Bukefalos 28 år!

Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jag tror vi kommer att ha minst 2000 på en vecka men då får vi hjälpas åt att sprida detta i våra klubbar o bekantskapskretsar!! Varför inte ge det 2v o satsa på 3-5000 underskrifter? Många är arga o tycker som vi men nu det ska bara spridas! Hur kan man sprida det här på Buke, ni som är erfarna??
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

*kl*
Har länkat till insamlingen inne på bdb o på ryttarna.se. Kom några fler underskrifter! :banana:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Allright nu närmar det sig 400...! Man märker på kommentarerna i forumet på Namnins sidan att dett upprör folk i stugorna. Spriiid vidare än är det långt till 2000!!:bump:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Nu är det 451!! Hur gör man när det är 500? Det står ju senaste 500..Är d bara att d fortsätter, men på sidan visas de senaste 500? Kom igen sprid vidare!!!
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Skulle anmäla till tävling (första gången med tdb), och det står ett pg.nr på proppen och så ett annat på tävlingsdatabasen. vad ska man göra då?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Skulle anmäla till tävling (första gången med tdb), och det står ett pg.nr på proppen och så ett annat på tävlingsdatabasen. vad ska man göra då?

Jag skulle använt numret som står i proppen. Betalar du in själv så slipper du den extra avgiften.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Gick inte att anmäla på tdb om man inte hade betalat där:confused: stod att det inte gick att anmäla.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Nu är det 858 st! Massor av kända o okända ryttare. Intressant att läsa debatten på Forumet. När ska det lämnas in? Jag föreslår 2v alltså på tisdag 23/9.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Nu har namninsamlingen spridit sig som nyhet på hästmagazinet, vilket är ju bra och Daniel Zetterman har lagt in namninsamlingen på sin blogg.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Det är toppenbra!!! :bump:
Jag tycker den får ligga uppe någon vecka eller två till, är ju inte jättebråttom med att vi skickar in den. Ju fler namn desto bättre.

Tänkte maila den till förbundet. Finns det någon mer jag bör skicka den till?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jag har skickat iväg ett mail till Hippson nu och bett dem länka till namninsamlingen för att få mer fart på den!
:)
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Men det är ju inte lite fräckt egentligen – betala för att få betala, 10kr/häst!! Snacka om stålar som Sv Ridspförb kommer att håva in, exakt hur får vi del av de pengarna? Dessutom massor m pengar innestående på konto som ger ränta åt förbundet!! Borde ju givetvis vara självfinansierat redan där??!!... Vi får ett krångligt system, dålig sida m buggar scrollning hit o dit som vi dessutom betalar extra för att få betala till!? Vem är hjärnan bakom detta? Om inte 10kronan tas bort eller väsentligt minskas så ska TDB bojkottas av klubbarna anser jag! Och vi är många i min klubb som hänger på namnlistan som med all säkerhet är på gång!! Hur gör vi??:idea:

Men det är ju faktiskt inget som säger att du måste ha pengar innestående på kontot. Du kan ju betala det som kommande start kostar och skulle det mot förmodan bli några prispengar så är det ju bara att ta ut dem. Och om du tror att ränta skulle finansiera ett system av denna kaliber så har du fel. Räntan på dessa typer av klientkonton är försvinnande låg. Gör som jag, ta reda på fakta innan ni sprider felaktig information. Som arrangör är jag mycket tacksam för allt vad detta system innebär.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Men det är ju faktiskt inget som säger att du måste ha pengar innestående på kontot. Du kan ju betala det som kommande start kostar och skulle det mot förmodan bli några prispengar så är det ju bara att ta ut dem. Och om du tror att ränta skulle finansiera ett system av denna kaliber så har du fel. Räntan på dessa typer av klientkonton är försvinnande låg. Gör som jag, ta reda på fakta innan ni sprider felaktig information. Som arrangör är jag mycket tacksam för allt vad detta system innebär.

Men du...för det första så måste vi betala in pengarna tämligen långt i förväg=visst 17 blir det ränta till förbundet om du tänker på hur MÅNGA ryttare som gör detta...och om du sen tänker på proffsryttare mm som har x-antal hästar de ska betala för så blir dessa 10 kr per häst tämligen mycket pengar.

Vi betalar licens, anmälning + startavgifter som rimligtvis ska täcka kostnaderna för administration och behöver inte fler avgifter som vi inte gått med på att betala!

Dessutom som arrangör som har löst licens för Equipe så skulle jag bli heligt förbannad över detta system, för att i licensen ingår ju ett anmälningssystem som man nu får betala för men inte kan använda....

Det är nu över 1100 underskrifter på namnlistan så jag tror nog att du är i minoritet med din åsikt.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Se det såhär: arrangörerna tycker att TDB är bra, varför då?

Jo för att det minskar deras arbetsbörda jättemycket. Idag är det svårare och svårare att hitta den ideella arbetskraft som behövs för att arrangera tävlingar. Någon ska t ex sitta och kontrollera de betalningar som ryttarna skickar in (det innebär att någon ska sitta med postgirolappar och bocka av varje ryttare), alternativt ta betalt på plats - bocka av plus sitta med massor av kontanter (rånrisk etc), dessa pengar ska någon sedan sätta in på banken.

Med TDB slipper arrangören den hanteringen. Alternativet skulle kunna vara att avlöna sin arbetskraft (det går mer och mer ditåt), hur mycket tror du att det skulle kosta att tävla då? Betydligt mycket dyrare än de tio kronorna per häst och tävling i alla fall är mitt tips.

Man behöver ju inte heller betala längre i förväg än vad man gjort tidigare vilket alltså gör att för ryttaren är det ingen skillnad. Någon större ränta blir det inte heller på den typen av konto som det handlar om. Inte så att det finansierar ett helt datasystem i alla fall som många tycks tro.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 767
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 948
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: Castellini
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 043
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp