Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är väldigt kuperat, faktiskt. :) Närmsta stad är Falköping och där har jag inte hittat något grönsakshus. Dock odlar jag ju det mesta själv, men detta har jag missat.

Just nu har jag två superfina kaffeplantor som jag faktiskt tror ska klara vintern. TÄNK vad coolt att kunna fixa en mugg kaffe av egenodlade bönor. :)

Skövde har, vet jag:) både på Grönsakshuset, kvantum och Ica maxi. Tjolahopp!
 
Det var inte Barilla utan nåt annat märke. Jättemärkligt med ett namn som betyder nåt helt annat. Gnocchi köper en ju i kyldisken liksom. Eller gör själv om en känner sig ambitiös och/eller har en massa kokt potatis över.

Barilla bojkottar jag ju, så ni får faktiskt hålla er till andra märken för min skull.

Hur i hela friden tillagar man Gnoccisar så de blir goda?
 
I gnocchi-debatten, har jag för mig att det är formen som heter gnocchi men att det kan vara såväl potatis- som pastagnocchi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 571
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 175
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 506
Senast: Angel
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp