Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och sorry @Petruska för att jag lurat dig. Förstår att du verkligen hade hunnit bli väldigt peppad på att åka dit, men dom har stängt caféet i år för att satsa på sin övriga verksamhet så nästa år är det kanske öppet igen :(

Verkar som om du kanske får nöja dig med typ Grindmossen istället :( Och visst hade du varit på kvarnen i hyssna? @Petruska
 
@VLMF @Petruska @Hyacinth Ah, då är det konserverat som gäller alltså! Tänkte väl att det fanns en smidig lösning. Jag såg något recept på engelska där det lät som att de tyckte att man skulle använda den färska frukten, men en konservburk eller två verkar ju klart mer behändigt. Tack!
 
Förbereder fem sorters fisk till middag (ok, fyra fisk och en skaldjur). Rödspättafilé, varmrökt lax, makrill, rökt smörfisk och färska havskräftor. Samtliga inhandlade på byns blygsamma men ack så trevliga fiskrökeri. Aioli, färskt bröd och lite potatissallad till. Allt intas 50 meter från havet (som jag för övrigt var oförsiktig nog att bada i idag, tippar på knappa 15 grader) med Pinot Grigio i glasen. Semester. :love:
 
Du, dom har faktiskt kurser i att bli prästinna!

Och sorry @Petruska för att jag lurat dig. Förstår att du verkligen hade hunnit bli väldigt peppad på att åka dit, men dom har stängt caféet i år för att satsa på sin övriga verksamhet så nästa år är det kanske öppet igen :(
Förresten var jag förra året, tror jag, på nåt fik i nån sorts växthus. Var kan det ha varit? Kanske åt Hällingsjöhållet?
 
Förresten var jag förra året, tror jag, på nåt fik i nån sorts växthus. Var kan det ha varit? Kanske åt Hällingsjöhållet?
Va inte det Gaia då? Dom hade ju café i växthuset!

Men besök kvarnen i hyssna (det är vackert och bra ändå om en inte en art äter ostfralla :D) och Idala är litet men himla rart ställe.
 
Nej, jag har inte vågat mig till Gaia sedan det blev Gaia.
Klokt!

Åh men just det, kvarnen i Anneberg finns ju numera också ons-sön. Har inte fikat där men det drivs av mina föräldrars granne och hon är iaf en hejare på chokladpraliner :D

Dessutom har Hilmersgården haft nyöppning men oklart hur bra det är?

Och, inget café men ändå, så har dom öppnat butik med viltkött på lördagar vid Gåsevadsholm. Om ni äter det alltså :)
 
Jag har ju inte bara tänkt på caféer idag utan har ätit mat också. Hemgjorda kikärtsbollar (för jag kan ju inte kalla det falafel när jag kör dom i ugnen istället för att fritera :D) med yoghurtsås (kryddad med spiskummin och vitlök). Till det couscous som var piffad med mynta, granatäpple, avocado och gurka. Några labneh-bollar på toppen.

(För övrigt, finns det olika sorters labneh? Mina är gjorda på getmjölk och även om dom är goda är jag mer av en fårmjölks- eller komjölks-person)
 
Jag har ju inte bara tänkt på caféer idag utan har ätit mat också. Hemgjorda kikärtsbollar (för jag kan ju inte kalla det falafel när jag kör dom i ugnen istället för att fritera :D) med yoghurtsås (kryddad med spiskummin och vitlök). Till det couscous som var piffad med mynta, granatäpple, avocado och gurka. Några labneh-bollar på toppen.

(För övrigt, finns det olika sorters labneh? Mina är gjorda på getmjölk och även om dom är goda är jag mer av en fårmjölks- eller komjölks-person)
Jag har förstått det som att labneh är gjorda på getmjölk normalt sett.
 
Har varit på middag med mitt lilla halv-åtta-hos-mig-gäng, ni vet de enda som jag brukar laga kött åt :laugh: Idag bjöds det på crostini med parmesan, pesto och prosciutto till förrätt och lasagne till huvudrätt. Allt lagat av den i gänget som inte är så bra på matlagning ;) kanongott, två flaskor merlot sänkte vi också. Och jag har inte ens semester ännu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 678
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 285
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
322
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp