Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inbjuden på "granjakt" till skogsägande granne.
VÄLDIGT trevligt. Först gluhwein och pepparkakor, sen ut i skogen tillsammans för att leta upp en lämplig gran. Fick såga ner den (så generöst!) och bära ned bytet tillbaka till utgångspunkten. Bjöds sedan på kantarellsoppa, nybakt bröd, julskinka och julost + lokal julmumma eller vin till. Sen en jätteprinsesstårta i tomterött från konditori.

Så nu får det bli något lätt till middag. En riskaka kanske ... :)

p.s Hittade en superfin gran.:love:
 
@Miran: Så vansinnigt trevligt alltihopa lät :up: Bra att ni inte sköt av den med hagelbössa dock :D

Här blir det hemkryddad (j-la paprika och j-la mage :() tacos på älg med allt garnityr till. Kan ha varit lite överentusiastisk med chilin :angel:
 
@Miran: Så vansinnigt trevligt alltihopa lät :up: Bra att ni inte sköt av den med hagelbössa dock :D

Här blir det hemkryddad (j-la paprika och j-la mage :() tacos på älg med allt garnityr till. Kan ha varit lite överentusiastisk med chilin :angel:

Har varit med på granjakt med skjutvapen också, men det blev flisig gran nertill och bly i skogen är väl inte heller bra. Idag var det många små barn med också och jag skulle tro att det blev 5-6 granar som sågades ner. Mysig tradition. :)
 
Har varit med på granjakt med skjutvapen också, men det blev flisig gran nertill och bly i skogen är väl inte heller bra. Idag var det många små barn med också och jag skulle tro att det blev 5-6 granar som sågades ner. Mysig tradition. :)

Plus att det är inte så bra för att få ha kvar licensen heller, speciellt inte om man lägger upp en film på Youtube med det hela ;)

Sådana där traditioner gillar jag, det lät som sagt helt fantastiskt.
 
Rökt skinka, ärtor, cheddar, vitlök, vitt vin, färsk basilika och grädde. Serverat med mår som kallades "gnocchi" på paketet men som var helt vanliga pastasnäckor. Gudagott!
 
Rökt skinka, ärtor, cheddar, vitlök, vitt vin, färsk basilika och grädde. Serverat med mår som kallades "gnocchi" på paketet men som var helt vanliga pastasnäckor. Gudagott!
Ja, Barillas gnocchi är pastasnäckor som ska koka rätt länge, om det var dem? Jag trodde annars att gnocchi per definition görs på potatis, men det är ju inte jag som är italienare.
 
Ja, Barillas gnocchi är pastasnäckor som ska koka rätt länge, om det var dem? Jag trodde annars att gnocchi per definition görs på potatis, men det är ju inte jag som är italienare.
Fast pastasnäckorna har väl absolut inget att göra med gnocchi, har aldrig fattat varför de heter det. Gnocchi är ju kompakta, även om formen annars lite vagt påminner om snäckornas.

Men jag älskar ordet. Njocki.
 
p.s Min färska ingefära har skjutit skott! :)
Vad tycker ni - ska jag äta upp den eller plantera den? Kan det bli mer att äta om den planteras? Någon som testat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 506
Senast: Angel
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 127
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 898
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 532
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp