Tävling och träning 2013

Sv: Tävling och träning 2013

Kul att höra dina planer :)

Unghästen (QH född 2010) har inridning på schemat, så största fokuset rent tävlingsmässigt med henne är halterklasser. Jag hoppas på att våga mig ut och visa lite Showmanship utöver trail at hand.

Om vi är redo så kanske det blir någon uppsutten klass i slutet av säsongen. I övrigt har jag utmanat mig själv att vara med i minst 1 KM klass.

Hennes mål är att ha kul och vara avslappnad. Placeringar är inte lika viktigt som miljöträningen vi kommer få.

Mitt mål är att vara avslappnad och komma ihåg att andas inne på banan.


Nu är säsongen över för våran del. På sätt och vis så har vi uppnått de målen jag satte upp för oss i våras även om det där året inte alls blivit som det tänkt sig.

Vi började säsongen med buller och bång, kom sämst 2:a i de ledklasser vi startade i (2 tävlingar). Allt var frid och fröjd och jag var så glad över min fina tjej.

I slutet av maj när vi precis påbörjat inridningen ordentligt och kommit igång så fick hon en ink vid sadelgjordsläget. Behandling påbörjades efter konsultation med veterinär och sedan var sommarens cirkus igång :(
För en månad sedan opererades hon för denna ink pga dess storlek, vilket i sig gått bra och hon läker riktigt fint men någon ridning har det inte blivit direkt.

Vi startade vårt allra första KM förra helgen, vilket också var en del av målen för året. Jag var så nervös så att jag knappt viste vem jag var med pållan skötte sig exemplariskt. Vi hade knappt tränat sedan i maj utan mest promenerat och så har hon rehabiliterats efter operationen.

Jag är så himla nöjd med våra prestationer och det samspel vi fått under detta år, vilket har märkts på tävlingsbanorna. Nu satsar vi mot nästa år och att inridningen i vinter går bra.

Första tävlingen för säsongen
pic_054_5172b7f59606ee25fef10144.jpg

Sista tävlingen för säsongen
img_7595_5249ce7b9606ee40de2676e6.jpg
 
Sv: Tävling och träning 2013

KL

Ubbe känns otroligt fin att rida och sålänge jag inte blir sjukare så kommer vi åka på en träningstävling den 19e oktober samt en lingondressyr den 27e. Sen är alla chanser till tävling slut för säsongen och fokus hamnar på att få ordning på galoppen inför vårens tävlingar.

Lasse har sin skada och tränas på att vara söt och fin att titta på samt fortsätta vara underbar att hantera ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Tävling och träning 2013

*kl*


Ok inte riktigt western, men tänkte att jag kan bju på det ändå :D Jag och Paj var på årets sista pay and jump i söndags. Det är så roligt att hoppa!

60 cm

80 cm
 
Sv: Tävling och träning 2013

Vad konstigt det ser ut :o
Är ju så van att se er i westernutrustning, blir så naket i engelsk..
Och lite obalanserat emellanåt ;)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Haha ja hon blir typ en helt annan häst i sån utrustning, men omväxling förnöjer säger dom ju.
Heh jo jag vet, speciellt efter sista hindret i 80rundan, men så går det när man slutar rida och börjar skratta istället :D
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 758
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 950
Hästmänniskan (moderator flytta tråden om den ligger fel... ;) ) Varning - lååångt!! Jaha, då kom man hem till föräldrarna i morses & farsan...
Svar
12
· Visningar
2 427

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp