Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Jag vet inte alls vad han håller på med. Huvudsaken är nu att sonen kommer så kan jag sen lägga bort telefonen i 4 veckor

:mad:

Det är ju så pappan gör så du inte kan kontakta sonen när han är hos pappan. Ska du göra likadant? Det är väl självklart att pappan ska få veta hur sonen har det de veckor han är hos dig, speciellt då det är så lång period som 4 veckor.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Menade det inte ordagrant - syftade mest på att jag är så trött över dessa sms.

Det är ju så pappan gör så du inte kan kontakta sonen när han är hos pappan. Ska du göra likadant? Det är väl självklart att pappan ska få veta hur sonen har det de veckor han är hos dig, speciellt då det är så lång period som 4 veckor.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Usch för den där pappan, han verkar tamme f-n inte vara klok någonstans. Eller så är han så totalt styrd av sin fru som verkar än värre.

som sagt, spara SMS:et (skriv ut dem som jag sagt tidigare, om din telefon t ex skulle krascha) där han säger att han sätter sonen på bussen - så han inte kan använda det mot dig senare.

Och som jag sagt tidigare - även om det känns jobbigt nu så ska du tänka på att allt detta krångel som pappan håller på med är ju bara till fördel för dig vid en senare domstolsförhandling. För jag hoppas verkligen att du tänker söka ensam vårdnad så småningom, för din sons skull.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Ensam vårdnad är något jag tänker dagligen på.

Nu är han iaf här, så nu tar vi 4 veckors semester!

Fortsatt glad sommar på er och tack för stödet och kramarna :D
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Tack det samma :D

knapplånar en kortis

Sonen berättade idag 2 saker.

1. Han fick en kanin igår. Självklart vill man inte åka till mamma då när man har fått en kanin.

2. Pappan har sagt åt honom att inte vara ute och leka så mkt med andra barn, han blir lätt förkyld och skolan börjar snart. Bara hålla sig hemma

Varför skaffar man en kanin till ett barn dagen före barnet ska åka bort 4 veckor? :grin:
 
Sv: Trasigt mammahjärta

För att han tar till allt han kan för att sonen inte ska komma till dig. Det smartaste du kan göra nu är fortfarande att hålla dig kall vad det gäller relationen till pappan och låta honom göra misstagen.

Lägg inte så mycket vikt på att diskutera det pappan sagt till sonen utan lyssna på sonen utan att visa dina åsikter i frågan.

Njut nu av tiden med sonen.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

2. Pappan har sagt åt honom att inte vara ute och leka så mkt med andra barn, han blir lätt förkyld och skolan börjar snart. Bara hålla sig hemma
man blir ju ganska ledsen när man läser det där, när man vet att det bästa sättet att hålla barnen friska är att just låta dem vara ute och leka så mycket som möjligt...

Lägg inte så stor vikt vid det pappan sagt och framförallt, kommentera det inte inför sonen. Utan bara uppmuntra sonen att vara ute när det är fint väder.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Skönt att du får vara tillsammans med din son nu äntligen! Njut och ha det bra!

Vill bara skicka lite pepp till dig att du tar upp detta som hänt nu i sommar med advokat etc. när semestern är slut, så inte pappan kommer lindrigt undan, skit ska skit ha eller hur?;)

Kram!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Uuuuuuuuderbaaaart!!!

Har en riktigt trevlig semester med din son!
Hoppas ni får underbara minnen att dela läänge!

Ett tips: fota mycket på vad ni gör, få gärna med leende osv så ppapan inte säger sen "de gjorde inget " eller "han var inte glad" "han mådde dålig..."
Eller kan du och din son göra en sommarbok där han och du skriver vad ni gjort, utvärdering och sen ha ett fotoalbum så du beställer hem bilderna o lägger i! :)
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Uuuuuuuuderbaaaart!!!
Ett tips: fota mycket på vad ni gör, få gärna med leende osv så ppapan inte säger sen "de gjorde inget " eller "han var inte glad" "han mådde dålig..."

Av någon anledning hör jag bara Sink från Band of brothers i huvudet då jag läste det där :D
"If they come by here y'all remember to smile for the camera. Got to keep the moral up for them folks back home!"

Nåväl, härligt att du har fått hem sonen Lipsy! Jag hoppas att ni ska få en skön och rolig period tillsammans! :)
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Ett tips: fota mycket på vad ni gör, få gärna med leende osv så ppapan inte säger sen "de gjorde inget " eller "han var inte glad" "han mådde dålig..."

Mycket klokt råd! Ta vara på det Lipsy!

Njut nu, och ha underbara dagar tillsammans!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Knapp

En liten uppdatering från oss

Pappan fortsätter höra av sig. Nu börjar även fruns föräldrar ringa och messa.
Min telefon är av, men jag slår på den när jag behöver ringa och det är ett jädra plingande.
Sonen har pratat en gång med pappan.
Nu vill han inte prata med pappa längre. Ingen aning om vad som sas.

Jag och sonen har det iaf super och vi har kommit så nära varandra! :love:

Hoppas ni alla har det bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 345
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 163
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 901
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp