Bukefalos 28 år!

The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Kl.

Är det endast fantasin som sätter gränser för det här spelet?

Det skulle man väl kunna säga. Du kan ju själv välja åt vilket håll dina simmar och djur ska utvecklas i livet, vad dom ska göra och sånt.
Och med de fusk som finns tillgängliga kan man ju ytterligare "göra lite mer" (men det är inte lika roligt att fuska sig igenom, då får man ju inte kämpa lika mycket ;) )
 
Sv: The sims 3, husdjur

kl

Blev så himla sugen på att ta upp The Sims-spelandet efter att ha läst den här tråden att jag var tvungen att köpa The Sims 3 + Husdjur idag :D
 
Sv: The sims 3, husdjur

Det gjorde du rätt i :) Funderar själv på att sätta mig att spela lite nu faktiskt :D
 
Sv: The sims 3, husdjur

Japp, det borde du kunna göra.
Dock får man bara ha 6 hästar per hushåll, men det finns säkert någon fuskkod om man vill gå förbi det.
 
Sv: The sims 3, husdjur

Hjälp!
Jag har installerat båda spelen, men så fort jag ska gå in i "Skapa en sim"-läget så stängs min dator av helt!
Någon annan som varit med om detta?
Håller på att avinstallera och ska försöka sen igen..

Jag som ville spela nuuuu:cry:
 
Sv: The sims 3, husdjur

Nu testade jag att endast installera "grundspelet". Klickade mig in i staden och efter 20-30 sekunder så slocknade datorn.
Det här kändes ju.... jättekul:crazy:

Min dator är sprillans ny och det är en bra dator så den bör ha vad som krävs för spelet. What to do? :(
 
Sv: The sims 3, husdjur

kl

Blev så himla sugen på att ta upp The Sims-spelandet efter att ha läst den här tråden att jag var tvungen att köpa The Sims 3 + Husdjur idag :D

Agree^ Men har en liten fråga, om man får skriva det här men hur mycket kostade det med sims3 + husdjur? :D

Vill köpa... :angel:
 
Sv: The sims 3, husdjur

Nu testade jag att endast installera "grundspelet". Klickade mig in i staden och efter 20-30 sekunder så slocknade datorn.
Det här kändes ju.... jättekul:crazy:

Min dator är sprillans ny och det är en bra dator så den bör ha vad som krävs för spelet. What to do? :(

Är inte bra med datorer men, har du tillräckligt med minne på datan? Om alla delar i datorn är nya så borde det egentligen inte finnas några problem så vitt jag vet - om det inte är felprogrammerat.

Är det en laptop? :devil:

Och, har du andra spel på datorn som fungerar att köra?
 
Sv: The sims 3, husdjur

Låter som att datorn kanske blir överhettad? Min har i alla fall ett inbyggt skydd som gör att den stänger ned om den blir för varm.
 
Sv: The sims 3, husdjur

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få:bow:

Det är en laptop! Helt ny! Har bara hunnit installera ett annat spel igår (som funkar!) annars har jag inte hunnit leka så mycket mer med den. Jag har över 500GB ledigt utrymme så det lär inte vara det som är problemet.

Testade ännu en gång att starta spelet och den här gången fick jag upp en ruta om att mitt grafikkort inte var igenkänt eller ngt sånt och att jag kanske borde ändra upplösningen om spelet inte såg bra ut. Av det lilla jag hinner se så ser jag inga konstigheter, men något måste ju uppenbarligen vara fel. Vilka inställningar ska jag ändra?

Jag testade den HÄR sidan och den säger att min dator är godkänd.
 
Sv: The sims 3, husdjur

Nej, jag tror faktiskt inte att det är det som är problemet för mig.
Datorn är ju helt ny, och jag hinner bara ha igång spelet i 20-30 sekunder innan allt stängs av.
Datorn fungerar felfritt med mitt andra spel.
 
Sv: The sims 3, husdjur

Jag köpte mitt på G*me, kalaset gick på 630:- efter att ha blivit medlem.


..bortkastade pengar? :angel:
 
Sv: The sims 3, husdjur

Hur mycket ram-minne har din dator?

Du kanske kan prova att uppdatera programvaran för ditt grafikkort?

Annars kanske du kan söka på google om felet? :p



Förövrigt brukar en del laptops inte vilja samarbeta med sims utav min erfarenhet iaf.
Fast då ja spelade det på min laptop så funkade det fint fast det gick väldigt segt :p
Nu har vi dock en ny super "spel" dator (stationär) som det funkar galant på :D
 
Senast ändrad:
Sv: The sims 3, husdjur

*knapp*
kom på ett fusk jag saknar! I Sims 2 fanns det ett som hette max motives eller något som fyllde alla mätare till max finns det i 3:an oxå?
 
Sv: The sims 3, husdjur

Har för mig att jag har läst om det någonstans men minns inte vad det var för kod :/

Provade googla lite om det men tyvärr hittade jag inget... :(
Hitta lite andra fusk ifall nån är intresserad:

motherlode= 50 000 simdaler
make a friend for me= din sim känner alla simmar
shazaam= du får 2500 "happiness" poäng
Set age[X] = Ersätt X med någon siffra för att ändra din sim ålder
Force All Events= alla utmaningar
help= lista överkommando
move objeckts [on/off]= kan flytta saker
constrainFloorElevation= tillåter att justera i otillåten terräng
FadeObjeckts [on/off]= växlar till genomskingliga objeckt när kameran kommer för nära dem. Berör ej simmarna!
Full scren [on/off] = slår på eller av fullfärmsläge
hideHeadlineEffects [on/off] = visar eller döljer en prat/tänk bubbla över simmarnas huvud
JokePlease= Får några skämt i fuskrutan
onlockOutfits [on/off] = visar karriärkläderna

Vet inte om alla funkar men det är väl bara o testa sig fram :)
 
Sv: The sims 3, husdjur

Skriv in "testingcheatsEnabled true" så kan du dra upp och ned mätarna som du vill. Och om du shift-klickar på tex brevlådan eller en sim får du upp en del alternativ som inte finns utan koden. Finns de som säger att det är viktigt att stänga av fusket när man är klar (testingcheatsEnabled false) men det har jag faktiskt aldrig brytt mig om. :)
 
Sv: The sims 3, husdjur

Hmm, näe du har nog rätt ang. att datorn borde klara av spelet..
Jag är ingen data-expert precis så kan tyvärr inte svara på vad som är fel :( Förutom uppdateringen då förstås.. annars vet jag inte :/
Tror du ska gå in på Nivdias hemsida för att göra en uppdatering...
 
Senast ändrad:
Sv: The sims 3, husdjur

Tusen tack iaf för tips om vad felet hade kunnat vara:bow:
Nuuuuuu funkar spelet :love: Varför vet jag dock inte!

Men om någon annan får liknande problem - ge inte upp! :rofl:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 401
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 189
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 584
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 458
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp