Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Erika Oldberg; Jag är Gina. Dokumentärt om en romsk kvinna som tigger i Malmö.

Kan även rekommendera Hausfrau av Jill Alexander Essbaum, en otrohetsroman och relationskatastrof.
Tack! Den första har jag inte hört om men den andra läste jag i våras och den lämnar mig inte.
 
Jag har ätit lax idag, stekt i ugn med tomater, timjan, vitlök, vitt vin och smör. Och så färsk pasta till det. Så gott! Älskar det receptet (jag har lagat det några gånger vid det här laget), det blir alltid så himla himla gott och kräver minimal insats.
 
Förresten, jag tyckte det var så himla roligt med ett tema för veckorna så jag tycker vi ska köra fler sådana nästa år igen! (Om ingen vill ha tema julmat över julen, det lär väl vara typ det rimligaste temat som alla kan vara med på :D )
 
Jag har ätit lax idag, stekt i ugn med tomater, timjan, vitlök, vitt vin och smör. Och så färsk pasta till det. Så gott! Älskar det receptet (jag har lagat det några gånger vid det här laget), det blir alltid så himla himla gott och kräver minimal insats.

Låter smaskens! Jag fastnar ofta i samma lax-recept som jag gjort 800 gånger, men detta ska jag göra nästa gång.
 
Drömmer mig lite tillbaka till 2009, då var jag på Nobel-efterfesten! Fabulös tillställning, och mer mat (och dryck!) än vad det hade varit på själva middagen hörde jag :D

De som hyr ut huset jag bor i när jag är i Jämtland och jobbar har (och kanske fortfarande är) leverantörer till Nobel Night Cap! :up: Oviken Ost så jag har alltid god ost direkt från mejeriet när jag är där. Deras ostar är mycket roligare än Skärvångens för de använder opastöriserad mjölk, det blir mer karaktär på den då :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
12 360
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 200
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: Angel
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
843
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Försäkring
  • Hur få bort fåglar ur ligghallen?

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp