Tävlingar 2016

Jag blir lite ledsen om det är längre än 1h till tävlingen, men har varit som längst bort i Boxholm. Det var långt :eek: 35 mil. Annars Udden, Hermanstorp och Styringe som oxå är hyfsad långt, men försöker lösa det med Skånetävlingar så långt det går..
 
Jag blir lite ledsen om det är längre än 1h till tävlingen, men har varit som längst bort i Boxholm. Det var långt :eek: 35 mil. Annars Udden, Hermanstorp och Styringe som oxå är hyfsad långt, men försöker lösa det med Skånetävlingar så långt det går..

Men sen funkar inte det.. från 2* då måste man till kontinenten.. Hua! I hoppning finns det säkert 100 tävlingar i svårklass på mindre än 20 mil.. fy så fuskigt egentligen!
 
Äsch avstånd är en världslig sak! För mig är det mycket viktigare att det är en välarrangerad tävling med bra underlag på hopp och terrängbana, dressyren går i värsta fall att rida på en åker! :D men jag är innerligt trött på att hoppa på dåliga hoppbanor, alltså dåligt underlag.
 
6181328_small_57e8287fddf2b33df0ec41cd.jpg

Jag har också varit och tävlat, vi fräste fram i terrängen så vi hann inte med att svänga ner till ett hinder, det blev dömt som ett stopp. Tråkigt, men om man hoppar felfritt i banhoppningen har man större chans till placering har jag hört ;)
Tävlingsplatsen är feldöpt av teknikansvarig...
 
Aha men du red 90 klassen då alltså? Hur var den? Har du film?
Japp, det gjorde jag. Jag tycker att den var bra, som alltid. :) Jag gillar Botkyrka, annars hade jag inte åkt så långt två gånger om året. ;) Tiden var snålt tilltagen, dock. I min H90 var det ingen som klarade tiden och i den andra (som gick efteråt) var det bara några få... Jag har bara film på åtta hinder i mitten, är det intressant?

/Lady_S
 
Japp, det gjorde jag. Jag tycker att den var bra, som alltid. :) Jag gillar Botkyrka, annars hade jag inte åkt så långt två gånger om året. ;) Tiden var snålt tilltagen, dock. I min H90 var det ingen som klarade tiden och i den andra (som gick efteråt) var det bara några få... Jag har bara film på åtta hinder i mitten, är det intressant?

/Lady_S
Absolut, du kan väl berätta om de andra hindren?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
487
Senast: ufot
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 912
Senast: corzette
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 325
Senast: Rosett
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 366
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp