Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått moules marinieres, råbiff med tillbehör, rödvin, bubbel, Italian Sour och Tom Collins (med mynta) hos god vän med man. Vi har haft väldigt trevliga och emellanåt engagerade diskussioner om exempelvis otrohet och dödshjälp. Fick riktig Bukefeeling då och då.

Älskar att vara på vift från familjen samt saknar dem väldigt mycket!
 
Har gjort belugabolognesen, var jättelänge sedan. Skruvpasta till, har precis ätit två stora portioner, plus massa parmesan. Skyller på att även jag vaknade med lite huvudvärk efter en inflyttningsfest igår...

Åh, kan du inte slänga in ditt recept :)? Jag har gjort en variant för tusen år sen och det är ju så himla gott, men jag litar mer på ditt omdömme i beluga-djungeln än mina egna google skills :D.
 
Jag var i storstan idag (Dvs Göteborg) och åt italienskt på restaurang när jag ändå hade möjlighet. Tagliatelle med räkor, ruccola, vitt vin och något som gav rejält med hetta. Mycket gott! Och så skönt att slippa åka hem och laga mat när en är panikhungrig.
 
Jag var i storstan idag (Dvs Göteborg) och åt italienskt på restaurang när jag ändå hade möjlighet. Tagliatelle med räkor, ruccola, vitt vin och något som gav rejält med hetta. Mycket gott! Och så skönt att slippa åka hem och laga mat när en är panikhungrig.

Vilket ställe? :D
 
Åh, kan du inte slänga in ditt recept :)? Jag har gjort en variant för tusen år sen och det är ju så himla gott, men jag litar mer på ditt omdömme i beluga-djungeln än mina egna google skills :D.

Det är detta jag brukar göra efter, men med extra vitlök, extra chili, extra balsamvinäger samt utan spiskummin. Blir väldigt mycket mat också :up:
 
Vi var på Trattoria De Pasqual (Sten Sturegatan) :) Tycker det är vettigast mat där av dom tre som ligger på rad (och idag låg restaurangen dessutom på väg till bilen efter att vi varit på fotbollen, vad mer kan en begära :D)

Aha! Jag är sugen på pasta, därav frågan :D
Aldrig varit där dock :)
 
Svärmor har haft jämn födelsedagskalas i helgen. Det betyder att rätt många kan leva på rester rätt länge :angel: :D Middag igår blev rökt fisk med romsås, uppstekt färskpotatis, diverse kallskuret, legymsallad (:yuck: den fick särbon ha för sig själv), skaldjurspaj och ägghalvor. Då tog vi bara två sorter av det kallskurna, ingen kycklingpaj, inga köttbullar, ingen potatisgratäng och ingen tårta! :rofl:

Det märks att de är av bondsläkt :p
 
Svärmor har haft jämn födelsedagskalas i helgen. Det betyder att rätt många kan leva på rester rätt länge :angel: :D Middag igår blev rökt fisk med romsås, uppstekt färskpotatis, diverse kallskuret, legymsallad (:yuck: den fick särbon ha för sig själv), skaldjurspaj och ägghalvor. Då tog vi bara två sorter av det kallskurna, ingen kycklingpaj, inga köttbullar, ingen potatisgratäng och ingen tårta! :rofl:

Det märks att de är av bondsläkt :p
Skräcken för att maten inte ska räcka är väldigt uttalad även i mitt familjearv. Rädsla för "tröt", som det heter på faderskapets något föråldrade dialekt. Det är lite småfantastiskt, ungefär exakt motsatsen till de problem vi har kring mat numera.
 
Skräcken för att maten inte ska räcka är väldigt uttalad även i mitt familjearv. Rädsla för "tröt", som det heter på faderskapets något föråldrade dialekt. Det är lite småfantastiskt, ungefär exakt motsatsen till de problem vi har kring mat numera.

Jag har samma arv. Det absolut mest skämmiga som finns är om något skulle ta slut när man har gäster. Riktigt fascinerande hur hårt det sitter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
638
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 149
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 195
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp