Bukefalos 28 år!

Tornerspel - inspirationstråd 2008

Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2008

Titta på länken i mitt inlägg här ovan.

Har bara skummat igenom den nu, vad var det jag skulle se? Eller var det bara en allmän rekommendation?
Vackra bilder, de flesta har jag sett förut i böcker. Ska försöka mig på att göra ett 1400-talsträns, fast jag kommer fuska med bettet, min pålle går så bra på pelham att jag tänkte fortsätta med det, ev kan jag ju göra nya mer medeltida skänklar på det senare.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2008

Det jag menade var att du kan se där att på 1300-talsbilderna är det oftast inga skänklar på betten, men på 1400-talsbilderna och 1500-talsbilderna så är det det i en helt annan utsträckning.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2008

Ja, att de inte användes i samma utsträckning på 1300-talet argumenterar jag inte mot, men vad jag skrev i mitt första inlägg var att jag tror att jag sett dem, men att jag inte var säker. Sen skrev jag ju precis vad du just sa, att på 1400 och senare är de mycket vanliga.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2008

Ja, men då har vi ju exakt samma syn på den saken. :D

Kan någon inspirera mig till nästa säsongs tornerspel? Har en motivationssvacka.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2008

Länge sen man la in något här.
Har gjort mig en sköld i alla fall, kan ju alltid vara kul att titta på.

HPIM2760.jpg


HPIM2766.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2008

Vad smal den ser ut. Vad har den för mått?
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2008

Vad smal den ser ut. Vad har den för mått?

Tror jag gjorde den 50 cm bred och runt 75 hög, men jag är inte säker då den har varit under konstruktion ett tag. Men runt där...
Är dock nöjd, passar mig som handsken med de måtten.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2008

Känns väldigt smalt, men å andra sidan har jag en väldigt stor och bred sköld nu och det är ju inte optimalt heller.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2008

Dags att lägga en Inspiration 2009? ;)
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2008

Vi kanske ska summera, hur gick det med alla projekt för året 2008?

Jag är INTE klar med schabraket :(
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2008

Infensus har ridit spel i ett par veckor i rekvisita från filmen, personligen gillar jag "ringbrynje"hoserna"/"chapsen" (eller vad vi nu ska kalla dom) allra bäst. Gillar riddare Roths idé, hon satte sig med en gång den lilla arbetsmyran och körde igång med att knåpa ihop ett par egna. Tänkte haka på trenden så småning om.... Men det kan ju va bra å bli klar med brynjan först... *stånk*

Det blev inga ringbrynje hoser det blev en ringbrynjetröja till
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2008

Min lans gick av i somras och jag har inte gjort någon ny. :o Min nya gambeson är inte klar. :o :o
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Säsongen närmar sig och med den lusten att utveckla och förändra sin utrustning. vad har ni tänkt att göra ?
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 997
Senast: Scorpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp