Bukefalos 28 år!

Tävling och träning 2013

Sv: Tävling och träning 2013

Åh men så spännande!
Då ska jag försöka kolla på dig och heja!
Har ju en morgan så det blir allbreed trail och horsemanship. Har inte tränat nå trail alls så vi får väl se hur det går haha!
 
Sv: Tävling och träning 2013

Vad skoj! Då kommer vi mötas! Jag rider också några allbreed. Vi får heja på varandra. :)
 
Sv: Tävling och träning 2013

"Öppna" fotot ni vill länka till, högerklicka och kopiera bildadressen. Länken ska sluta på .jpg :)

Fina bilder! Tycker din häst är så himla fin! :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Tävling och träning 2013

"Öppna" fotot ni vill länka till, högerklicka och kopiera bildadressen. Länken ska sluta på .jpg :)

Fina bilder! Tycker din häst är så himla fin! :love:

Tack! Provar igen
R0010982.JPG
 
Sv: Tävling och träning 2013

Förut så hade jag Picasa och hade inga som helst problem men nu har Google gjort om systemet så nu ska allt ligga i Google istället...Suck.

R0010976.JPG
 
Sv: Tävling och träning 2013

*kl*

Årets första tävling för oss blir nu på lördag. Tänkte starta Trail, Wh och Re och kanske efteranmäla mig till något mer på plats beroende på hur hon känns :)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Hur gick tävlingen? =)

Nu är vi laddade inför helgen och NSBA! Är både spännande och nervöst och vi åker i stort sett bara dit för att ha kul, jag har inga jättestora förhoppningar på placeringar.
 
Sv: Tävling och träning 2013

De var jätteduktiga! Paj såg lugn och fin ut hela tiden, jag tycker de har gjort väldiga framsteg. Knappt samma häst om man jämför med förra året! :bow:

Jag var domarbiträde, så jag har lite koll på dem ;)


KL
Ja, det lär ju inte bli någon tävling för Nina och mig. Hon har fått en hormonspruta, så det är 12 månaders startkarens. Kan ju få dispens om jag frågar snällt kanske. Vi får se. Hon är så jäkla bra den hästen! Nästan för bra för mig tror jag :o
Har börjat jobba med galoppombyten, på kommando istället för när man svänger (hopphäst...). Går superduper! Börjat jobba med enhandsfattningen med, går mycket bra i skritt och trav, fortfarande lite problem i galoppen.
Bilder kommer när jag fått upp kameran :d
 
Sv: Tävling och träning 2013

Jag har nu varit ute på två tävlingar. I den första ströks Re B, så jag red C istället på kbl-travaren och kom tvåa. Tr B gick dåligt men vi tog oss genom banan. WH B gick över förväntan - trea med en poäng efter vinnaren och samma poäng som tvåan (helt rätt att sätta oss som trea).
Hade med min femåriga connemara som fick tävlingsdebutera. Nervöst, springigt, oroligt, gapade efter kbl-travaren men gick stundtals bra och fick miljöträna.

andra tävlingen var i lördags.
Väldigt få anmälda.
Vann både Re B och WH B på kbl-travaren, dålig ritt i Tr B (har inte precisionen på stången än i trånga mönster), tvåa i Tr C vilket var OK.
Connemaran, som var med då också, gick betydligt bättre och vann WR D (satte honom på D-nivå vilket var lagom).

Ska iväg igen på söndag och då får fjordfröken följa med och debutera i alldeles för svåra grenar, som miljöträning.
Kbl-travaren är då anmäld till Tr B, Re B, WH B och VH B. Efteranmäld till VH C för att klassen ska bli av.
Får se hur det går - men mönstren är ruskiga så jag får vara nöjd om jag tar mig runt utan diskningar. Inte reningen kanske, men WH och Tr ser svåra ut i mina ögon.
Jag menar, skänkelvikning i galopp på en kbl-travare...
 
Sv: Tävling och träning 2013

*kl*

Höll nästan på att missa anmäla mig till NSBA, kom precis på att sista anmälningsdagen var idag! Sista minuten verkligen :o Vilka mer skulle dit?

Jag och Pepper ska dit. Tyvärr har min kropp inte riktigt hängt med i den takt jag velat så vi är inte så förberedda. Får bli som en trevlig utflyktsdag helt enkelt bara för att det är kul att komma ut :)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Någon mer som tävlar på Lövåsen i helgen?

Vi gör årsdebut, första tävlingen på ett år:D

Inga stora förväntningar, träningen har legat lite lågt...:crazy:

Debut i reining för laget, ska bli spännande, rider även WR, trail och ranch trail. Äfr nöjd om vi tar oss runt godkänt i alla klasser!:)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Det gick superbra! Jag är så himla nöjd med henne :love: Hon var så himla cool och chill hela dagen. Bara det att hon kunde stå vid transporten och sova istället för att trampa runt konstant. Och att hon inne på framridningen kunde pausa när jag gav henne lång tygel trots att folk galopperade, stoppade, spann alldeles bredvid och vi nästan blev påridna
Inne på banan gick det väl sådär. Vår andra trail och hon trixade lite vid bron men gick ändå över tillslut. Grinden som hon stegrade vid ett par gånger förra tävlingen gick riktigt bra och hon gick precis som hon gör hemma. Horsemanshipen gick skit för där glömde jag att rida, och reiningen gick rätt bra, vi fuskade lite i rollbacksen, och stoppen gick inte alls. Men jag är nöjd ändå. Blev vinst i både trail och reining :D

Är peppad för fredag men har verkligen inte preppat oss på det så vi får väl se hur det går. Är beredd på att ta ett slaskår bara hon har kul inne på banan :)
Vad heter du och din häst då? Så man kan ha lite koll ;)
 
Sv: Tävling och träning 2013

De var jätteduktiga! Paj såg lugn och fin ut hela tiden, jag tycker de har gjort väldiga framsteg. Knappt samma häst om man jämför med förra året! :bow:

Jag var domarbiträde, så jag har lite koll på dem ;)


Naaaw men gulle du :p Så länge hon inte stegrar inne på banan är jag rätt nöjd haha

Sån himla otur att du inte kan komma ut med din, skulle ju vart så kul att se henne!


Shootingstar:

jo jag såg på startlistorna att du skulle dit, var kul :D Då ses vi på fredag!
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 549
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 645
Hästmänniskan (moderator flytta tråden om den ligger fel... ;) ) Varning - lååångt!! Jaha, då kom man hem till föräldrarna i morses & farsan...
Svar
12
· Visningar
2 444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp