Bukefalos 28 år!

Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Tror du på detta själv??


Fortfarande så tycker merparten av de som faktiskt får betala in denna exktra avg.

Vad täcker vår dyra licens??

De betydligt dyrare startavg?

Om det bara blir dyrare och dyrare att tävla så försvinner de "normala" tävlingsryttarna från tävlingarna och ridsporten kommer att klassas ytterliggare som en rikemanssport.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Se det såhär: arrangörerna tycker att TDB är bra, varför då?

Jo för att det minskar deras arbetsbörda jättemycket. Idag är det svårare och svårare att hitta den ideella arbetskraft som behövs för att arrangera tävlingar. Någon ska t ex sitta och kontrollera de betalningar som ryttarna skickar in (det innebär att någon ska sitta med postgirolappar och bocka av varje ryttare), alternativt ta betalt på plats - bocka av plus sitta med massor av kontanter (rånrisk etc), dessa pengar ska någon sedan sätta in på banken.

Med TDB slipper arrangören den hanteringen. Alternativet skulle kunna vara att avlöna sin arbetskraft (det går mer och mer ditåt), hur mycket tror du att det skulle kosta att tävla då? Betydligt mycket dyrare än de tio kronorna per häst och tävling i alla fall är mitt tips.

Man behöver ju inte heller betala längre i förväg än vad man gjort tidigare vilket alltså gör att för ryttaren är det ingen skillnad. Någon större ränta blir det inte heller på den typen av konto som det handlar om. Inte så att det finansierar ett helt datasystem i alla fall som många tycks tro.

Det där är kvalificerat skitsnack då de flesta tävlingsplatser väljer i dagsläget att ta betalt på stället. Dvs ingen människa behöver sitta och bocka av några inbetalningar. Detta har fungerat mycket väl de senaste 10-15 åren och har minimerat detta arbete för arrangören.

De flesta arrangörer har redan ett tävlingsprogram som tar hand om anmälningar,start och resultat listor så det blir ingen som helst skillnad i arbetsinsats om man använder TDB.

Och sen tycker jag du ska gå en kurs i matematik där de lär ut hur mycket pengar 10 kr x antalet licensierade ryttare blir som anmäler till 2 klasser per tävling så får du se att det nog handlar om tämligen stora summor i slutänden.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Det där är kvalificerat skitsnack då de flesta tävlingsplatser väljer i dagsläget att ta betalt på stället. Dvs ingen människa behöver sitta och bocka av några inbetalningar. Detta har fungerat mycket väl de senaste 10-15 åren och har minimerat detta arbete för arrangören.

Och ingen sitter och bockar av att du betalar på plats? Man ska kanske också vara glad att inte rånarkåren insett potentialen i denna enorma kontanthantering.



Och sen tycker jag du ska gå en kurs i matematik där de lär ut hur mycket pengar 10 kr x antalet licensierade ryttare blir som anmäler till 2 klasser per tävling så får du se att det nog handlar om tämligen stora summor i slutänden.

Vet du vad jag fått lära mig sen barnsben? Att man inte behöver vara otrevlig och nedlåtande bara för att folk inte håller med en. :laugh: Man kommer så mycket längre med en konstruktiv diskussionsnivå. (Jag har f ö inte nämnt räntan i samband med tian - som ju faktiskt är 8,5 kr om man ska vara petig).
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Och ingen sitter och bockar av att du betalar på plats? Man ska kanske också vara glad att inte rånarkåren insett potentialen i denna enorma kontanthantering.


Du måste i alla fall bocka av licens och vaccination på plats. Inte mycket merjobb att även ta betalt.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Och ingen sitter och bockar av att du betalar på plats? Man ska kanske också vara glad att inte rånarkåren insett potentialen i denna enorma kontanthantering.


Du måste i alla fall bocka av licens och vaccination på plats. Inte mycket merjobb att även ta betalt.

Nepp, inte licens. Via TDB kan du ju inte anmäla utan licens. Vacc. intyget är däremot svårt att komma i¨från. Liksom än så länge mätintygen på ponnierna.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Nepp, inte licens. Via TDB kan du ju inte anmäla utan licens. Vacc. intyget är däremot svårt att komma i¨från. Liksom än så länge mätintygen på ponnierna.

Jo du kan anmäla trots obetald lic. Ditt lic nr följer dig livet ut nu så visst kan du anmäla utan den. Hur skulle du annars kunna anmäla andra ryttare på dina hästar som du kan göra genom systemet.

Och visst kan du anmäla till tävlingar i början av året innan du har betalt din lic och då måste man visa att man bet
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Och ingen sitter och bockar av att du betalar på plats? Man ska kanske också vara glad att inte rånarkåren insett potentialen i denna enorma kontanthantering.

Som ngn annan påpekade så kan detta fantastiska system inte bygga bort sekretariatspersonalen hur du än använder det. Och i sista änden är det vi ryttare som får betala både för att ta fram detta system och för att kontona ska finnas. Och sist jag kollade så brukar människorna i tävlingssektionen på nåt sätt vara direkt knutna till de som tävlar och således göra den bedömningen att om de tar emot pengarna direkt på tävlingen så står inte den "arbetsinsatsen" i relation till höjningen som det blir för deltagarna om TDB används fullt ut.


Vet du vad jag fått lära mig sen barnsben? Att man inte behöver vara otrevlig och nedlåtande bara för att folk inte håller med en. :laugh: Man kommer så mycket längre med en konstruktiv diskussionsnivå. (Jag har f ö inte nämnt räntan i samband med tian - som ju faktiskt är 8,5 kr om man ska vara petig).

Om någon framför kvalificerat snicksnack så ser jag inte det som nedlåtande att påpeka det. I ditt andra inlägg så skriver du att arrangörerna gillar det...hur många arrangörer har du kollat detta med? I min värld så låter det som om du sitter i en tävlingssektion som börjat använda detta och därför är du självutnämnd talesman/kvinna för resten av arrangörs sverige...
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Som ngn annan påpekade så kan detta fantastiska system inte bygga bort sekretariatspersonalen hur du än använder det. Och i sista änden är det vi ryttare som får betala både för att ta fram detta system och för att kontona ska finnas. Och sist jag kollade så brukar människorna i tävlingssektionen på nåt sätt vara direkt knutna till de som tävlar och således göra den bedömningen att om de tar emot pengarna direkt på tävlingen så står inte den "arbetsinsatsen" i relation till höjningen som det blir för deltagarna om TDB används fullt ut.




Om någon framför kvalificerat snicksnack så ser jag inte det som nedlåtande att påpeka det. I ditt andra inlägg så skriver du att arrangörerna gillar det...hur många arrangörer har du kollat detta med? I min värld så låter det som om du sitter i en tävlingssektion som börjat använda detta och därför är du självutnämnd talesman/kvinna för resten av arrangörs sverige...

Att anse att andras åsikter bara för att de avviker från ens egna är "kvalificerat snicksnack" är just nedlåtande...

Jag sitter inte i någon tävlingssektion, jag har inget med systemet att göra från arrangörshåll. Jag har dock kontakt med flera arrangörer som uttryckt sitt gillande. Speciellt att slippa jaga ryttare som inte betalar för sig...

Och så var vi där igen, hur svårt ska det vara att föra en konstruktiv diskussion?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Oj, nu rullar det på. Jag skickade ju iväg ett mail till Hippson om att de kanske ville nämna insamlingen på sin sida, och det har de gjort!

Idag fick jag dessutom mail från en frilansjournalist som skriver för tidningen Häst och Ryttare som ville att jag skulle ställa upp på en telefonintervju.

1704 underskrifter så lång och en hel del kändisryttare också, t.ex. Royne Zetterman.

Ska bli kul och se om det blir någon ändring!
:)
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Får bara hoppas att folk är ärliga och inte skriver i kändisars namn osv, så det helt plötsligt blir oseriöst. Men det verkar ju som att det händer grejer nu iaf! :)
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Får bara hoppas att folk är ärliga och inte skriver i kändisars namn osv, så det helt plötsligt blir oseriöst. Men det verkar ju som att det händer grejer nu iaf! :)

Tror jag inte folk gör, särskilt inte som Roynes son har lagt namninsamlingen på sin blogg.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jag tror inte heller det. Största problemet är folk som inte skriver fullständigt namn och bostadsort typ "linda, S-stad" hmm..?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

kl
en fråga om TDB igen.
Anmält till en lokal dressyr LB1 men tänkte ändra till LC1 istället.
anm tiden har inte gått ut så kan jag bara stryka min anm med de röda krysset o sen anmäla på nytt ?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jag sitter inte i någon tävlingssektion, jag har inget med systemet att göra från arrangörshåll. Jag har dock kontakt med flera arrangörer som uttryckt sitt gillande. Speciellt att slippa jaga ryttare som inte betalar för sig...

Möjligen att det kan bli bättre där men...

Fast nu får jag problem istället när arrangörerna gör fel.:devil:
och då får jag hålla på att lägga tid på det.

Och som arrangör ser jag både för- och nackdelar. Tror man att detta med betalningen är löst så misstar man sej. Det är inte felfritt ännu. :p
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

kl
en fråga om TDB igen.
Anmält till en lokal dressyr LB1 men tänkte ändra till LC1 istället.
anm tiden har inte gått ut så kan jag bara stryka min anm med de röda krysset o sen anmäla på nytt ?

Ja visst kan du det och det är väl enda sättet att byta klass?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

*kl*
Vad betalar jag denna avgift på 10 kr för? Administration säger de på SVRF. Jag har nu TVÅ gånger mejlat för att de ska ändra mina uppgifter, det är bla fel klubb. Två mejl senare har inget hänt. Mejlen har jag skickat med några veckors mellanrum, det senaste för ca 6 v sen och inget har blivit ändrat.
Jag vill ju inte anmäla och det står fel klubb.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 753
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 888
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 130
Senast: Castellini
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 978
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp