Träning & Tävling 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Träning & Tävling 2011

Det är jättebra! Verkar vara flest på D-nivå just nu, så det finns ju bra material att bygga vidare på!;)

Att systemet krånglar får nog räknas till "barnsjukdomarna".... Irriterande javisst, men samtidigt upptäcks ju inte felen förrän vi börjar använda det.

Alla i WRAS arbetar ideellt och det är svårt att hinna provköra det fullt ut innan det tas i bruk. NÄR det fungerar kommer det dock att underlätta för både ryttare och arrangörer.

Vore såklart lättare att hitta rätt om det stod licensnummer efter varje ryttare/häst, ska framföra den synpunkten:idea:

Jättebra om alla kontaktar tävlingsansvarig i sitt respektive distrikt när fel upptäcks, på så sätt kan det fungera fortare!:laugh:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

GRATTIS!!!!

Dom var jätteduktiga!:love:

Trodde nästan du var med då jag såg en fjordis!;)

För oss gick det inte vidare bra, men det som inte fungerade var inte särskilt oväntade problem, förutom i Western riding när INGEN galopp fungerade:crazy:, hade redan innan bestämt för att stryka reining, borde nog ha struntat även i WR, men antar att det kan vara någon slags träning...

Nåväl JAG är iaf nöjd, även om säkert många undrade vad jag hade där att göra..:p

Är ju dock av åsikten att tävlingsrutin skaffar man sig vid just tävlingar....
:angel:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Men det var ju inte så dumt. Varför är jag så trög som inte fattat att man fixar sitt eget inlogg? Jag fick för mig att det skulle komma ett inlogg med användarnamn och lösen, men det är ju toppen om man fixar det själv. Systemet i sig är nog inte alls dumt, och barnsjukdomar har ju allt tyvärr... =) Men det kan man stå ut med.

Tack texaz!! =)=)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag använde inte WRAS system när jag anmälde mig till D-tävlingen jag var på igår, men jag fick vara med ändå :), vad gör det för skillnad om man anmäler sig direkt till klubben eller via ert system? Förstår inte riktigt vad vitsen är med ett anmälnings system? Är inte så hemma på WRAS, jag har bara tävlat AQHA förut och där har dom bara ett resultatsystem där man kan slå på hästens namn (inga hästar får ha samma namn) där man b.l.a. kan hitta vilka ryttare som ridit hästen, vilka grenar den har varit med i, placering, poäng osv. Så det vore spännande att veta vad anmälningssystemet är till för :laugh:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Tävlingssystemet är till för att förenkla administrationen för både tävlande och arrangörer.
När du anmäler dig via det kan du dessutom bara anmäla till just de klasser du är berättigad att starta i, arrangören behöver alltså inte kolla upp det.

Det är enkelt att anmäla, bara kryssa i vilka klasser man vill rida och betala in anmälningsavgiften.

Alla anmälningar går ju in direkt i den "skapade" tävlingen i systemet och via detta kan sen bl a startlistor skapas.
Arrangören behöver alltså inte föra in dessa manuellt som tidigare.

Likaså med resultaten, dessa finns direkt efter tävlingen i systemet och behöver inte, som tidigare, matas in i en excelfil för att rapporteras in till förbundet.

Systemet gör alltså att det administrativa arbetet runt en tävling minimeras!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Det låter ju jättebra, men jag är fortfarande väldigt kritisk. Startlistor kan ej skapas, eftersom en del hästar och ryttare saknas. bl.a. de som nyligen löst licens för sig själva eller sin häst. Så där ryker den möjligheten. Om det även är "server error" hela tävlingsdagen som det var på vår senaste tävling kan man ändå inte utnyttja programmet på tävlingsdagen. Användarvänligheten lämnar mycket att önska, är väldigt tidsödande att lägga in manuella anmälningar. Sedan kan resultaten inte alls rapporteras in via programmet, eftersom ryttare & hästar återigen inte finns med, och ibland finns det flera hästar med samma namn, samt flera ryttare. "Maria Andersson" på hästen " Tequila" kan ha över 10 olika kombinationer av häst och ryttare, och man ska alltså enligt WRAS gissa sig fram här. Kul när uppklassningen sätter igång (fast den är ju återigen framskjuten)

Jag vet att många arbetar idéellt, men detta systemet har ju kostat en hel del pengar, så jag tror inte att det är någon styrelsemedlem som sitter hemma och pillar med det på fritiden... "Barnsjukdomarna" är för många och för allvarliga, speciellt med tanke på hur många år detta program har tagit att skapa. Varför sneglade man inte på ridsportförbundets program, som både fungerar, är testat och är användarvänligt?

Jag vet att det inte är ditt bord Texaz, ville bara ventilera ;) Du får gärna framföra mina åsikter, kommer själv framföra dem när jag träffar vår distriktsordförande.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ja dom var verkligen jätteduktiga allihop som vann. Kanske är bra att jag inte följde med när det går så bra. "Tur" att jag missar nästa tävling också om det fortsätter såhör:D

Så det fanns en fjordis iaf, hur gick det för den?

Äh rätt inställning, man måste ju utmana sig själv lite, det går säkert bättre nästa gång :) huvudsaken är ju att du själv är nöjd
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Tack för förklaringen :laugh: Det låter ju bra om allt fungerar, men jag försökte precis skapa ett konto och fick då meddelandet att "ryttaren inte finns" Vad gör man då?
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Man får snällt vänta tills man blir inlagd i systemet! Det görs ju ändå manuellt. Men är det länge sedan du betalade din licens så skicka en förfrågan till ditt distrikt.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jaha, där ser man, tack för svaret :), jag vet inte vad som räknas med lång tid. Hos AQHA brukar man få räkna med 2-3 veckor innan man ser nya resultat och poäng. Jag fick mitt licens nummer den 28:e april, minns inte exakt när jag betalade men det tog nog nån vecka innan jag fick nummret.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Maila distriktet!
Har du fått ditt licensnummer så borde du ha blivit inlagd. Vet dock att det ibland har dragit ut på tiden om det är många som ansöker samtidigt.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ja det stämmer att det inte är någon ideellt arbetande som rättar till felen, men det är vi i bl a tävlingsutskottet som testkör det, och det tar tid att hitta alla fel. Därför behöver vi hjälp av de som upptäcker brister, så att de så snart som möjligt kan åtgärdas!:idea:

Ta hellre kontakt med er tävlingsansvariga eller maila tavling@wras.se, då kommer det direkt till förbundet:idea:
Jag förstår att det är irriterande, men såna här fel uppstår gärna när ett system är helt nytt.

Angående uppklassningen så är den inte uppskjuten, den kommer att synas så snart alla ekipage finns i systemet, ev när alla fjolårets resultat är inlagda ( de ska knappas in manuellt och det sker på ideell basis, så det kan ta lite tid!)

Även jag har sett en del brister i systemet och de får föras vidare för att kunna rättas till, jag tror på det här systemet men kan helt klart hålla med om att det borde ha kommit längre i utvecklingen...

Är dock övertygad om att det kommer att bli betydligt enklare för alla parter, inte minst arrangörer som tidigare fått lägga in alla resultat i excelfiler, och för oss tävlingsansvariga som ska sammanställa dessa vid årets slut....:p
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ja dom var verkligen jätteduktiga allihop som vann. Kanske är bra att jag inte följde med när det går så bra. "Tur" att jag missar nästa tävling också om det fortsätter såhör:D

:)Struntprat, såg dig och din lilla fjordingsdam på Sörtomta ni är jätteduktiga klart att ni ska vara med om damen blir frisk.

Och ett sent men stort GRATTIS till WWRs Rednecks:banana:

;) Råa
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Nej men :o vem är du om du sett mig där?
Och den ännu större frågan, varför kom du inte och hälsade??
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Klart att jag hälsade på dig men inte under mitt forumsnamn:) jag hade ett kallblodsto med mig (skäck)

;)Råa
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ja. Då vet jag ju vem du är! Du red i första gruppen va? Din höst verkade ju vara jättego!
Men man måste ju ALLTID presentera sig med sitt bukenamn också ;)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Tycker att det är bra att ni träffas och åker iväg på tävling och träning för det är ju en livsstil för vissa inom hästvärlden men nu komma jag tillbaka till Tråden " Tävling och Träning "
Inom de närmaste dagarna har ytterligare klubbar fått ställa in sina tävlingar och jag undrar och vill åter ställa frågan vad detta kan bero på ?
Har det med ekonomin att göra ?
Anmälningssystemet ?
Höga krav ?
Kan vi här på den här tråden på Buke komma fram till vad detta frånfall beror på och försöka att gemensamt föra fram vår ridgren "Western" och hur det ska göras ??
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag vet inte heller anledningen till att många inte väljer att tävla, men en sak som jag kan känna är ett hinder är detta med A,B,C,D,E indelningen och att du bara får vara med på en nivå i samma gren. För mig som vill tävla trail i första hand tycker inte det är värt besväret att åka till en tävling för en eller två klasser. Då åker jag hellre till dom större tävlingarna och är med i 5 trail klasser som blir fallet för min del på Greva Garden Show. Vill man, finns det ju ännu fler att vara med i. För mig måste det finnas åtminstone två klasser i samma gren att vara med i, för vad händer om det går dåligt, hästen kanske krånglar vid bron eller sidepassen? Får man bara tävla en klass har man ju ingen möjlighet att rätta till det som blev fel i den första, då måste du alltså åka från tävlingsplatsen med en dålig erfarenhet både för dig och hästen, hästen vet att krånglar jag så slipper jag, skitdumt ur träningssynpunkt för mig som har unghäst, därför åker jag bara till tävlingar som jag kan vara med i minst två klasser i samma gren. Ett sätt för klubbar att få dit mig (kan ju bara tala för mig själv) är att slänga in en träningsklass t.ex. som går utanför WRAS system. Jag tävlar inte för att vinna eller få priser utan för att komma vidare med min häst, men med WRAS system tycker jag inte att man har den möjligheten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
353
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
804
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 293
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 009
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp