Status
Stängd för vidare inlägg.
Tips till er som vill bli av med lite halvstora tygbitar, jag håller på att sy en "sovorm" till dottern. Det är som en randig gosedjursorm som jag tänkte lägga längs väggen i hennes säng så att hon inte ska slå i huvudet lika mycket.
Det går i korthet ut på att sy ihop tygbitar som är, i mitt fall, 30*40 cm i en lång rad som man sen syr till en korv, ritar ut formen av ett huvud på sista biten, gör en liten tunga och sen stoppar man allting. Mycket lättsytt. Borde gå att göra både större och mindre efter behag utan större problem.
Mycket lättsytt, kanske till och med lite för enkelt för expertisen i den här tråden :D
 
Funderar på att åka till Göteborg i helgen. Mässa! Mässor är alltid kul. Fast jag vet inte, har ingen att åka med.. Sambon är nog lagom road och åka själv är inte alls lika kul.
 
Funderar på att åka till Göteborg i helgen. Mässa! Mässor är alltid kul. Fast jag vet inte, har ingen att åka med.. Sambon är nog lagom road och åka själv är inte alls lika kul.
Jag hade åkt själv om jag inte hade fått med mig någon som är intresserad av tyg/pyssel/vad det nu mer finns. Att ha en sambo som inte är road är inte alls kul, då stressar man igenom bara. Går man själv kan ingen muttra om man köper "för mycket tyg" :cool:

Jag har tänkt gå på mässan i Stockholm tror jag, var dit förra året och skulle vara kul att åka igen. Jag köpte UNDERBARA julgranskulor där, och hade gärna köpt nån mer :) Förutom tyg då :p
 
Jag hade åkt själv om jag inte hade fått med mig någon som är intresserad av tyg/pyssel/vad det nu mer finns. Att ha en sambo som inte är road är inte alls kul, då stressar man igenom bara. Går man själv kan ingen muttra om man köper "för mycket tyg" :cool:

Hehe, ja att slippa muttret är ju alltid trevligt :p Men det är så tråkigt att gå själv! Känner ingen pysselintresserad :( Jag har några dagar på mig att fundera, blir inte förrän söndag jag åker i så fall. Fast det kanske är "för sent", alla kul mässerbjudanden kanske är borta :nailbiting:

Beslutsångest de luxe
 
Hehe, ja att slippa muttret är ju alltid trevligt :p Men det är så tråkigt att gå själv! Känner ingen pysselintresserad :( Jag har några dagar på mig att fundera, blir inte förrän söndag jag åker i så fall. Fast det kanske är "för sent", alla kul mässerbjudanden kanske är borta :nailbiting:

Beslutsångest de luxe
Kan du inte komma till Stockholm? :) mormor är ganska snäll :angel:
 
Hehe, ja att slippa muttret är ju alltid trevligt :p Men det är så tråkigt att gå själv! Känner ingen pysselintresserad :( Jag har några dagar på mig att fundera, blir inte förrän söndag jag åker i så fall. Fast det kanske är "för sent", alla kul mässerbjudanden kanske är borta :nailbiting:

Beslutsångest de luxe
Ja det är ju lite pest eller kolera, det är tråkigt att gå själv, ingen att prata om alla fynden med, ingen att äta med osv, men samtidigt är det skönt att kunna gå i sin egen takt, vill man gå 14 varv, känna på det tyget 4 gånger innan man bestämmer sig så är det ingen som bryr sig :)
Om du har 3 timmar med bil så är det inte så mycket längre än för mig till Sthlm, jag har ca 2.5 timme med bil :)
 
Ja det är ju lite pest eller kolera, det är tråkigt att gå själv, ingen att prata om alla fynden med, ingen att äta med osv, men samtidigt är det skönt att kunna gå i sin egen takt, vill man gå 14 varv, känna på det tyget 4 gånger innan man bestämmer sig så är det ingen som bryr sig :)
Om du har 3 timmar med bil så är det inte så mycket längre än för mig till Sthlm, jag har ca 2.5 timme med bil :)

Nää, tre timmar med tåg. Håller till på västgötaslätten, så göteborg är bara en timme bort (med tåg).

Jag tror jag åker. Sambon sa precis "det låter kul" så kanske hänger han med ändå :D
 
Nää, tre timmar med tåg. Håller till på västgötaslätten, så göteborg är bara en timme bort (med tåg).

Jag tror jag åker. Sambon sa precis "det låter kul" så kanske hänger han med ändå :D
Aha :) men kul om du kommer iväg till Göteborg! Det är säkert lite urplockat på söndagen, men tror chansen till fynd är lite större om företagen rear lite extra för att slippa packa ihop och ta med det hem :)
 
Aha :) men kul om du kommer iväg till Göteborg! Det är säkert lite urplockat på söndagen, men tror chansen till fynd är lite större om företagen rear lite extra för att slippa packa ihop och ta med det hem :)

Och jag som precis bestämde mig för att inte åka! Nu blev jag velig igen! Gaaah! Äsch, jag har några dagar på mig att fundera.
 
Absolut! Tar du tåget ner? För visst höll du till i Gävle-trakten? Jag är inte jätteroad att köra i Stockholm (:angel:) så funderade i så fall på att ta tåget och då kan man ju sällskapa redan då :D
Jajamen! Vore ju skitkul :D är min arbetshelg men jag söker ledigt redan nu :angel:
Joo kanske. Det kostar så mycket att åka dit bara.. Tar typ tre timmar så det är ju överkomligt.

Äsch, nu gav du mig ännu mer att fundera på!
Förlåt :angel: vore jättetrevligt!
 
Jajamen! Vore ju skitkul :D är min arbetshelg men jag söker ledigt redan nu :angel:

Förlåt :angel: vore jättetrevligt!
Jag är lite osäker, men jag tror att mamma har 50 års fest den helgen, dock osäker om det var på lördagen eller fredagen... Vilken dag hade du tänkt ner?
 
Jag är lite osäker, men jag tror att mamma har 50 års fest den helgen, dock osäker om det var på lördagen eller fredagen... Vilken dag hade du tänkt ner?
Svårt att säga, vi har sån jäkla personalbrist så jag tänkte att dom får välja den dag som ser bäst/minst dålig ut :p är lite orolig att inte få någon alls :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 344
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp