Tävling och träning 2013

Sv: Tävling och träning 2013

Du ska inte med då?
Och vad hände på träningstävlingen i Tidaholm? Du kom aldrig, hade ju sett fram emot att få se din nya
 
Sv: Tävling och träning 2013

Bidde sjuk :arghh: Varenda gång jag planerat att åka på tävling händer det nåt, snart ger jag fan upp..
Men jag tänkte försöka komma till KMet i oktober! Och om allt går som jag vill kommer vi komma igång på allvar nästa år.
 
Sv: Tävling och träning 2013

Blev en strykning även denna tävling:(

Bromsarna på bilen börjar låta illa, i kombination med tandvärk så gav jag upp!
Dock såg banorna roliga ut, och jag gillar domaren, så lite surt är det, men, men...


Laddar inför nästa säsong istället:)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Vad tråkigt att du också fick stryka dig. Men men, det kommer ju alltid fler tävlingar ;)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Kl

Ingen som ska till Nyköping imorgon och tävla? Jag och guldhästen åker och tävlar tre C-klasser.
Skulle vilja prova på någon/några B-klasser i år men det är så få tävlingar som har det. Är det ingen mer som saknar klasser på den nivån?
 
Sv: Tävling och träning 2013

Kl

Ingen som ska till Nyköping imorgon och tävla? Jag och guldhästen åker och tävlar tre C-klasser.
Skulle vilja prova på någon/några B-klasser i år men det är så få tävlingar som har det. Är det ingen mer som saknar klasser på den nivån?

Åk gärna till tävlingarna sqha,spha,srha,nsba anordnar. Det finns rena nybörjarklasser, allbreadsklasser mm. Funderar du på B-klasser tycker jag absolut du ska satsa att åka på de tävlingarna i stället. Bra arrangemang, lugnare för både häst och ryttare och inte minst, vem vet hur länge WRAS finns kvar?
 
Sv: Tävling och träning 2013

Åk gärna till tävlingarna sqha,spha,srha,nsba anordnar. Det finns rena nybörjarklasser, allbreadsklasser mm. Funderar du på B-klasser tycker jag absolut du ska satsa att åka på de tävlingarna i stället. Bra arrangemang, lugnare för både häst och ryttare och inte minst, vem vet hur länge WRAS finns kvar?

Jag åker på vissa av tävlingarna SQHA, NSBA och SPHA arrangerar också men tycker det blir så satans dyrt iom att man i stort sett alltid måste vara mer än över en dag. Det blir så mycket helt plötsligt med dyra startavgifter, boende för mig och häst. Är liksom lite enklare att åka på en tävling som bara går över en dag. :)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Jag åker på vissa av tävlingarna SQHA, NSBA och SPHA arrangerar också men tycker det blir så satans dyrt iom att man i stort sett alltid måste vara mer än över en dag. Det blir så mycket helt plötsligt med dyra startavgifter, boende för mig och häst. Är liksom lite enklare att åka på en tävling som bara går över en dag. :)

Bra, bra :D

Att det lätt springer iväg i kostnader känner jag så väl till, inte minst om man släpar med sig ett par hästar.

Just detta med dagstävlingar vet jag har diskuterats mycket av den anledningen att man ska hålla ner kostnaden. Som jag hört kommer det ske lite justeringar kring detta framöver. Det behöver kanske inte alltid vara tre-domartävlingar över multimånga dagar, utan att det finns några mindre med svenska domare. Det finns trots allt några med "riktiga" domarkort att tillgå.
 
Sv: Tävling och träning 2013

Bra, bra :D

Att det lätt springer iväg i kostnader känner jag så väl till, inte minst om man släpar med sig ett par hästar.

Just detta med dagstävlingar vet jag har diskuterats mycket av den anledningen att man ska hålla ner kostnaden. Som jag hört kommer det ske lite justeringar kring detta framöver. Det behöver kanske inte alltid vara tre-domartävlingar över multimånga dagar, utan att det finns några mindre med svenska domare. Det finns trots allt några med "riktiga" domarkort att tillgå.


Det skulle vara superbra tycker jag! Det behöver ju inte alltid vara meetings, speciellt inte om vi vill att sporten (eller ja, våra grenar) ska växa och få fler deltagare.
 
Sv: Tävling och träning 2013

Det skulle vara superbra tycker jag! Det behöver ju inte alltid vara meetings, speciellt inte om vi vill att sporten (eller ja, våra grenar) ska växa och få fler deltagare.

Som jag förstått det hela har det varit lite knöl från moderföreningarna på andra sidan pölen kring detta, men att detta nu är löst på något sätt. Är inte hundra på att det verkligen är okej på alla plan, men som sagt, det är en fråga som diskuteras. De andra föreningarna har sett en tillströmning av tidigare wrasryttare vilket är jätteroligt, men då om någonsin är det viktigt med flera mindre tävlingar men med den bra organisationen och kunnandet som finns i dessa föreningar.
 
Sv: Tävling och träning 2013

Vad har ni för ambitioner och mål för det nya året?

Jag:
Först och främst ska jag föda barn vilken dag som hellst,sedan läka och förhoppningsvis hitta tillbaka till min kropp och muskler så jag kan börja rida igen.Tre månader sedan jag red nu.
Föda barn avklarat. Kropp och muskler är dock inte återställt men klarar rätt ok att rida en timme i skogen eller kortare pass på banan. Dock krävs klädombyte efteråt:D

Magic/Big Boy, quartervallack f09:
Mycket uteritter och mjukgörande när jag själv kan rida. När vi sedan är på G så fortsätta med grunderna och träna upp samspelet. Ev starta någon träningstävling till hösten om vi är mogna för det. Med honom blir det reining och förhoppningsvis trail men har aldrig tränat på det så vi får se.
Grunderna satta och en tävling med två klasser med godkänt resultat. Fick förlängt sommarlov. Mycket nöjd med utvecklingen under detta år.

Maken:
Fortsätta lära sig rida. Han började skritta i skogen i höstas och rider på ridskola en gång i veckan sedan januari med stort leende på läpparna. Främsta målet är att lära sig hålla koll på händer,skänklar och lättridning.
Red på ridskola tom juni. Utvecklas hela tiden,rider mycket barbacka i skogen.

Pepper,quarterstio f00:
Tydligen inte min häst längre, maken har bestämt sig för att lägga beslag på henne. De ska ev testa någon träningstävling till sommaren annars blir det till hösten. Blir säkert någon plaesure w&t att börja med.Målet är att de ska lära sig lite grundläggande trail tillsammans så småningom.
Min man tävlade för första gången och vann sin klass i w&t på träningstävling. Jag var iväg på tre tävlingar under året.NSBA Scandinavia Celebration och Kbwr Pre Summer Challenge och en träningstävling. Blev trail och WH för våran del och är extremt nöjd med placeringar på alla tävlingar. Tre tävlingar detta året var alldeles lagom för vad min kropp klarat av. Vi börjar finna ett underbart samspel.

Året 2013 har både haft med och motgångar som inte har gått att styra men tävlingsprestationerna är jag riktigt nöjd med.
 
Sv: Tävling och träning 2013

kl

Uppdatering om Zäta hittills år 2013.
1 tävling kvar på säsongen, också det en träningstävling. Vi startade en i våras med en fjärde och en andra placering. Första tävlingen och jag vet inte vem som var mest nervös - jag eller hästen.

Red en träningstävling under sommaren vilken jag var fantastiskt nöjd med. Stabil och lyhörd häst under hela förmiddagen vilket resulterade i 2 vinster.
Trött och less unghäst på eftermiddagen vilket resulterade i en 4de och en 6e placering. Dom tar jag helt på mig själv. Han talade sitt tydliga språk de två sista klasserna "Nu åker vi HEM". Men det är det fina med träningstävlingar. Att man får göra misstag, felbedömningar och lära sig i lugn och ro. :p:D

ulvsby7_5215caa99606ee09a4aba7c6.jpg

WR W&T

ulvsby3_5215ca6eddf2b36ff8ff00cc.jpg

Pleasure W&T

ulvsby2_5215ca209606ee75005a88dd.jpg

:)

denna1_51fe4cba9606ee0bd51049c5.jpg

Hemmaträning

Just nu vilar han litet då han åkt på en höstförkylning och jag letar med ljus och lykta efter en ny sadel.
Målet för resterande av 2013 är sista träningstävlingen samt att fortsätta rida för den nya tränaren som jag hittills verkar trivas väldigt med :)
 
Sv: Tävling och träning 2013

sadel1_5241dfd5ddf2b34acbc4a0c2.jpg


Provred jävligt snabbt i nya sadeln nu ikväll.
Fick en känsla av att den kanske är för trång.
Fy fasiken vad jag avskyr sadlar. :banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Sv: Tävling och träning 2013

Nog sjuttsingen är den för trång, så nu är den tillsalu.
Jag AVSKYR sadlar. :banghead::banghead:

Men hästen var fin idag, trots att den antagligen klämde endel på de där stackars axlarna.

nysadel3_5242d3189606ee7b03d59c5a.jpg


nysadel2_5242d2cae087c33471f75a2c.jpg


nysadel1_5242d27cddf2b316640e54b5.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 758
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 950
Hästmänniskan (moderator flytta tråden om den ligger fel... ;) ) Varning - lååångt!! Jaha, då kom man hem till föräldrarna i morses & farsan...
Svar
12
· Visningar
2 427

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp