Bukefalos 28 år!

Tävling och träning 2013

Sv: Tävling och träning 2013

Jo, det är nya regler sedan 1998. Visserligen tror jag inte det är någon som kollar på den nivå jag är men ändå. Regler är regler.
Min märr brunstar året om, även om det är mycket kraftigare vår och sommar.
 
Sv: Tävling och träning 2013

Nämen, vad hände med laget som du kämpade ihop? :crazy: (Du får gärna PMa om du inte vill ta det öppet.. vilket du förmodligen inte vill :))
 
Sv: Tävling och träning 2013

Så har vi då anmält till årets första tävling:bump:

Blir SbWR 5 maj, trail och ranch trail D:)

Några fler som ska dit????

Vi blir nog att åka dit. isåfall blir det eftermiddagens klasser. Reining western riding vet jag helt säkert att det blir i alla fall:)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Jaa, kanske kommer vi ändå. Kockohäst brunstar fortfarande, men satan vad bra hon gick igår! Så fint har hon aldrig gått tidigare, lite pigg men oj så fin! Ska testa igen idag, prata med min veterinär imorgon och kanske kommer vi ändå. :d
 
Sv: Tävling och träning 2013

Nu får jag ställa in, igen.. Lyckades skada mig på jobbet, kom inte ens upp i sadeln idag. Ska till läkaren på fredag så får se vad han säger. Blää, jobbiga höft! Men min häst går bra nu i varje fall. Har äntligen slutat brunsta, efter nästan tre veckor :crazy:
 
Sv: Tävling och träning 2013

*kl*

I lördags var det årets tävlingsdebut och vår andra tävling tillsammans. Det blev en WRAS tävling hos hemma klubben WRU.

Showmanship at Halter D och Trail at Hand D stod på schemat och vi vann Showmanship och kom 2:a i Trail at Hand.

Jag är så otroligt nöjd med vår prestation och hon skötte sig exemplariskt hela tiden.

pic_039_5172b76f9606ee2647983d23.jpg

901774_10151507976434842_482043646_o_517638caddf2b3290b9a8aa7.jpg

21139_10151507964184842_1312889599_n_517638969606ee7c6575e3b7.jpg


Om två veckor är det dags för Strängnäs hos Sbywr. Är det någon mer som ska dit?
 
Sv: Tävling och träning 2013

Var oxå anmäld dit, men kunde itne åka pga sår på hästens bakben :crazy:

Men vi är anmälda till SbWRs vårtävling. Första D-klasserna vi startar i nervös! :nailbiting:

Hoppas inget kommer ivägen denna gång, kan vi inte åka då så blir det tredje gången på rad som vi inte kan tävla pga oplanerade händelser. Trist att bara slänga pengarna i sjön så...


Ska ni kör apå samma klasser då oxå?
Jag har anmält oss till riding, pleasure och horsemanship :)
 
Sv: Tävling och träning 2013

*kl*

I lördags var det årets tävlingsdebut och vår andra tävling tillsammans. Det blev en WRAS tävling hos hemma klubben WRU.

Showmanship at Halter D och Trail at Hand D stod på schemat och vi vann Showmanship och kom 2:a i Trail at Hand.

Jag är så otroligt nöjd med vår prestation och hon skötte sig exemplariskt hela tiden.

pic_039_5172b76f9606ee2647983d23.jpg

901774_10151507976434842_482043646_o_517638caddf2b3290b9a8aa7.jpg

21139_10151507964184842_1312889599_n_517638969606ee7c6575e3b7.jpg


Om två veckor är det dags för Strängnäs hos Sbywr. Är det någon mer som ska dit?

Jag och mamma ska dit :)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Jag kör över sundet (danmark) på torsdag em på årets första Apha tävling, 3dommars show! Blir Hunter, Pleasure & Horsmanship i 3dagar längtar! Idag ska det tränas på horsemanship mönstret & imorgon får vi bada pållen, hoppas det blir lite varmare än idag :nailbiting: då vi inte har varmvatten i slangen men kan ta från kranen i en hink.
 
Sv: Tävling och träning 2013

Själv sitter jag och bråkar med min printer för att printa ut papprena till NSBAs tävling på Axvalla 6-8 juni, men jag och min pringer går inte överrens.. :meh:
Nån mer som ska till NSBA scadinavia celebration?:)
 
Sv: Tävling och träning 2013

jag kommer åka till axvalla på nsba tävlingen. sattsar på pleasure, trail, horsemanship och showmanship. kommer tävla med ett 9 årigt quarter/paint sto. lopin along heter hon.
 
Sv: Tävling och träning 2013

Jag och Paj tänkte nog vara med i trail och horsemanship

Du kan ju maila anmälan så slipper du skriva ut skitet ;)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Snygga ni är!!!!

Hu ja, jag ska dit...:crazy:

Vi är egentligen inte alls klara, men jag ser det enbart som träning, och för att kunna få "på papperet" vad vi behöver träna mer på innan säsongen drar igång på allvar för oss:p

Kommer att rida trail/ranch trail på D-nivå. Vi kommer definitivt inte vara särskilt eleganta, min lilla köttbulle och jag:D
 
Sv: Tävling och träning 2013

Grattis!! Så fina ni är!!

Själv körde jag samma klasser som du fast på E-nivå med min ungponny. Vi kom tvåa i trailen och tvåa i showmanshipen. Är jättenöjd över trailen!

 
Sv: Tävling och träning 2013

+ Texaz Tack, vad snälla ni är :o:o

Jag tror jag såg din ponny, himla fin! Hade du tänkt köra in den också? Det såg riktigt fint ut för er i trailen, så det ska ni verkligen vara stolta över!

---

Vad kul att det är fler som ska till Strängnäs! För oss är det första tävlingen på bortaplan, så det börjar bli lite pirrigt.

Det är ioförsig en av de bästa sakerna med unghäst. Man kan se allt som träning och på så vis försöka mota bort sina egna tävlingsnerver.
 
Sv: Tävling och träning 2013

Idag var det dags att besöka Sbywr i Strängnäs. För oss blev det favorit i repris med en 2:a plats i Trail at Hand D och en 1:a plats i Showmanship at Halter D.

img_4271_5186c5b8ddf2b30d80452d7c.jpg


Hästen skötte sig väldigt bra trots att mina nerver ballade ur helt. Detta var vår 3:e tävling tillsammans (3:e tävling totalt för hästen som är 3 år) och jag är otroligt nöjd över dagen. Nu gäller det bara att ha koll på sina egna hjärnspöken och tävlingsnerver i framtiden!

Hur gick det för er andra som var där? :bump:
 
Sv: Tävling och träning 2013

Grattis!!!:)

Tja vi kom aldrig iväg, pålle har åter börjat krångla vid grinden så vi får jobba med det till nästa gång....
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 570
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 658
Hästmänniskan (moderator flytta tråden om den ligger fel... ;) ) Varning - lååångt!! Jaha, då kom man hem till föräldrarna i morses & farsan...
Svar
12
· Visningar
2 444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp