Bukefalos 28 år!

Tävling och träning 2013

Sv: Tävling och träning 2013

Jag å mamsen tog oss iväg till Strängsnäs. Men nej pollen var helt urflippad hela dagen. Han är så otroligt svårtävlad för han blir så övertaggad och har nerverna utanpå. Han tuggade å tuggade å tuggade på bettet helt hysteriskt. Spelar ingen roll att man rider fram ordentligt han är för pigg ändå. han är som två olika hästar på hemma och på bortaplan. Mamma kom sist i alla klasser som hon red efter lunch. När det var dags för min tur så hade jag inga förhoppningar alls eftersom han var helt knäpp, Men trots det så blev det iaf placering 1,2,3,4 i dom fyra klasser jag var med i. Får väl vara helt okej då med tanke på hur han betedde sig.

Måste säga att det var hög konkurrens på tävlingen, otroligt duktiga ekipage! Här där vi bor brukar det vara mycket längre nivå på dom tävlande tycker jag.
 
Sv: Tävling och träning 2013

Kul att ni tre kom iväg iaf! Och grattis till palceringarna och det fina tävlingsvädret.
Min hade tyvärr slagit upp sitt sår och känns inte ok eller tilllåtet att åka o tävla med öppet sår, ohalt eller ej.

så tredje anmälda tävlingen utan start i rad hittills... suger lite.
Men väldigt kul att sitta på fb o se lite bilder iaf, hoppas det kommer flera snart
 
Sv: Tävling och träning 2013

Kul att ni tre kom iväg iaf! Och grattis till palceringarna och det fina tävlingsvädret.
Min hade tyvärr slagit upp sitt sår och känns inte ok eller tilllåtet att åka o tävla med öppet sår, ohalt eller ej.

så tredje anmälda tävlingen utan start i rad hittills... suger lite.
Men väldigt kul att sitta på fb o se lite bilder iaf, hoppas det kommer flera snart

Tack så mycket! Ja det var soligt och fint, men jisses vad det blåste. Blåste storm hela dagen :p tur man har en hatt som sitter klistrad på huvudet:D

Synd att du inte tog dig iväg , hoppas du kommer iväg på nästa tävling !
det blev lite dåligt med kort för våran del (samma sak varje gång )
 
Sv: Tävling och träning 2013

Lika bra att jag inte åkte då, med tanke på konkurrensen:p

Skämt åsido, grattis! Antar att hästen kan må bra av många starter samt att få rutin?

Skulle tro att vi ses på tävlingar längre fram???;)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Tack så mycket! Ja lika bra det.. nej skämt å sido ;)
Han har för mycket rutin.. är tävlad på hög nivå så han tror att det är blodigt allvar varje gång och har prestationsångest utan dess like :P, vet inte om han är botbar hehe.

Ja jag har inte riktigt koll på vem du är, men vi har säkert setts redan
 
Sv: Tävling och träning 2013

*kl*

Höll nästan på att missa anmäla mig till NSBA, kom precis på att sista anmälningsdagen var idag! Sista minuten verkligen :o Vilka mer skulle dit?
 
Sv: Tävling och träning 2013

Jag ska till NSBA tävlingen. Har bokat både box å camping. Brukar inte det, då jag bor så nära. Men det kan ju va bra att träna på det oxå. :)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Jag vill också tävla!
Men hästaskräll brunstar, brunstar och brunstar.. Skulle varit hos veterinären i helgen men hon hade blivit sjuk (inte lämpligt med en magsjuk veterinär när man ska göra gynundersökning på totto). Så vi ska dit nästa gång hästen börjar pissa som en tok igen.
Går inte träna med henne alls när hon är sån, bara tuggar och pissar hela tiden. Grr!
Vi får skjuta lite på debuten igen och kommer förhoppningsvis ut i höst..

Varför kunde jag inte skaffa en normal häst?
 
Sv: Tävling och träning 2013

Åh shit vad jobbigt, hur länge har hon hållt på nu då?
Du kan ju alltid komma och vara groom åt mig, inte lika kul som att tävla själv men alltid nått ;)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Nu är det "bara" två veckor.
Ajemän, jag är värsta bra på att hålla häst :D
 
Sv: Tävling och träning 2013

Oj kul med ett monster till häst i två veckor ändå.. Det funkar inte med stropy mare gissar jag..?
Awsome :D
 
Sv: Tävling och träning 2013

Nope, helt verkningslöst. Samma med munkpeppar.
Men nu verkar hon normal igen, veterinären tror jag kan ha sån tur att hon "lossnat" av sig själv!
 
Sv: Tävling och träning 2013

Ah men det lät ju bättre. Hoppas hon inte får tillbaks det då. Förra året var Paj lite knäpp vid första brunsten, men det höll i sig nån dag bara och det "värsta" hon gjorde var att komma när jag ropade, men när jag skulle sätta på grimman vände hon och sprang iväg haha :p
 
Sv: Tävling och träning 2013

KL

Jag ska till NSBA! Är redan ett nervvrak men efter att hästen gick som en klocka på tävlingen i Strängnäs i helgen så känner jag mig något lugnare.
Vi kammade hem 3 andraplaceringar och 1 förstaplacering och även highpoint på C-nivå = mycket nöjd!

Nu ska jag på tävling i Nyköping i helgen och tyvärr var det inte så många anmälda men jag tävlar egentligen mest mot mig själv och för att se så att hästen är "med på noterna" så det blir kul ändå!
 
Sv: Tävling och träning 2013

Ja men vad roligt, grattis! :)
Vilka klasser blir det på NSBA för er då?
 
Sv: Tävling och träning 2013

Stort grattis, det var ni väl värda! Satt på läktaren mellan mina klasser och kikade, såg väldigt trevligt ut.

Måste säga att jag tyckte den toppen du hade på dig var riktigt fin, passade fint mot hästen.
 
Sv: Tävling och träning 2013

Jag har anmält mig till lite olika trail och WH klasser. Funderar på WR men vet inte om bytena kommer flyta som jag vill.
Jag tänker lite så att jag kan lägga till och ta bort klasser lite närmare tävlingen (och på plats) om det är något jag känner inte funkar.

Det blir våra första AQHA klasser vilket är pirrande. Åker med ett stort gäng, bland annat min tränare, så känns ändå att man har stöd och hjälp. =)

Vad för klasser kommer du vara med i?
 
Sv: Tävling och träning 2013

Tack! Vi har under våren lärt om från "reiningridning" till lite mer spurrstop-ridning vilket har gjort att vi har haft lätt att missförstå varandra. Han var förvånansvärt fin på tävlingen!

Blusen är jättefin! Om ni ska köpa showblusar, kolla på ebay! Man får dem mycket billigare direkt från USA!
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 247
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
98 339
Hästmänniskan (moderator flytta tråden om den ligger fel... ;) ) Varning - lååångt!! Jaha, då kom man hem till föräldrarna i morses & farsan...
Svar
12
· Visningar
2 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp