Tävlingsterminen 2014

Jag kan nu svaret på min egen fråga. Besiktning av hästarna Kl. 16, bangenomgången Kl. 19 Mat, för de som vill, serveras efter bangenomgången ca Kl. 19.30.
 
Tack för info. Då hade jag absolut aldrig hunnit dit, jag jobbar till 16 o har minst 1½ h till tävlingsplatsen.
 
Det kommer säkert gå jättebra @mahlmt ! Glöm inte att stretcha ;)

Jag läste precis en del av ryttarinfon:

Till er som ska rida CR40km, T50km, T80km och CEI 80km*
Vi kommer att ha förbesiktning på lördagsmorgonen för de som önskar detta. Dock krävs föranmälan till detta. Tider och var anmälan ska skickas kommer meddelas i ryttarmeddelandet.

Herre jösses. Göinge var min första ritt förra året. Jag var tacksam över att allt var så ordnat och ordentligt så att man inte behövde oroa sig. Jag har inte samma känsla i år... Känns som om de gör det onödigt komplicerat. Man förstår ju att största fokus ligger på de högre klasserna och SM men jag tycker att det är minst lika viktigt att ta hand om de som debuterar. Synd om de ska bli avskräckta för att distans är krångligt.
 
Senast ändrad:
Men hade de inte samma i fjol?
De brukar ha det så. Fast 8-milen har oftast haft bes dagen innan. Bara bra att man kan bes samma dag om man vill.
Jag håller inte alls med om att de gör det krångligt. Men så har jag ridit 9 Göingeritter, är väl van vid hur de arrangerar.
Glimmagänget är duktiga.
 
Förstår hur du känner @Majorn . Jag gillar Göingeritten för att bansträckningen passar oss ganska bra, och när väl ritten är igång så är det välorganiserat, det är skönt att man har sin groomplats med gott om plats osv, men allting innan ska vara så himla omständigt.
Självklart förstår jag att man lägger mycket fokus på SM o de internationella klasserna, men antingen får man ju ha bara de klasserna, eller så får man kanske tänka lite på de andra som kommer också.
Det är inte svårt att besiktiga på lördag morgon, man bara skickar ett mail att man önskar besiktiga o sen står det i ryttarmeddelandet hur dags det är besiktning men de får det att låta krångligt. Jag hade heller inte tyckt att en snabb bangenomgång på morgonen hade varit för mycket begärt, men det är det ju tyvärr.
All ha varken tid eller råd att sätta hela livet på paus för att rida en tävling.
 
@mahlmt nja, förra året så var det iaf besiktning och bangenomgång på morgonen för CR samma dag som tävlingen. Det är inte överdrivet jobbigt eller svårt att skicka ett mail och be om detta. Men ändå, hade det varit likadant förra året hade jag blivit jättestressad. Jag hade fullt upp med 1000 andra saker kändes det som. Gula böcker, tdb, betalningar, anmälningar, licenser hit och dit. NU är det en baggis men när man är helt ny så är det skitsvårt och väldigt förvirrande.
Själva banan och tävlingsplatsen med personal är helt suveränt. Ingen kritik där.

Precis @mumin ! Bra formulerat :)
 
Glimma har haft samma upplägg trots att de inte har haft internationella klasser. Meddela tävlingsledningen era synpunkter.
 
Glimma har haft samma upplägg trots att de inte har haft internationella klasser. Meddela tävlingsledningen era synpunkter.

Det har jag gjort. Jag har mailat varje år särskilt sen jag red 8an o påpekat det faktum att jag har ett arbete och visst, det går ju o lösa ändå, åtminstone gjorde det det i fjol, men det är synd att det ska vara så omständigt. Jag tycker att bangenomgång/vetbesiktning dagen innan ska vara en resurs för de som ändå kommer då, inte en förutsättning. Ofta får man till svar att distans är dyrt och tar tid, men jag tycker ändå inte att man behöver göra det värre.
Det är säkert ett upplägg som funkar för många annars hade de ju inte haft det så men jag tycker personligen att det är väldigt synd på en i övrigt trevlig tävling. Mina åsikter känner de till.
 
Nu har ryttarmeddelandet för Göingeritten kommit ut!

Det visar sig att det går att få både besiktning och bangenomgång för T50 och CR40 på lördagen!

Jag är förvirrad angåengde slingorna. Jag får det till att på T80 ska vi rida
1. Grön 38 km
2. Röd 31 km
3. Blå 19 km
vilket alltså blir 88 km istället för 80. Visst har jag varit med om att sträckorna varit upp till 5 km längre, men 88 km känns ju ändå som en 90 istället för en 80.
 
Men det har varit bes o bang för 50 o CR på lördagen redan från början. Det brukar de ha.
Den Gröna vi ska rida innehåller inte den extraslinga som 120 o 160 rider. Så den är bara 30.
 
Aha, såg nu att de andra klasserna rider en extraslinga på Grön slinga, så det landar antagligen på 80 för oss ändå. Skönt!
 
Men det har varit bes o bang för 50 o CR på lördagen redan från början. Det brukar de ha.
Den Gröna vi ska rida innehåller inte den extraslinga som 120 o 160 rider. Så den är bara 30.

Du hann före! :)
Jaha, då missuppfattade jag. Trodde att alla bangenomgångarna låg på fredagen.
 
Obs tävlingsområdet är ändrat mot hur de brukar ha det.
Starten går där.
Mål är mot gamla intid (lite annat) o tvärt om.
 
Obs tävlingsområdet är ändrat mot hur de brukar ha det.
Starten går där.
Mål är mot gamla intid (lite annat) o tvärt om.

Är vägen man rider mot mål på årets ritt, där man svänger av höger, helt ny eller är jag förvirrad? Tycker nya upplägget på tävlingsområdet ser kanon ut, känns som om det blir lite närmre till "allt" :)
 
Nu har jag precis avanmält mig.
650 kr i sjön men så kan det vara ibland.
Valle brukar kännas som 110% men känns som 95 ungefär så vi siktar mot Simlång istället.

Hoppas att alla får en härlig dag med godkända resultat!
 
Nu har jag precis avanmält mig.
650 kr i sjön men så kan det vara ibland.
Valle brukar kännas som 110% men känns som 95 ungefär så vi siktar mot Simlång istället.

Hoppas att alla får en härlig dag med godkända resultat!

Vad tråkigt!
Kidde hade tydligen inte varit på humör idag enligt medryttaren (det har inte jag heller, åska = ingen sömn), men jag hoppas att det är på rätt håll igen i morgon!
 
Vad tråkigt!
Kidde hade tydligen inte varit på humör idag enligt medryttaren (det har inte jag heller, åska = ingen sömn), men jag hoppas att det är på rätt håll igen i morgon!

Jo det känns tråkigt men jag vågar inte riktigt chansa. Såg fram emot Göinge!
Nej vädret är inte det mest optimala för att man ska känna sig pigg och fräsch ;)
 
Jag har för mig att den funnits innan. Har haft intid där nån gång.
Tror starten har gått där fast det var nog på 1900-talet.
Det var innan de byggde planerna.
Är vägen man rider mot mål på årets ritt, där man svänger av höger, helt ny eller är jag förvirrad? Tycker nya upplägget på tävlingsområdet ser kanon ut, känns som om det blir lite närmre till "allt" :)
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 592
Senast: Pilot
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp