Bukefalos 28 år!

Tävlingar 2016

Grattis @PrinceFair till fin placering! :up: Väldigt nära vinst också ju :p

Hur gick det för er övriga i Botkyrka? Jag har inte 100% koll på vilka ni är :o

Bruce kom runt utan hinderfel i terrängen så nu är de klara för H100. Halkade dock ut från placering pga ett ner i hoppningen och lite för mkt tidsfel i terrängen.

Någon som har skvaller om hur 90-terrängen verkade? :)
Nu när det är klart att Bruce kommer till start blir det nog en tripp till Strömsholm :banana:
 
Grattis @PrinceFair till fin placering! :up: Väldigt nära vinst också ju :p

Hur gick det för er övriga i Botkyrka? Jag har inte 100% koll på vilka ni är :o

Bruce kom runt utan hinderfel i terrängen så nu är de klara för H100. Halkade dock ut från placering pga ett ner i hoppningen och lite för mkt tidsfel i terrängen.

Någon som har skvaller om hur 90-terrängen verkade? :)
Nu när det är klart att Bruce kommer till start blir det nog en tripp till Strömsholm :banana:
Stjärnhästen skötte sig ypperligt, det gick tom bra i dressyren! :love: Däremot så var jag lite feg och drog också på mig tidsfel i terrängen. Jag tyckte att vi galopperade jättefort, men det gjorde vi visst inte. :D Såhär i efterhand så inser jag ju att jag säkrade upp lite för mycket inför hindren... :o

I övrigt så gillade jag banan, inte så stor skillnad från i fjol, men jag tycker att Anton brukar bygga bra. Jag har ju bara ridit H90, men det är bra flyt i banan och en trevlig blandning av stort (lådor, oxrar) och smått (diken, nerhopp, vatten). Det och den trevliga tjejen i sekretariatet är nog de stora anledningarna till att vi kommer tillbaka år efter år.

/Lady_S
 
Grattis @PrinceFair till fin placering! :up: Väldigt nära vinst också ju :p
Tack!! :) Ja, lite retsamt att det var så små marginaler just denna gången, jag red verkligen så fort jag kunde i terrängen, utan att ta några idiotiska risker såklart... lilla häst är bara inte så snabb, så en sekund för mycket kostade :p
Retar mig såklart på att vi rev i hoppningen, han hoppade kanon så det kändes sjukt onödigt med nedslaget, jag kunde nog ha gjort lite mer där. Men men. Vi hade en underbar helg och jag är såå nöjd med min lilla häst :love:
 
Någon som har skvaller om hur 90-terrängen verkade? :)
Jag tittade lite och jag tycker att den är trevlig.
Det är några saker i början av banan som en del tittade på, en bank där det sitter publik runt om som hinder 3 och sedan ett dike som hinder 4 - där såg vi några stopp, annars är den väldigt sjysst tycker jag, med okomplicerade inbjudande hinder.
 
Ja, vi hade alltså en underbar helg i Botkyrka :)
Lilla häst gjorde en avspänd dressyr på ~44 straff, hoppade super men hade som sagt ett jävligt onödigt nedslag på ett litet pinnigt räcke, pity! Låg i ledningen med 0.3 straffs marginal inför terrängen.
I terrängen försökte jag verkligen rida så fort det bara gick, men tyvärr tog vi en sekund (:rage:) för mycket på oss på en annars felfri runda där allt kändes enkelt :up: Så vi fick nöja oss ;) med den blå rosetten... bästa placeringen hittills för lilla häst, jag är såå nöjd med honom :love:
Jättefina tävlingar också med trevliga funktionärer och välbyggda banor, kul att komma till gamla hemmaklubben :)

f664b9ae-9fc7-48da-9125-567945084c77.jpg

d8a20b1e-7257-4f0d-a911-cc5099ed69d1.jpg

0d161959-ffb2-4ae9-87a7-13a6bd32022f.jpg

c721c0eb-2ac8-4cce-96f8-4fd97086c82a.jpg
 
Ja, vi hade alltså en underbar helg i Botkyrka :)
Lilla häst gjorde en avspänd dressyr på ~44 straff, hoppade super men hade som sagt ett jävligt onödigt nedslag på ett litet pinnigt räcke, pity! Låg i ledningen med 0.3 straffs marginal inför terrängen.
I terrängen försökte jag verkligen rida så fort det bara gick, men tyvärr tog vi en sekund (:rage:) för mycket på oss på en annars felfri runda där allt kändes enkelt :up: Så vi fick nöja oss ;) med den blå rosetten... bästa placeringen hittills för lilla häst, jag är såå nöjd med honom :love:
Jättefina tävlingar också med trevliga funktionärer och välbyggda banor, kul att komma till gamla hemmaklubben :)

f664b9ae-9fc7-48da-9125-567945084c77.jpg

d8a20b1e-7257-4f0d-a911-cc5099ed69d1.jpg

0d161959-ffb2-4ae9-87a7-13a6bd32022f.jpg

c721c0eb-2ac8-4cce-96f8-4fd97086c82a.jpg
Det där ser 1*-igt ut. Vi fotade lite på alla 1*-iga ekipage, jag lovar dock inte att fotona blev bra. ;) Men är du intresserad så kan du nog få några..?

Och grattis förstås! :)

/Lady_S
 
Det där ser 1*-igt ut. Vi fotade lite på alla 1*-iga ekipage, jag lovar dock inte att fotona blev bra. ;) Men är du intresserad så kan du nog få några..?

Och grattis förstås! :)

/Lady_S
Tack! :)
Ja, det är den enstjärniga. Om vi fastnade på några bilder får du jättegärna skicka :)
 
Grattis @PrinceFair !! Superbra gjort verkligen!

Hmm....bank och dike i början av 90-klassen gör nog att den tävlingen går bort för mig....har lite svårt för tävlingsplatser som har typhinder i början av banan, inte kul när man inte kommer igång med unghästarna.
 
Grattis @PrinceFair !! Superbra gjort verkligen!

Hmm....bank och dike i början av 90-klassen gör nog att den tävlingen går bort för mig....har lite svårt för tävlingsplatser som har typhinder i början av banan, inte kul när man inte kommer igång med unghästarna.
Tack!! :)

Ja, det är det enda jag har litegrann emot 90-banan, det är inget fel på de hindren men de skulle helst komma senare i banan. I övrigt är den bra och okomplicerad.

Det är lite samma i 1*, hinder 4 är en palissad med grav framför och 5 en rejäl oxer med grav under (iofs ifyllt med ganska mycket ris i år) så man får sparka på om man vill komma runt, annars mkt fin bana men kanske inte den perfekta att debutera klassen på :p
 
Det minns jag från jag debuterade h100 och jag gick banvisning. Då berättade de att de hade lagt de tre svåraste/största hindren i början på banan för var man inte redo för klassen skulle man inte komma förbi hinder nummer 3. Var väl 2012
 
Det minns jag från jag debuterade h100 och jag gick banvisning. Då berättade de att de hade lagt de tre svåraste/största hindren i början på banan för var man inte redo för klassen skulle man inte komma förbi hinder nummer 3. Var väl 2012

:eek: Var var det nånstans??
 
Det minns jag från jag debuterade h100 och jag gick banvisning. Då berättade de att de hade lagt de tre svåraste/största hindren i början på banan för var man inte redo för klassen skulle man inte komma förbi hinder nummer 3. Var väl 2012
Så himla psykologiskt rätt tänkt. Not. Assholes. Såna banbyggare har ofta inte tävlat själva eller iaf inte på flera år eller så är de totalt misslyckade som ryttare.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: ufot
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 591
Senast: corzette
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
621
Senast: Lady_S
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 486
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp