Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev dagens middag matvetesallad med tomater, spenat och romansallad. Kycklingfilé fylld med ajvar och fetaost samt en dressing på yoghurt, dijon och olja (misstänkt lik kebabsås men smakade mer åt pepparrotshållet konstigt nog).
 
Här blev det varmrökt lax ( som nog inte riktigt var okej längre, så det blev inte så mycket lax egentligen) dillstuvad potatis, ärtor och rivna morötter. När barnen gått och lagt sig blev det dessutom en dubbel nougat, en bounty och en halv snickers. Får såna sjuka choklad cravings när jag har mens :arghh::meh:
 
Tog mig ju inte iväg för att handla idag heller, så fick öppna några konserver.
1 tetra kikärter, flera kalamataoliver, några söta paprikor fyllda med nån italiensk ost, ½ burk röra gjord på rostade röda paprikor o tomater. Till det några skivor Göteborgskex fröknäcke + te.
MISÄR!
 
Tog mig ju inte iväg för att handla idag heller, så fick öppna några konserver.
1 tetra kikärter, flera kalamataoliver, några söta paprikor fyllda med nån italiensk ost, ½ burk röra gjord på rostade röda paprikor o tomater. Till det några skivor Göteborgskex fröknäcke + te.
MISÄR!
Tapas kväll ju :up:
 
Stackars dig @Miran ! :(

Här är det också lite ynkligt, förra veckans snuva har blommat ut i en bihåleinflammation med feber. Jag går hemma, dricker flädersaft och äter exakt det jag är sugen på (kokt potatis med smör, rostmackor med smör och marmelad, glass, alla choklad jag hittat i skåpet, mer kokt potatis osv). Inga kulinariska höjdpunkter men väl comfort food. Kollar också igenom hela SVT Play och Netflix.
 
22042B99-911F-4EFC-A83E-77D0E4143E3A.jpeg
Pasta med rödlök, saffran, cayennepeppar, salvia och morot och mängder av citron. Och hasselnötter. Ganska märkligt, ganska gott.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
8 591
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 053
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
84 231
Hemmet Känns så hopplöst med sopsortering i en lägenhet med litet kök och liten klädkammare och även litet badrum. Vardagsrummet är vårt...
2
Svar
36
· Visningar
2 277
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp