Bukefalos 28 år!

Svårt att bli vuxen?

Hur vet du att alla visste det? Och vilka är alla?
På min skola gick 1500 elever och även om jag och jag antar att de i min klass visste så har jag ingen aning om vad andra visste. De som tex gick tvååriga linjer och inte hade föräldrar som var högutbildade.

De som gick tvååriga linjer "behövde" inte veta om det fanns studielån eftersom de inte var behöriga att söka universitets- eller högskoleutbildningar.
Jag syftar på dem som gick teoretiska tre- eller fyraåriga linjer (men visst, jag uttryckte mig onödigt svepande). De som hade behörigheten...

Och nej, de som inte hade högutbildade föräldrar.
Du syftar på mig, märker jag, med en pappa som då var metallare på golvet (det är han fortfarande delvis trots att han fyller 69 i sommar; just nu jobbar han heltid på samma fabrik) och innan dess var han mjölkbonde.
Men märkligt nog visste jag det ändå.

Vem som upplyste om det kommer jag inte ihåg. Men att det var allmän kunskap bland dem som gick treåriga linjer, det vet jag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 849
Senast: Grazing
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 814
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 856
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 133
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp