Bukefalos 28 år!

Tjejvasan 2018

@Kirre Oj, men när startade hon då? Såg du henne? Haha, jag var så fokuserad på mig själv och slut efter loppet så jag hade nog inte sett om de stått en elefant och en kamel i målområdet ;)

//r
 
  • Gilla
Reactions: ptr
@Kirre Oj, men när startade hon då? Såg du henne? Haha, jag var så fokuserad på mig själv och slut efter loppet så jag hade nog inte sett om de stått en elefant och en kamel i målområdet ;)

//r
Hon startade i led 5 dvs 15 min före dig.
Hade ingen aning heller. Hade ju kunnat spana i starten men läste om det när jag kom hem.
Funderade på om hon åkte med livvakt. Och om det då var en man? I tjejvasan. :p

Vinnaren gick i mål 20min långsammare än förra året så föret var tungt även för dom. "Tröstar" mig med det när jag nu inte nådde min måltid. ;)
 
@Kirre Okej! Nä, jag visste inte heller hon skulle åka. Nä, de tror jag väl inte, de lär väl ha vart en tjej isf :p. Ja, jag hörde det att det gått långsamt.

Vart bor du förresten? (om du vill skriva ut det) Hade du långt att köra hem efteråt?
 
@Kirre Okej! Ja, jag blev lite fundersam när du skrev att du läste om prinsessan när du kom hem. Men att du inte har den här naturen/vädret hemma :p men du menar så då fattar jag!
 
Vad härligt att läsa om er dag i spåret! Nästa år har jag bokat in med maken att vi åker med hela familjen, han tar kortvasan på fredag och jag tjejvasan på lördag.

Drygt en vecka kvar till stafettvasan, jag har halsmandlar som pingisbollar och tyvärr verkar detta även drabbat 3/5 av laget nu, får hoppas att vi är i form till fredag!

Jag jade hoppats på att få åka sista sträckan Hökberg-Mora men lite omfördelningar så ska jag nu åka Evertsberg-Oxberg hoppas verkligen att det är så lång och skön utförskörningen som det ser ut på banprofilen! Sedan bävar jag lite för de beryktade lundbergsbackarna...
 
@Derivata Håller tummarna att ni tillfrisknar. Stafettvasan verkar superkul. :)

Jag hade hellre åkt Hökberg-Mora. :angel: Från Evertsberg är det härlig, på sina ställen lite brant, nedför tills man är i botten. Sen kommer de.... :arghh: Tro inte att de är över förrän du är i Oxberg. Typ. Upplevs säkert inte lika jobbiga när du inte åkt 6 mil innan.

Jag svor av frustration två ggr under vasaloppet förra året. Första gången när jag insåg att jag var SIST i första backen. Andra gången var i Lundbäcksbackarna när de aldrig tog slut. :crazy:
 
Jag är så sjukt nöjd med dagen! Jag åkte på 4:31 och är supernöjd med det. Jag har stått på ett par skidor 3 ggr i år och inte åkt mer än 6 km, lite småfet snart 40-åring som jag är så är jag sjukt nöjd.

Kul att @Kirre hejade på mig vid målgången också. Hur visste du vilket nummer jag hade? Jag hann inte riktigt ta in det innan jag hade åkt förbi. :angel:
 
21004tv18%202018-02-24%2016-31-51.JPG


21011tv18%202018-02-24%2016-32-18.JPG

Fy fan vad dyrt det var att köpa bilderna, men här är i alla fall jag vid målgången. 14544 är jag.
 
Jag är så sjukt nöjd med dagen! Jag åkte på 4:31 och är supernöjd med det. Jag har stått på ett par skidor 3 ggr i år och inte åkt mer än 6 km, lite småfet snart 40-åring som jag är så är jag sjukt nöjd.

Kul att @Kirre hejade på mig vid målgången också. Hur visste du vilket nummer jag hade? Jag hann inte riktigt ta in det innan jag hade åkt förbi. :angel:
Grymt jobbat! :) Så impad av dig!
Jag hade kollat på vasaloppets hemsida, där kan man hitta och följa startnummer live. Lite stalking men tänkte det var ok i detta läget. :D Du såg lite lätt förvirrad ut ja. :laugh:

Får jag fråga hur spåren var för dig? Backarna, fanns några kvar? Åker jag nästa år med mamma kommer det bli sen startgrupp.
 
Får jag fråga hur spåren var för dig? Backarna, fanns några kvar? Åker jag nästa år med mamma kommer det bli sen startgrupp.
Spåren var helt okej faktiskt, men inga spår i några backar kvar. Var nog inte förrän efter Eldris som det fanns spår kvar i nedförsbackarna. Fattar inte varför folk tycker att de behöver polga sig nedför, skidorna följer ju spåret.

Sen var det några sträckor som var sämre än andra, men det berodde nog mer på att det snöade än på att deltagarna kört sönder.
 
Måltid = blåbärssoppan

Du ser ut att ha mycket krafter kvar :)
Haha, diskuterade det där ordet med en kompis. Då Ica är inblandad i fotot så är säkert tanken dubbelinnebörden. :D

@Ramona Ok, låter ju helt ok ändå.
Är väl att de blir rädda vid för hög fart oavsett om skidorna följer spåren. Nu blir det ju förvisso inga hastigheter att tala om i tjejvasans backar men ändå en trolig anledning. Sen jag hade ju jämfört med andra ok glid och gled ikapp och lite svajig på att byta spår så plogade jag med en skida. Gör tillräckligt många så försvinner ju spåren tillslut. Men bra om man håller sig till höger så spåren till vänster håller iaf.

Blir nog vasan igen nästa år. Gillar arrangemanget :)
 
@strawberrysylt Det blir vasan nästa år. :) Låter "förmer" och det var roligt med tjejvasan men jag vill nog ha den större utmaningen nästa år.

Mamma vill ju dock ge tjejvasan en ny chans nästa år så jag vet inte hur jag ska lösa det med olika lopp olika helger. O_o
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
262
Senast: vilde
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
736
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 024
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
778
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp