Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade en dekadent fredag. Falafel till lunch, glass till eftermiddagsfikat på jobbet och sedan tapasrestaurang med ett gäng vänninor på kvällen. Vi beställde in typ allt på menyn.. gazpacho, lammracks med mango chutneyglaze, kronärtskocka med getostkräm, manchego, pimientos de padrón, calamares, kycklingspett, marinerade oliver, spanska korvar, serrano lindad kring getost, ailoi, och vitlöksbröd. Och vanligt bröd. Sangria och rödvin, till efterrätt beställde halva gänget vitchokladkräm med hallonkompott och resten vanilj-apelsin crème brûlée som vi alla delade på så man fick smaka allt :up: Efter middagen gick vi till ett vinhak och drack cava på innergården under bar himmel. FEDAGAR :love:
 
Ugnsbakad fetaost, röd spetspaprika, purjolök och babyplommontomater och färsk tagliatelle till lunch.
En kvikk lunsj efter skogspromenaden.
I kväll blir det crepes med nyplockade kantareller.
 
Hur smakar yoghurtbollar? Tycker dom ser ut som minimozarella så har liksom fått för mig att det är typ det det är :o
Hur äter/serverar ni dom?
Tror inte att jag sett sådana på min Ica Maxi, finns dom i ostdisken?
Nyfiken...:p
 
Hur smakar yoghurtbollar? Tycker dom ser ut som minimozarella så har liksom fått för mig att det är typ det det är :o
Hur äter/serverar ni dom?
Tror inte att jag sett sådana på min Ica Maxi, finns dom i ostdisken?
Nyfiken...:p

Jag har bara ätit dom panerade i panko men det var supergott!

Jag hittar det ibland i en av matbutikerna där jag bor men tycker att dom är snuskigt dyra :o 49 kr kostade en burk från Sevan senast
 
@Malibu_Stacy Jag har fått dem som del på en ostbricka en gång på restaurang, det funkade super!
Själv har jag dem i matiga sallader, men vattenmelon eller granatäpplekärnor. De smakar mycket mer än mozzarella, syrliga, krämiga :d Kan tänka mig att man kan smeta ut dem på en bit bröd också.
 
Jag brukar köpa de från Nablus mejeri, de är handrullade på ett mejeri här i Malmö, gjorda på svensk mjölk. 49 kr kostar en burk på Ica, de är tio kr billigare på småbutikerna kring Möllan. Tycker det är ett rimligt pris för dem och jag stöttar dem gärna :)
 
@Malibu_Stacy Jag har fått dem som del på en ostbricka en gång på restaurang, det funkade super!
Själv har jag dem i matiga sallader, men vattenmelon eller granatäpplekärnor. De smakar mycket mer än mozzarella, syrliga, krämiga :d Kan tänka mig att man kan smeta ut dem på en bit bröd också.

Åh det låter riktigt smarrigt! Ska leta i affären idag, hoppas dom finns här uppe också :d
 
Var på vegetarisk grillkväll igår. Vi grillade spett med marinerad zucchini, aubergine, skogschampinjoner, paprika och förkokta majskolvar. Till det en ljummen potatissallad med rädisor, sockerärter och dill. En hel brieost slogs in i folie (ihop med honung och valnötter) och grillades tills den var smält innanför sitt skal, detta fick stå för såväl proteinet som för såsen :D slafsigt gott alltså, har inte testat detta innan!
 
FAIL :yuck: när man inser att yoghurtbollarna man så nöjt köpte och stoppade in i munnen hungrig som man är efter storhandling består av GETMJÖLK :nailbiting::nailbiting::nailbiting::wtf:
 
FAIL :yuck: när man inser att yoghurtbollarna man så nöjt köpte och stoppade in i munnen hungrig som man är efter storhandling består av GETMJÖLK :nailbiting::nailbiting::nailbiting::wtf:

Oh sa gott! Nu blev jag sa sugen pa get yoghurt.:d Det far bli ett besok pa Farmer's Market i det snaraste.

Jag borjar fa ordning pa mina leder igen och klarar av att halla i saker och darmed laga mat igen.:cool:
I dag far det bli grillad halibut pa en sallad och med en chimichurri sas. Det ar bara lunchtid annu, men jag langtar redan efter god mat.:p Nu far det bli en hard macka med leverpastej och inlagd gurka.:d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
668
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
12 388
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 404
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
352
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp