagit alla tillfällen han kan att säga otrevliga saker om mamma. Det är skitjobbigt och pappa och jag har en mycket ansträngd relation idag.
Mamma borde verkligen ha lämnat pappa INNAN hon gick till en annan man, den åsikten kommer jag alltid ha. Jag är också övertygad om att hade hon gjort det så hade min och pappas relation varit bättre och pappa mått bättre.
Min mamma och jag har en jättebra och nära relation idag, kommer aldrig kunna ha det med pappa efter alla elaka saker han sagt om mamma. Jag har bara en mamma och en pappa oavsett.

Skulle kunna skriva en lång bok om allt som hände och hur jobbigt det var för mig.

Mitt råd, avsluta allt med din nuvarande man innan du hoppar in i något annat. Du har dina barn också, hur kommer det att bli om det kommer fram att du varit otrogen? Din man kanske tar lätt på det, men hur kommer dina barn ta det? Nu, eller om 10 år?
 
Okej, så du vill ha sex. Du ever i ett ickeförhållande. Ta paus med din sambo, ha sex med någon annan lämplig person (exempelvis kåt kollega). Sen tar du det därifrån. Antingen vill du tillbaka till din sambo och ni lever lyckliga ever after, eller så inser du hur bra du mår utan honom/ensam/med någon annan. Ja, eller så säger du åt sambon att du vill ha sex med någon annan.

I teorin är det jättelätt.
 
Jag är (var) barn (var då 16 är, är nu snart 31), i en familj där mamma var otrogen mot pappa. I efterhand var det inget kärleksförhållande de hade, det hade varit dåligt i många år och höll nog ihop endast för oss tre barn och det var enklare ekonomiskt.
Det kom fram och det var ett helvete för oss alla i många år. Mamma flyttade från pappa, jag följde med henne. Min yngre bror stannade med pappa och min äldre syster flyttade hemifrån. Det är fortfarande infekterat och det är pappa som har problemen. Mamma har aldrig sagt ett ljud, mer än bett om ursäkt, medan pappa har tagit alla tillfällen han kan att säga otrevliga saker om mamma. Det är skitjobbigt och pappa och jag har en mycket ansträngd relation idag.
Mamma borde verkligen ha lämnat pappa INNAN hon gick till en annan man, den åsikten kommer jag alltid ha. Jag är också övertygad om att hade hon gjort det så hade min och pappas relation varit bättre och pappa mått bättre.
Min mamma och jag har en jättebra och nära relation idag, kommer aldrig kunna ha det med pappa efter alla elaka saker han sagt om mamma. Jag har bara en mamma och en pappa oavsett.

Skulle kunna skriva en lång bok om allt som hände och hur jobbigt det var för mig.

Mitt råd, avsluta allt med din nuvarande man innan du hoppar in i något annat. Du har dina barn också, hur kommer det att bli om det kommer fram att du varit otrogen? Din man kanske tar lätt på det, men hur kommer dina barn ta det? Nu, eller om 10 år?


Jag förstår absolut vad du menar. Min mamma pratade skit om min pappa hela min uppväxt och vi har inte världens bästa relation idag jag och min pappa. Med min mamma pratar jag inte med sen flera år tillbaka.

Men din pappa kunde gott skärpa till sig så ni barn inte hade hamnat i kläm.
Han låter väldigt bitter din pappa som ältar det på det viset och inte visar er någon respekt. Det är trots allt eran mamma.

Nu i efterhand önskar jag att jag hade bett min mamma hålla käften om pappa om hon inte hade något snällt att säga.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 508
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 033
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 359
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 207
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp