Sy egna hästgrejer nr 6

I ändarna också? Tänkte om du gör någon ögla eller liknande så att änden på "pärltråden" åker ut :) Hoppas du förstår vad jag menar :confused:
Jag fäster tråden i ena änden sedan pärlar jag på alla pärlor och sedan fäster jag i andra änden. Efter det syr jag fast varje perla för sig i "lädergrunden" så sitter de som berget :)
 
Det jag sytt i år var ett ridtäcke, som jag även målade på, då det skulle användas på en maskeradhoppning.
Det låg hyffsat still, om jag syr ett igen får jag nog "uppgradera" det lite, då det tenderade att glida lite på sniskan ibland. :p
11406227_10206991380813430_5286800199596948045_o.jpg


10514448_10206991381533448_8907532391408348314_o.jpg
 
Jag har köpt en nosgrimma, men den har två spännen på sidorna. Jag vill bara ha ett spänne i nacken. Hur ska man gå tillväga för att snyggast ändra till spännet i nacken? :)
 
Jag tänke sy ett hundtäcke. Har någon gjort det? Idéer någon?
Helst vill jag hitta ett gammalt hästtäcke som jag kan slakta. Innertäcke i varm ull:love:. Räcker för att värma lång rygg på corgisen under en promenad.
 
Jag har länge tittat på nosludd och funderar på att göra ett men jag vet inte vad man ska använda för tyg!
Vet någon?
 
Och förresten, vad heter de där stenarna som man stryker på? Har för mig att de hette typ hot...... Tacksam för svar!
 
Jag tänke sy ett hundtäcke. Har någon gjort det? Idéer någon?
Helst vill jag hitta ett gammalt hästtäcke som jag kan slakta. Innertäcke i varm ull:love:. Räcker för att värma lång rygg på corgisen under en promenad.

jag klippte sönder ett gammalt utetäcke och fodrade med fleecefilt. sen satte jag reflexkantband runt om. ritade ett annat täcke. tyvärr bara använt förra vintern eftersom han fick tas bort i våras. men vad fin han var i täcket :love: jättelätt att göra
 
Och förresten, vad heter de där stenarna som man stryker på? Har för mig att de hette typ hot...... Tacksam för svar!

Hot fix? Jag köper på ebay, där brukar jag söka på iron on hot fix rhinestone eller nåt sånt. Finns färdiga mönster (motif på engelska), supersmidigt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 937
· Visningar
61 886
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 606
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
49 750
Gnägg Tycker att vi som är fodervärdar ska ha en egen tråd att diskutera i på samma sätt som Medryttartråden osv så alla ni som är fodervärdar...
2
Svar
22
· Visningar
2 299
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp