Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har varit förkylda hela bunten och haft en lugn helg, så det har blivit lite hemmapyssel i form av granola här. Med torkad mango, cashewnötter, pekannötter och kanel. Blev supergott!

Igår käkade vi klassiska Svensson-tacos med 157 tillbehör och det blev asmycke över så vi har även käkat det idag plus att det räcker till två rejäla lunchlådor imorn. veckohandlade igår och planerade veckans matsedel och vi kommer laga pasta med vitlökssås med räkor, tonfiskpasta och färsbiffar med bönsallad denna vecka (vi lagar mycket och käkar varje rätt i ett par dagar till lunch och middag). Köpte sån där bönpasta som jag tänkte att vi testar någon av dagarna! :)
 
Eller hur! Man ser framför sig hur de sitter och silar pepparkorn mellan tänderna, alla utom nån galen faster som kör BottenUpp på löksillen.

När barnen var små var de tvungna att dela upp spadet systerligt och broderligt med decilitermått så att det inte blev matkrig runt bordet :D.

(Hua, nu blev jag påmind om ett midsommarfirande i ungdomen som spårade ur värre än en fest med Anders Borg. Matkrig med sill är inte något jag rekommenderar någon! Håret stank av gammal fisk i många tvättar :yuck:.)
 
Lagat nikkalouktalokuuasoppoppa eller hur fasen det nu stavas. På vegfärs och spetskål, med potatis och morötter. Blev jättegott men ca 10 portioner. Phu. Har ni testat Naken groddbröd? Älskar det till gryta, med massa smör och stark prästost.
 
Idag måste jag göra en uppryckning, det här duger inte! Igår blev det pulled kyckling från frysen utan tomater, jag hade glömt att jag ätit upp dem och inte köpt nya :meh: och mina egna är lite väl omogna för att äta ännu. Däremot finns det gurka vilket peppade mig lite så idag blir det middag med den ännu lite klena skörden: Egen gurka, sallad, dill och potatis med köpt kött, majs och ev sparris. Allt som lämpar sig för grillen kommer att göra en vända där :up:
 
Tips på vad jag ska hitta på för mat, tilläggas bör väl att vi är ketogent (som strikt LCHF).

Tänkte något med köttfärs, har vitkål som behöver användas. I frysen finns div örter, haricovert, svamp, selleri och säkerligen någon påse med lite blomkål/broccoli. Kryddor har jag alla tänkbara i hyllan och i kylen finns grädde, mozzarella, nån stackars tomat och grönsallad.
 
Det blåser och är ruggigt ute så jag är inte sugen på grillat längre. Däremot blir det wokat, jag blev sugen på lite chilidrag (och jag har mer än tillräckligt av egen chili att göra slut på... O_o).

Jag måste se till att besöka thaibutiken i Borlänge nästa gång jag är dit, lokala ICAs asiatiska hylla är deprimerande och tämligen anemisk i utbudet. De asiatiska ingredienserna i mitt skafferi börjar sina.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
634
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
7 599
Senast: em76
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 983
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp