Tävlingsterminen 2014

Jag hoppas att ni som kommer att rida T80 på Göinge vill hålla öronen öppna för mig också på bangenomgången! :)
Bangenomgång är i och för sig obligatorisk, men jag läste proppen, och har svår att tro att nationell 80 har bangenomgång på kvällen innan.
 
Bangenomgång är i och för sig obligatorisk, men jag läste proppen, och har svår att tro att nationell 80 har bangenomgång på kvällen innan.

Den var dagen innan i fjol, eftersom 80* gick på samma bana o jag gissar på liknande upplägg i år. Det står bangenomgång o middag fredag kväll. Jag har ingen möjlighet att delta så om det skulle vara så att jag inte får starta så får jag ju stryka mig igen. I fjol fick jag besked om att jag inte var tvungen att delta, men för min egen skull vill jag givetvis veta om någon specifik information kommer fram. Jag kom väldigt långt med den ljudupptagning jag fick i fjol.
Jag tror att det står nånstans att bangenomgången är obligatorisk för "någon i teamet", och vem avgör vem som ingår i mitt "team"?
 
Rättar mig själv. I fjol var det bara en genomgång, gemensam för alla klasser 80 km o uppåt och den var på fredag kväll. De enda som hade genomgång på tävlingsdagens morgon var T50 o CR.
 
Rättar mig själv. I fjol var det bara en genomgång, gemensam för alla klasser 80 km o uppåt och den var på fredag kväll. De enda som hade genomgång på tävlingsdagens morgon var T50 o CR.
Då har du säkert rätt. Märkligt, de flesta som rider T80 brukar inte övernatta, om de har kortare än typ 20 mil att åka.
 
Är det inte så att bangenomgången inte är obligatorisk men man skyldig att ha koll på vad som sägs?

Tycker också att det är jättekul startfält på 80T! Känner igen alla utom en!
 
  • Gilla
Reactions: Sam
@hermulen

Jag meed! När vi sedan börjar med 80 kommer vi ligga i såpass lugnt tempo att vi inte synkar och när jag börjar med snabbare tempo så är väl du uppe i 120 istället!
Vi får rida tillsammans hemma istället ;)
 
Bangenomgången kommer att ske fredag kväll precis som jag trodde. Nedanstående mail har jag fått av tävlingsledaren.

Vi kommer att hålla bangenomgång på fredagen precis som i fjol. Det kommer inte att vara någon på lördagsmorgonen för 80km ekipagen. All info vi har om banan och annat runt i kring innan fredagen lägger vi på hemsidan. Det som är nytt på bangenomgången ex. stängningstider i grindar kommer inte läggas upp men naturligtvis så berättar vi det för dig på morgonen om du frågar i sekretariatet eller mig. Du som ryttare är ju skyldig att veta vad som gäller och vi som arrangörer kan inte ansvara för att du inte har rätt info om du inte närvarar men jag tror att det löser sig. Skyltarna på banan ser ut som tidigare år, små fyrkantiga, samma färg som slingorna på kartan, det är inga konstigheter. Kan försöka sätta upp en lapp med stängningstider på sekretariatet. Om det är något annat du undrar på tävlingsplatsen så be de som jobbar i sekretariatet att kalla på mig.
Välkommen till Göingeritten!!

Jag har ju Göinge flera gånger tidigare så det jag hoppas att någon vill notera till mig är ju mest om det är något som avviker från det "vanliga". Om någon vill spela in/skriva ner o maila, skicka eller skriva här så skulle jag bli superglad, så behöver jag bara kolla lite snabbt med tävlingsledaren på morgonen, stängningstider och så! :)
 
Så de vill i princip tvinga folk att komma dagen innan och övernatta, för att höra bangenomgången? Tur att man inte anmält till Göinge.
 

Hon jag ska grooma sa att det var en fjording anmäld på 80 km och då tänkte jag på dig och frågade om den hette Kidde och de sa hon att han hette. Så jag får väl rätta mig...jag kommer kanske inte känna igen dig men hon gör ju det iaf som jag förstod det :).
 
Hon jag ska grooma sa att det var en fjording anmäld på 80 km och då tänkte jag på dig och frågade om den hette Kidde och de sa hon att han hette. Så jag får väl rätta mig...jag kommer kanske inte känna igen dig men hon gör ju det iaf som jag förstod det :).

Aha! Nu blev jag ju liten nyfiken på vilken häst det är du ska grooma? :)
 
Så de vill i princip tvinga folk att komma dagen innan och övernatta, för att höra bangenomgången? Tur att man inte anmält till Göinge.

Lite så kände jag också första gången jag anmälde till 80 på Göinge, eftersom jag bara hört "alla" säga att bangenomgång till 80-klass alltid är samma dag, men denna gången var jag ju beredd. Hade ju inte velat rida en helt ny tävling som man inte känner till utan att vara med på bangenomgången.
Det är ju inte billigt att tävla och att stalla upp både häst, ryttare o groom (o ta extra ledigt från jobbet) för att vara på plats o höra hur dags de stänger grindarna blir tyvärr i mastigaste laget, annars hade jag gärna gjort det.
 
Lite så kände jag också första gången jag anmälde till 80 på Göinge, eftersom jag bara hört "alla" säga att bangenomgång till 80-klass alltid är samma dag, men denna gången var jag ju beredd. Hade ju inte velat rida en helt ny tävling som man inte känner till utan att vara med på bangenomgången.
Det är ju inte billigt att tävla och att stalla upp både häst, ryttare o groom (o ta extra ledigt från jobbet) för att vara på plats o höra hur dags de stänger grindarna blir tyvärr i mastigaste laget, annars hade jag gärna gjort det.
Känns som att dom vill få in pengar på boxarna? :angel: Nä, men det kan ju va så att dom helt enkelt inte hinner ha genomgång samma dag. Dom har ju en knippe klasser att hålla reda på... Jag kan ta anteckningar åt dig så det ska nog lösa sig.
 
Göinge har alltid haft det så med bangenomgången vad jag minns.
Jag kör alltid upp o bes dagen innan men vill inte ha hästen i släpet under tiden. Hinner inte hem o lämna honom iheller. Så jag går inte på bangenomgången.
Ser jag banchefen eller någon annan ansvarig så brukar jag fråga om det är något speciellt.
Ritten är väl markerad, de är vana arrangörer så det brukar inte bli problem.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 591
Senast: Pilot
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp