Bukefalos 28 år!

Tävlingar 2016

Jag tycker man kan ta bort att man får fel med sig från hoppningen :angel:, typ att man bara måste ta sig igenom banan med max 4 nedslag för att få rida terrängen. Och optimaltid och tidsfel kan vi också skippa, bara dressyrresultat + hinderfel i terrängen tycker jag låter super :D
Du hädar!:D
 
Jag har ångrat mig och tänker att det är bättre att att bort terrängmomentet och bara ha dressyr och banhoppning för då slipper man slå ihjäl sig. :devil:

Och så undrar jag hur min tanthäst helt plötsligt kunde förvandlas till en fullfjädrad "bucking bronco". :confused::confused::confused:

Någon som har bra tårtrecept? Jag behöver två olika efter gårdagens träning. Voltaren gel har jag redan så det behöver ni inte skicka över. :laugh:
Kallas i interna ftkretsar för att hästen har vaknat...bevisligen sover du fortfarande!:laugh::laugh::laugh:
 
Va kul!! Synd bara att jag har 4 på lördagen och en på söndag, det blir liksom inte så mycket fika-tid på lördagen då..
 
Jag var i Vinslöv och fick en grön rosett! ASSÅ, jag, Ft-newbie så in i h.. :nailbiting:
Men nu har vi, Lassehästen och jag, fattat lite hur man kan göra. Man ska springa så in i bänken snabbt så man inte KAN stanna på hinder.
--- Det bästa är att Lassehästen har fattat grejen, han vet vad han ska göra och han tycker det är kul. Näst bäst är att jag i resultatlistan kom före @Novali01 och @Wilisia . Undrens tid är inte förbi :banana:.
 
Jag var i Vinslöv och fick en grön rosett! ASSÅ, jag, Ft-newbie så in i h.. :nailbiting:
Men nu har vi, Lassehästen och jag, fattat lite hur man kan göra. Man ska springa så in i bänken snabbt så man inte KAN stanna på hinder.
--- Det bästa är att Lassehästen har fattat grejen, han vet vad han ska göra och han tycker det är kul. Näst bäst är att jag i resultatlistan kom före @Novali01 och @Wilisia . Undrens tid är inte förbi :banana:.

Du är jättebäst!!! :D:banana:
 
@Krumelur Ni var kanonbra igår! Superfin hopprunda, såg ju inte dressyren, och flöt fram så fint i terrängen! Grattis igen till en väl förtjänt rosett, titta på den noga för det är sista gången du får en placering framför mig o Pållan!:D

Tusen tack för berömmet som coach, kul att höra att du känner att du fått hjälp!:banana:
 
Pållan var superduktig igår, vi har bestämt att dressyrdomaren hade bråkat med sin man innan o var på fasligt dåligt humör...:angel: Hoppningen gick kanon förutom en linje med två räcken där det blev lite oflyt men hon räddade ju mig och nollade. Terrängen gick inte bra. Den gick HELT FANTASTISKT!!!:love::love: De 2 tidigare tävlingarna vi startat har hon ju varit lite tveksam mellan hinder men DET var helt bortblåst nu! Tittade ju visserligen på funktionärerna men jäklar i havet vad hon kutade på mot hinder!! Red på 14 sekunder under tiden så ja, det gick fort....:D
 
Pantertanterna @Krumelur och @Novali01 inspirerar ju lite grann så jag och lilla häst ska rida pay & ride nästa lördag. Vi har legat i hårdträning ett tag och hästen sköter sig som vanligt exemplariskt så det är mest ryttaren som behöver drillas. Tränaren påstår att jag faktiskt har skärpt till mig så det får jag väl tro på. Hästen är dock bortskämd och kräver rosetter för det har hon vant sig vid när vi har varit ute och hoppat. Tur för mig att det räcker med 54% för att håva in en rosett. :angel:
 
Pållan var superduktig igår, vi har bestämt att dressyrdomaren hade bråkat med sin man innan o var på fasligt dåligt humör...:angel: Hoppningen gick kanon förutom en linje med två räcken där det blev lite oflyt men hon räddade ju mig och nollade. Terrängen gick inte bra. Den gick HELT FANTASTISKT!!!:love::love: De 2 tidigare tävlingarna vi startat har hon ju varit lite tveksam mellan hinder men DET var helt bortblåst nu! Tittade ju visserligen på funktionärerna men jäklar i havet vad hon kutade på mot hinder!! Red på 14 sekunder under tiden så ja, det gick fort....:D

Den domaren verkar bråka med sin man ganska ofta då... :angel:
 
Eller tvinga sno en dressyrhäst :rofl: Tyvärr funkar det inte hela vägen när man först petar ett par hinder i hoppningen och sen glider ur vattnet och inte vill tillbaka igen på ett litet tag. Jag är dock jättenöjd med henne ändå, första starten på 6 år, hoppade in under ryttare den för 1,5 månad sedan för att den skulle få göra lite annat. Den är löshoppad regelbundet och uteriden då såklart. Den var jätteglad iaf, och det känns som jag kan sparka igång hennes matte nu, och få låna henne lite ibland. 1:a utanför placering blev det, men dagens bästa dressyr iaf!

@Krumelur var så värd att bli placerad, så det kändes ju bra ändå :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: ufot
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 371
Senast: corzette
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
563
Senast: Lady_S
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 458
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp