Tjockistråden del 2

Alltså var köper ni kläder? Både basic typ t shirts och även lite finare? Jag blir galen på min garderob, allt är typ för litet och jag tycker inte att jag hittar något på stan. Jag otrivs i tajta tshirtar men vill väl inte att det ska vara ett tält heller...
Beror på vad jag ska ha. Lindex har ju en stor del av sortimentet upp i stora storlekar numera, de har även en enklare baskollektion. På KappAhl är jag inne på stora avdelningen.
Sen ligger jag storleksmässigt så att jag ibland kan lyckas köpa klänningar och tunikor i de största "ordinarie" storlekarna (typ XL-XXL) hos vissa kedjor. Jag köper t.ex leggings och t-shirtar på lager157
Jag är kanske lite udda, för jag vantrivs verkligen i "tält", trots min storlek. Jag har gärna kläder som följer kroppens former, om än helst inte såna som gör att jag ser ut som en michelingubbe... :rofl:

(jag sålde tidigare Lingon & Blåbär-kläder via hemförsäljning, de kläderna passade mig perfekt, men tyvärr finns inte L&B kvar längre och kläderna är utslitna....)
 
Alltså var köper ni kläder? Både basic typ t shirts och även lite finare? Jag blir galen på min garderob, allt är typ för litet och jag tycker inte att jag hittar något på stan. Jag otrivs i tajta tshirtar men vill väl inte att det ska vara ett tält heller...

Bonprix har blivit min räddning, dock väldigt stora i storlekarna (man blir faktiskt lite smickrad när man inser att man måste skicka tillbaka ett plagg föe att det är för stort, brukar alltid vara tvärt om) men bra pris. Nackdelen är att vissa plagg kanske inte håller jättehög kvalite, vilket jag tycker är lite tråkigt, men tex i jeanssvängen har jag inte så mkt annat val, svårt att hitta stora storlekar med extralånga ben. Innan jag upptäckte bonprix levde jag i leggings, vilket är skönt i och för sig, men känns väldigt bra att kunna klä på sig ett par jeans som faktiskt passar både på längd och bredd!
 
Bonprix har blivit min räddning, dock väldigt stora i storlekarna (man blir faktiskt lite smickrad när man inser att man måste skicka tillbaka ett plagg föe att det är för stort, brukar alltid vara tvärt om) men bra pris. Nackdelen är att vissa plagg kanske inte håller jättehög kvalite, vilket jag tycker är lite tråkigt, men tex i jeanssvängen har jag inte så mkt annat val, svårt att hitta stora storlekar med extralånga ben. Innan jag upptäckte bonprix levde jag i leggings, vilket är skönt i och för sig, men känns väldigt bra att kunna klä på sig ett par jeans som faktiskt passar både på längd och bredd!
Jag kör också bonprix på just jeans. Finns inte en chans att hitta jeans i rätt längd annars.

Jag är ju inte så stor upptill trots kraftig övervikt (40/42 just nu) så det köper jag lite överallt.

Kostymbyxor och kjolar/ klänningar får jag sy själv just pga längden. Har sytt klänningar och kjolar men byxor får nog vänta till sommaren så att jag gått ner lite till.
 
Alltså var köper ni kläder? Både basic typ t shirts och även lite finare? Jag blir galen på min garderob, allt är typ för litet och jag tycker inte att jag hittar något på stan. Jag otrivs i tajta tshirtar men vill väl inte att det ska vara ett tält heller...
Handlar mest å¨Ellos, får hem det och kan prova i lugn och ro, skickar tillbaka det jag inte trivdes med. Köper gärna 2 olika storlekar för att hitta min, då det kan skilja en del.
 
Bonprix har blivit min räddning, dock väldigt stora i storlekarna (man blir faktiskt lite smickrad när man inser att man måste skicka tillbaka ett plagg föe att det är för stort, brukar alltid vara tvärt om) men bra pris. Nackdelen är att vissa plagg kanske inte håller jättehög kvalite, vilket jag tycker är lite tråkigt, men tex i jeanssvängen har jag inte så mkt annat val, svårt att hitta stora storlekar med extralånga ben. Innan jag upptäckte bonprix levde jag i leggings, vilket är skönt i och för sig, men känns väldigt bra att kunna klä på sig ett par jeans som faktiskt passar både på längd och bredd!
Å Bonprix hade jag helt glömt bort! Vet att jag handlade en del där för några år sedan. Måste kika in där igen!
Tycker att det har blivit så himla svårt, jag vill inte ha tält men jag vill ju inte ha något tight eller något som typ framhäver magen..jag är som störst över den..
 
Efter den här helgen med allt godis jag ätit lär jag inte gå ner ett gram till på fredag. Hoppas jag hamnar på plus minus noll åtminstone. Förr åt jag väldigt mkt godis, nu äter jag för det mesta inte så mkt. Har varit jättetrött i helgen, sådär orkeslös. Är nästan säker på att det till stor del beror på godiset...
 
Jag har syndat och det känns i kroppen. Göd den med socker och inflammationerna kommer som ett brev på posten.

Det är bara påt igen.
Kämpa på.
 
Får jag vara med? 100 kgs klump?
Klart du får! Välkommen!!
Själv har jag varit på badhuset denna delikata inrättning. I en skitsnygg och svindyr bikini som jag köpte för 10 kg sen. Passar fortfarande ganska bra. Bestämde mig för att inte springa förbi spegeln som jag alltid gör utan ta en titt på hur spektaklet ser ut. Och insåg att många andra där ser likadana ut som jag, massor med bristningar överallt. Jag är ändå medelålders och har fött tre barn, varav tvillingar....så självhatet fick sig en rejäl känga idag faktiskt, jag kände mig riktigt nöjd där ett tag och jäkligt nöjd med att jag kämpar på med vikten hela tiden.
 
Måste fråga hur ni hanterar svackor? Ett tag hade jag en väldigt bra period och klarade stegmålet relativt lätt, men sen kom bakslaget och jag fick typ ihop 2000 steg som bäst. Och då blir det "äsch, det är ingen idé" känsla. Nu har jag varit dålig i flera månader (depression) så målet för min del är att ta mig ur sängen på morgonen. Allt annat är bonus. Men jag försöker komma upp på banan igen. Jag märker ju själv att ryggen blir bättre när jag rör mer på mig.
 
Måste fråga hur ni hanterar svackor? Ett tag hade jag en väldigt bra period och klarade stegmålet relativt lätt, men sen kom bakslaget och jag fick typ ihop 2000 steg som bäst. Och då blir det "äsch, det är ingen idé" känsla. Nu har jag varit dålig i flera månader (depression) så målet för min del är att ta mig ur sängen på morgonen. Allt annat är bonus. Men jag försöker komma upp på banan igen. Jag märker ju själv att ryggen blir bättre när jag rör mer på mig.
Du har svaret i din egen text; ryggen blir bättre om du rör dig! Jag vet inte vilket mål du brukar nå, men sänk det ett period så du kommer igång. Jag har personligen 9000. Så i din situation kanske jag skulle sikta på 7000 några dagar tills man är igång igen :)
 
Blir ni nedstämda av att välja bort godis och kakor? Jag är känsloätare och när livet är trist äter jag gärna något gott för att muntra upp. Nu när jag inte "får" det så blir jag helt nere, är det värt besväret då?
 
Jag har överlevt påskhelgen med nöd och näppe ;). Alldeles för mycket mat och alldeles för mycket gods, så nu är det nya tag. Kör en fastedag idag och invägning i morgon så får vi se hur mycket plus vågen står på... :nailbiting:

/Lizzie
 
Blir ni nedstämda av att välja bort godis och kakor? Jag är känsloätare och när livet är trist äter jag gärna något gott för att muntra upp. Nu när jag inte "får" det så blir jag helt nere, är det värt besväret då?

Jag är också känsloätare, men försöker känna efter varför jag är sugen. Jag blir inte nedstämd av att välja Typ nya skor, ett besök till frissan, nytt smink etc. Skor och andra accessoarer är bra som belöning för min del eftersom jag ska gå ner mer i vikt och inte vill belöna mig med nya kläder. Även om jag tappar 5 kg till så har jag fortfarande samma skostorlek liksom :D

Blir jag sugen för att jag är uttråkad (vilket händer ofta :angel:) då försöker jag aktivera mig så jag glömmer bort suget ;)

/Lizzie
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
89 90 91
Svar
1 800
· Visningar
148 828
Senast: alazzi
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 836
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp