Tävling och träning 2013

Sv: Tävling och träning 2013

Det var två år sedan jag och Winnin tävlade sist men i söndags var det dags igen.

Han skötte sig exemplariskt! Blev två andra placeringar, i Western Riding och Western Horsemanship. Jättenöjd i framförallt WR då jag trodde att det skulle vara typ 2 byten men istället var det 5, men Winnin fixade det galant :)

Som sagt jättenöjd och kul att vara tillbaka på tävlingsbanan!

Bilder från framridningen

535684_10201545619152576_1708543189_n_zpsf9750f04.jpg


3657_10201545612912420_1773175683_n_zps268a13f6.jpg
 
Sv: Tävling och träning 2013

KUL!!!

Bara att köra på!;)

Fasen ni är alla så himla snygga och duktiga.... Själv harvar jag på, och kämpar med allehanda småsaker...

Fast skam den som ger sig!:D
 
Sv: Tävling och träning 2013

Nu är Lasse hel igen så om bara flytten till vinterstallet går bra så satsar vi på Halter (eller mer beroende på vad som erbjuds) på Paintchampionatet :) Sen finns ju Battle of the Breeds med som ligger relativt nära men jag har glömt om de har en showbill ute.

Sen smygtränar vi försiktigt, försiktigt inför LL med om det dyker upp någon

Presentation

998751_10201732346533194_1520226515_n.jpg


- Nordsvensk Brukshäst 6 år, Casper. Mammas skogsluffare och inriktning Trail (för skojsskull)
- SPB 5 år, Suspisious Trouble "Ubbe", min blivande hunterhäst (tidigare inriktad mot reining) som ska tränas/tävlas i hoppning i år pga brist på passande westerntränare i området, mängdträning behövs!
-Quarter-åring, Ima Sugar Chip "Lasse", min pleasurehäst.
 
Sv: Tävling och träning 2013

Nämen, är det "Wranglans" Lasse?????:confused:


I såna fall har jag varit sjukt förtjust i honom sen födseln, även om jag bara sett honom på bild:p
 
Sv: Tävling och träning 2013

GRATTIS! :)

Hade jag haft tid och råd, så skulle jag ha velat köpa honom;)

Kul dock att jag ju nu får följa honom här :D
 
Sv: Tävling och träning 2013

Tack! :-) Vi har haft en bumpy road, han kom hit i början av maj och fick en hovbensfraktur andra dagen :nailbiting: men det är läkt och konvalescenstiden är påväg att gå ut. Han har uppfört sig exemplariskt för att ha varit på box i 2 månader. Mitt hjärtegull!

Ska bli spännande! Det är bara så synd att wras-klubbarna i området är ointresserade av in hand-klasser. Men det finns ju på endel shower åtminstone
 
Sv: Tävling och träning 2013

:(

Tråkigt!!! Hoppas att det blir bra snart!

Alazzi, shit vad snygga ni är!
 
Sv: Tävling och träning 2013

Nästa helg startar vi antagligen årets sista tävling :)

Åker till Näsbyholm och rider trail D, Rnachtrail D och C;)

Hade ju som mål att starta på C-nivå i år så för att klara målet blev jag så illa tvungen...
Starten på året i trail var en besvikelse, men sen har Mirakel utvecklats otroligt fint och jag är jättenöjd med säsongen trots att domarnas poäng inte varit precis strålande! Men min lilla häst har verkligen FÖRSÖKT att göra saker rätt och det är gott nog för mig.

Norna vet jag ska dit, någon mer???
 
Sv: Tävling och träning 2013

Snyggt att klämma in C sådär på slutat iaf, bättre sent än aldrig ;)

Jag ska oxå till Näsbyholm på söndag. WH, WH och WP alla i D
Första tävling på ett år men inte första vi är anmälda till har nog varit jinxad vid tävlignar för veckan innan har hästen skadat sig, så håll tummarna nu.
Sen blir det hästens första D klasser och mina första på 5år, så räknar inte med nån rosett när startfälten i dessa klasser är så grymt stora (15-20 pers/klass) men vist vore det kul med nån vit iaf ;)
 
Sv: Tävling och träning 2013

*kl*

Vi ska på KbWRs tävling nästa lördag, blir wr och re för oss. Någon fler som ska dit?
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 768
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 971
Hästmänniskan (moderator flytta tråden om den ligger fel... ;) ) Varning - lååångt!! Jaha, då kom man hem till föräldrarna i morses & farsan...
Svar
12
· Visningar
2 427

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp