Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

+western_wannabe

Jisses, Jag kommer antagligen vara riktigt feg. Men jag SKA göra det! För min och Roxies skull..
Herregud, Kan ju inte leva i skräck i resten av livet. ;)
Dessutom står jag helt stilla i min egna utbildning nu pga feghet. :crazy::mad:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Haha ja W_W när du ser två fläckiga hästar med fegisar i andra änden så är det vi:rofl:

Äsch det går fint! Vi känner ju iaf varandra:idea::D

Jag ska försöka mig på att bygga grind att träna på i veckan, har gjort repgrind men det är lika bra att bygga en trägrind att träna på med. Enya har ju en förmåga att tycka att allt nytt är scaaaaary så ju mer jag tränar på desto lugnare lär hon vara. Kan nog vara scary nog att vara på nytt ställe!

Men har jag tur så kan jag vara med på iaf en träning innan ev. tävling:)
 
Sv: Träning & Tävling 2010

+ TDJ

tack för svaren. då hade jag fel när jag fått för mig att det måste vara en fast grind.
pjugh då kanske man inte behöver vara lika nervös nästa trail tävling :D
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Jag är total nybörjare på westernridning så mitt mål i år är att klara öppna en repgrind med min häst och att kunna få balans i sadeln. Det är ju faktiskt ganska svårt att sitta i en westernsadel när man är van vid att sitta i hoppsadel med stöd för benen.
Men jag vill gärna ha tips av er som hållt på längre med western på saker jag kan göra med min häst.
Jag ska lastträna honom så att jag ska kunna komma iväg på träning någon gång. Han gillar inte riktigt att bli lastad.
 
Sv: Träning & Tävling 2010

*KL*
Vilka ska till Munkedal 4 september. Jag ska inte tävla, men ska dock dit och titta. Kommer ha min första ridlektion på LB western 29 augusti. Så lite nervös nu. Men kanske kan ta mig ut på tävlingsbanorna om något år. :)
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Haha, jag tycker helt tvärtom! En hoppsadel sitter man ju uppepå med sladdriga stigläder och ingen styrsel, medan man sitter i en westernsadel med benen bekvämt hängande i breda stabila läder :D Tur folk är olika!

Kan tipsa om vad jag tyckte var grymt skoj i början (och fortfarande!).
Prova olika trail-hinder! Det finns filmer här i tråden, andra trådar om tips på hur man bygger själv och massor med bilder runt om på nätet.
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Ja jag lär mig förhoppningsvis att sitta stadigt i westernsadeln. Tyckte faktiskt att det gick lite bättre än vanligt idag.

Ja trail verkar jättekul. jag har suttit och kollat olika trail mönster och filmer. Jag ska skriva ut ett bra mönster och bygga upp på ridbanan, bro har jag dock ingen, får väl be mannen bygga en till mig :grin:

Vad kan man göra mer? ge mig gärna mer tips.
 
Sv: Träning & Tävling 2010

kl

Igår var jag och Phigalle iväg på trailclinic för andra gången. Förbättringar från förra gången och nya tipps och nya trailhinder.Roligt! Jag vågade tom galoppera över galoppbommar för första gången. Han var inte lika tittig denna gången.
 
Sv: Träning & Tävling 2010

*KL*



Ack ja...det där med träning och tävling får vänta till nästa år som det ser ut. Ok, vi har börjat jobba igång oss, första ridpasset igår sen juni. Det känns riktigt bra! Nu ska konditionen upp och hullet ner och så tar vi nya tag 2011...hoppas dock att det dyker upp lite clinics under senhöst och vinter redan i år som vi kan hänga med på men har inte hört nåt om det än...Tror Patricia Kuhn är på G i september, är osäker om hästen är i tillräckligt bra form då...:cool:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Bro är busenkelt att bygga! Ta bara en SJ-pall i bra skick och skruva fast en träskiva på. Klart! Har gjort 3 sådana hemma på går'n ;)

Har du bommar hemma? Isåfall är det bara att börja bygga och rida!
Om du inte har en regelbok eller Trailboken så ska avstånden vara följande:
Skritt: 40-60cm
Trav: 90-105cm
Galopp: 180-210cm
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Nu vill jag vara med och bidra med lite träningstankar! Vi var på samma clinic som CindyLou i helgen, det var KUL! Och... äsch, jag är så trött på mina egna ord, så jag länkar till min blogg istället för att skriva nästan exakt samma sak en gång till, haha! ;) http://grandcatalyst.blogspot.com/ tjipp tjipp tjipp!
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Eftersom jag själv inte orkar blogga på sisådär hundra år så säger jag bara WORD! till dig och skjuter upp det ett tag till :D
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Haha, ah fy fan det är jobbigt! Jag är för tillfället jätteinspirerad när det gäller allt med Grand, men jätte osugen på att skriva om det. Tur att det inte är tvärtom :p Brukade finna det lite skönt att sätta ord på alla tankar, men näää... inte längre. Jag blir bara irriterad för att jag aldrig tycks hitta de rätta orden. WORD talar för sig självt, det räcker gott ;)
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Hej jag ska tävla på TWRS C och D tävling den 4 september nån mer som ska dit. ??
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Jag tappade suget när jag insåg att ingen läser min blogg ändå :rofl:
Jag nöjer mig med min citat-bok. Den kommer bli epic...
 
Sv: Träning & Tävling 2010

*KL*
Vilka ska till Munkedal 4 september. Jag ska inte tävla, men ska dock dit och titta. Kommer ha min första ridlektion på LB western 29 augusti. Så lite nervös nu. Men kanske kan ta mig ut på tävlingsbanorna om något år. :)

Jag har tänkt mig åka dit :)
Blir utan häst dock....
Dels har jag inte hittat någon sadel ännu ( men kanske nu i veckan ) och dels så är hon inte alls så grundriden som jag trodde hon skulle vara efter 3 månader hos tränare :(
Hon flyttar knappt för skänkeln så nån tävling blir det inte tal om......

Till våren kanske....:angel:

Har inte fått tummen ur att beställa tid hos LB ännu men måste fixa det snart !
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Hur gick det med galoppbommarna?
Jag vågade galoppera över två bommar för första gången:p Har inte ens vågat styra mot en enda förut haha.
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Fasen va bra! You go girl!
Det gick bättre :) Erik skällde lite på mig, men det hjälpte! Jag har svårt att se avstånden, men har ett hum om hur jag ska stega nu, så det är bara att kämpa vidare. Men från att på första clinicen nästan slagit ihjäl mig på några galoppbommar till att rida hela serier både hit och dit med olika många språng är jag galet nöjd! Förhoppningsvis ska vi köpa hem bommar snart så då kan vi öva ännu mer :)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
327
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
804
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 949
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp