Bukefalos 28 år!

Tacksamhetstråden!

Maira

Trådstartare
Ibland känns det som att det är väldigt mycket trådar om sjukdomar, relationsproblem och annat elände. :(

Därför tänkte jag att vi kan ha en tråd där vi kan skriva om våra glädjeämnen!

Jag är glad för att jag gått ner åtta kg, börjat träna, och känner mig stark och frisk! :D
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Jag är glad för att jag imorgon får komma tillbaka till jobbet, samma sommarjobb som förra året! :D Åtta underbara veckor väntar!
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Jag är otroligt glad och tacksam för mitt liv. För de människorna jag har runt omkring mig. Att "allt" har löst sig - hittills. Att jag haft möjligheten att vara del av andras liv på ett sätt som lärt mig otroligt mycket. Att jag ofta har förmågan att se det ljusa, även i mörka situationer, och tro på att det är det man måste försöka göra - hur svårt det än känns. Att ha vänner som utmanar mig, som stöttar, som får mig att skratta högt och dansa yvigt. Att jag är jag, jag gillar mig själv.

Så jag är glad och tacksam för idag, för imorgon har jag ingen aning hur det blir. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Tacksamhetstråden!

Jag är tacksam för massor med saker. På en grundläggande nivå är jag tacksam för att jag är vit och född i västvärlden med alla fördelar och alla de öppna dörrar som finns för mig som så många andra kvinnor i världen saknar. Jag är oerhört tacksam för att jag inte bara har rent vatten direkt i flera kranar i mitt hem, jag har dessutom rent varmt vatten i alla kranar i hemmet! :)

Jag är tacksam för alla människor som gillar mig och vill umgås med mig, jag är tacksam för att jag kan försörja mig utan problem, att jag har orken och energin att ta tag i mitt liv när det behövs.

Jag är tacksam för att jag är relativt frisk. Och jag är tacksam för att jag äntligen tog tag i min fågelfobi, skaffade mig två kanariefåglar och numer får vakna till fågelkvitter varje morgon. :love: :D
 
Sv: Tacksamhetstråden!

KL

Just idag sa ar jag tacksam over mitt jobb. Visserligen involverar det ofta regn, blast och att bli bajsad pa hela dagen. Men det ar helt underbart att fa vara ute varje dag och springa runt i skogarna :love: synd att det tar slut om 8 dagar bara :(
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Jag är också tacksam över att ha fått födas till omständigheter som inte är alla på denna jorden förunnade.....

Tacksam över min familj, mitt hem, mitt roliga jobb, mina drömmar som jag ska göra allt för att uppfylla så länge jag lever.....

Och att jag äntligen blivit av med 17 kilos övervikt - för första gången i mitt vuxna liv är jag nöjd med min vikt!

"Jag vill tacka livet..." är en underbar sång som plötsligt far runt i mitt huvud! Gärna med Arja som sjunger!
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Jag är tacksam för min familj, mina vänner, mina djur. Tacksam över att ha en underbar man som älskar mig för den jag är.
Tacksam över att ha ett jobb som jag trivs med och som ger mig tillräckligt bra lön för att kunna bo bra och ha mina fina djur.
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Jag är glad över att jag har tre friska härliga barn, över att jag har semester om några få veckor, över att jag nån gång ska flytta till en stad som jag hoppas jag kommer trivas i och med fina vänner, över att jag har vänner som finns där även när jag mår skit, över att min häst för tillfället är frisk och över att mitt gräs är klippt så jag slipper klippa det på minst en eller två veckor. :)
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Jag är tacksam över min familj och då framförallt mamma och sambo som står ut med mig och min struliga ADHD. De har stöttat och försörjt mig genom min utbildning och tack vare det har jag för första gången i mitt liv en yrkesexamen!

Sen är jag tacksam över vår fina dotter som är frisk, klok och alldeles underbar :love:
1013934_10151741871930712_1547255781_n.jpg


Till sist är jag tacksam över att hästen min är så fräsch nu vid 23 års ålder och varje dag med honom är en ynnest!

Sen kan man ju inte heller låta bli att vara tacksam över att Buke finns! Jag har träffat några av mina närmsta vänner här och man får alltid stöd och råd när det behövs. Tack alla! :bow:
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Härligt med allas glädjeämnen! :love:

Själv har jag kommit på en till sak. Jag tycker inte det är gott med smågodis längre! :D
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Just precis nu försöker jag känna tacksamhet över att jag har ett jobb (som dessutom är helt OK, för att inte bortse från mina härliga kollegor). Jag lider av tämligen grav söndagsångest, men med tanke på vilket jävla flyt jag har haft med det här jobbet är det verkligen något jag kan och borde känna stor tacksamhet över egentligen.
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Fy för söndagsångest. Har själv lidit av den. Det är så dumt, istället för att njuta av en ledig dag så förstör man den istället... :banghead:
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Ja eller hur! Hur korkad får man vara! Speciellt som man då har ett jobb som det egentligen känns helt OK att gå till/vara på. Den största boven i mitt fall är nog de tidiga morgnarna som jobbet medför. Fy fan vilken morgonmänniska jag inte är. :(
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Jag är tacksam över många saker, men om jag ska välja en sak:

Jag är så tacksam och lycklig och själaglad över att jag bor på landet!
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Bra tråd. Jag har mycket att vara tacksam över. Så mycket att jag inte räknar upp allt.

Men just idag är jag tacksam över två goda vänner som jag tillbringat kvällen med - människor som har känt mig länge och som funnits kvar genom olika turer i mitt liv. Som jag litar på och vet finns där för mig. Det är gott.
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Idag är jag glad för att ha fått tillbringa hela dagen med min älskade dotter! :love:
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Jag är tacksam för att ha en sambo som inte bara är rolig, snygg och intelligent utan som också orkar med mina fel och brister. Jag är tacksam över att jag har så härliga djur och att vi har kul tillsammans för det mesta.

Jag är dessutom väldigt glad över att vi bor i vårt drömhus och att jag, efter en lång period av sjukskrivning och olika arbetsträningsåtgärder, kommer att få en anställning från och med första juli. Till råga på allt är det ett jobb som passar mig perfekt. :bump:
 
Sv: Tacksamhetstråden!

Jag är tacksam för att måndagen snart är över :D Idag var en riktig måndag på alla sätt och vis :angel:
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 334
Senast: hollypolly
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
19 501
Senast: Stefffie
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 221
Senast: Sasse
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 406
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp