Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min man tyckte det var en bra idé med hemgjorda pommes frites igår också... :cautious: Han önskade också kycklingvingar så jag grillade en påse sådana till honom och hans kusin, jag fick en bit oxfilé för jag var inte sugen på kyckling. Svärmor gav oss en bytta kantareller så det blev kantarellsås till. Allt var vansinnigt gott :d
 
Vi provade att grilla hemgjord surdegspizza idag. Ordet intressant kan väl sammanfatta den upplevelsen :D Tror inte vi gör om det, även om det kunde gått betydligt värre :angel:

Toppingen var iaf tomatsås, mozzarella, paprika, körsbärstomater, zucchini och pesto. Sambon hade kantareller på sin halva.

Kan också informera om att det skett en mindre explosion av trattkantareller de senaste dagarna! Hittade mängder idag (som jag inte plockade, nöjde mig med de största exemplaren och det blev ändå mer än vi önskade oss) så får det bara växa till sig några dagar till kommer det bli hur mycket som helst! Även Karl-Johanen har kommit de senaste dagarna, så nu har vi påbörjat projektet att fylla på förrådet av soppar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 657
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 285
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
322
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp