Bukefalos 28 år!

Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Ring till tingsrätten och berätta. Om det finns en dom på hur sonen ska bo i sommar så kan tingsrätten hjälpa till att verkställa domen om pappan inte samarbetar. Det betyder att TR kan ålägga honom vite för varje dag han vägrar att lämna ut sonen. Om han fortfarande vägrar kan man koppla in polisen som ser till att verkställa överlämnandet.
Pappan har då inget att säga till om.

Visa också både dom och SMS till soc. så de verkligen fattar vad pappan håller på med. Jag skulle i första hand inte ens besvara SMS:et.

Finns ingen dom utan bara ett avtal så kan de bli lite knepigare men här har du ett svar från lawline som låter lite som ditt fall.
 
Senast ändrad:
Sv: Trasigt mammahjärta

Jag och sonen har umgåtts i en vecka och nu dröjer det 4 långa veckor tills vi träffas igen! Sen kommer han och är med mig i 4 veckor :)

Det här skrev du den 24 juni. Nu skriver du att du blir nekad att ha sonen på söndag? Då har ni alltså ändrat schemat?

Jag tror att det är viktigt att ni båda håller er till de dagar ni bestämt från början. Att gå med på ändringar gör att det blir ett givande och tagande som ni definitivt inte är mogna för.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

fast hon har ju inte gått med på det? Det är ju pappan som tycker att de tär orättvist å vill ha mer?
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Men den 24 juni skrev hon att hon just haft sonen, att han nu skulle vara hos pappan 4 veckor och sen hos henne 4 veckor. Det lät som deras ursprungliga plan som båda gått med på. När ts sen skriver att pappan inte vill att sonen ska komma till henne på söndag måste de ju ha gjort en ändring i den ursprungliga planen, för enligt inlägget 24 juni skulle hon inte ha sonen på söndag.

Därför varnade jag från att ändra i ursprungsplanen, den de fastställt och båda gått med på. Oavsett vem av föräldrarna det gynnar så kommer det att leda till ett givande och tagande som de knappast verkar mogna för i detta stadiet.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Fast var står det något om söndag? Vad jag kan se står det att pappan inte går med på att sonen kommer till TS när det är bestämt (vilket är om en vecka guess?). Det var ju bestämt att hon ska ha sonen i fyra veckor och det vill pappan nu i efterhand inte gå med på.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Så här står det i domen. Jag har den nu framför mig.

"Sonen, personnummer, ska ha rätt till sommarumgänge med "mamman":

- Från den 13 juni 2012 till den 20 juni 2012 samt
- Från den 15 juli 2012 till den 12 augusti 2012

Jag hade inte sonen from den 13 juni pga att pappan och hans advokat (plus att pappans advokat ringde till en tredje part för att få detta datum bekräftat)
Dom uppgav ändå fel datum om när sonen hade skolavslutning. Avslutningen var fredagen den 15 juni och sonen kom då istället till mig.

Återlämnandet skulle då egentligen ske på fredagen den 22 juni, dvs midsommarafton. Detta gick inte pappan med på, då dom hade planerat att åka bort på husvagnssemester.
Sonen åkte då hem torsdagen den 21 juni, vi kom överens om att jag skulle få den bortfallna dagen när sonen skulle komma 4 veckor, antingen stanna en dag längre, eller komma en dag tidigare. Alla nöjda och glada.

Veckorna går och nu har pappan kommit på att han inte får lika många dagar som jag får.
Jag har försökt förklara för honom vad det är som står i domen

Det står såhär i domen:
"Sonen, personnrummer, ska ha rätt till umgänge med "mamman" 5 veckor varje sommar fördelat på två perioder.
"Mamman" ska senast den 30 april varje år meddela "pappan" om tid för sommarumgänge. (Detta gjorde jag i TR)
Vid oenighet om passande veckor ska "pappans" uppfattning gälla udda år och "mammans" uppfattning gälla jämna år"

Jag vet inte hur jag ska förklara för honom så han förstår.

Han dök iaf inte upp på socmötet idag, så jag jag fick snällt vända hemåt igen. Pappan hade dock meddelat att han inte kommer då tiden inte passade. Detta mailade han soc-kvinnan 5 min innan jag dök upp. :grin:
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Veckorna går och nu har pappan kommit på att han inte får lika många dagar som jag får.
...
Jag vet inte hur jag ska förklara för honom så han förstår.

Herregud, han får inte lika många dagar? Är ju sonen som ska ha dagarna. :mad:

Tror du han förstår om du begär hämtning med hjälp av polis måntro? Blir kanske inte så roligt men sonen har det nog inte jättebra nu heller.

Edit: Kan du inte vänta till den 15e och se vad som händer, är ju då han ska till dig.
 
Senast ändrad:
Sv: Trasigt mammahjärta

Herregud, han får inte lika många dagar? Är ju sonen som ska ha dagarna. :mad:

Tror du han förstår om du begär hämtning med hjälp av polis måntro? Blir kanske inte så roligt men sonen har det nog inte jättebra nu heller.

Edit: Kan du inte vänta till den 15e och se vad som händer, är ju då han ska till dig.

Jo, jag måste ju vänta och se. Än så länge har han ju inte gjort något fel, förutom att vara puckad :mad:
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Skit i att svara på SMS:et, åk dit på söndag med domen i ena handen - vägrar han så hänvisa till domen, vägrar han ånyo så ringer du polisen.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Skit i att svara på SMS:et, åk dit på söndag med domen i ena handen - vägrar han så hänvisa till domen, vägrar han ånyo så ringer du polisen.

Smsen har nu börjat strömma in igen, det ena värre än det andra.
Jag har inte svarat, bara i tanken!

Han skriver att sonen vill inte komma till mig och jag måste förstå att det han gör, gör han för sonens bästa

Han är så fruktansvärt trög och hänvisar till dagens datum, att det inte är den 30 april och att jag då inte kan bestämma när sonen ska komma.
Han fattar inte att det står svart på vitt i domen att det är nu på söndag sonen ska komma till mig.

Jag vet f*n inte vad jag ska göra längre, mer än att vänta och se
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Du ska strunta i att svara till att börja med. I morgon ringer du kvinnan ni skulle haft möte med och berättar att du fått indikationer om att pappan inte kommer att lämna sonen på söndag. Be henne ha en telefontid till dig måndag morgon så du kan ringa henne då och berätta om sonen kommit eller ej. Om han inte kommer på söndag lämnar du det till henne att kontakta pappan och få en förklaring. Men svara inte på hans sms.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Du ska strunta i att svara till att börja med. I morgon ringer du kvinnan ni skulle haft möte med och berättar att du fått indikationer om att pappan inte kommer att lämna sonen på söndag. Be henne ha en telefontid till dig måndag morgon så du kan ringa henne då och berätta om sonen kommit eller ej. Om han inte kommer på söndag lämnar du det till henne att kontakta pappan och få en förklaring. Men svara inte på hans sms.

Jag kan inte annat än att hålla med om detta! Svara INTE! Avvakta och se vad som händer på söndag.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Du ska strunta i att svara till att börja med.

I morgon ringer du kvinnan ni skulle haft möte med och berättar att du fått indikationer om att pappan inte kommer att lämna sonen på söndag.

Be henne ha en telefontid till dig måndag morgon så du kan ringa henne då och berätta om sonen kommit eller ej.
Om han inte kommer på söndag lämnar du det till henne att kontakta pappan och få en förklaring.

Men svara inte på hans sms.
Spaltade upp Snuffsans kloka inlägg
EXAKT så här ska du göra!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Spaltade upp Snuffsans kloka inlägg
EXAKT så här ska du göra!

Hon går tyvärr på semester då. Fick ett telefonnummer till en annan kvinna om det skulle krisa, men då skulle jag få berätta allt för den personen först, så hon blir mer insatt.
Hon jobbar nämligen inte där i vanliga fall
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Hon går tyvärr på semester då. Fick ett telefonnummer till en annan kvinna om det skulle krisa, men då skulle jag få berätta allt för den personen först, så hon blir mer insatt.
Hon jobbar nämligen inte där i vanliga fall
Men se nu inte det som ett hinder, utan faktiskt som en möjlighet att få hjälp!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Men se nu inte det som ett hinder, utan faktiskt som en möjlighet att få hjälp!

Jo, absolut!

Jag har bara fått en tanke, "jaha, undrar om dom är släkt eller grannar" :grin:

Kl 2 inatt fick jag sista smset "Kan du svara på det jag skriver"

:mad:
 
Sv: Trasigt mammahjärta

"Jag anser inte att jag är tillräckligt allert kl 2 på natten för att diskutera så viktiga frågor som vår son.
Om du har invändningar mot tingsrättens beslut från den (datum på dom) så ber jag dig kontakta min advokat. Om jag inte hör från henne tar jag för givet att domen följs. Vänliga hälsningar Lipsy"

Skicka detta som ett sms, ingenting annat. Ring soc som jag föreslog, om den som har hand om ert ärende i vanliga fall ska gå på semester så hinner du sätta in henne i vad som händer så hon har en kollega förberedd på måndag.
Sen ringer du din advokat och förvarnar henne och får råd.

INGA fler svar på hans sms, bara spara allt han skriver.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 373
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 246
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 978
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp