Bukefalos 28 år!

Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Och glashuset han kastade in stenen i klirrar fortfarande högt .. Tur att exet är typen som släpper allt han har för att svara på dina kontaktförsök så snabbt som möjligt för att underlätta situationen för dig :grin:

Och jag tycker Snuffsans svarsalternativ är mycket bra. Hänvisa till domen och se vad som händer.
Jag hoppas och ska hålla tummarna för att sonen dyker upp på Söndag! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Trasigt mammahjärta

"Jag anser inte att jag är tillräckligt allert kl 2 på natten för att diskutera så viktiga frågor som vår son.
Om du har invändningar mot tingsrättens beslut från den (datum på dom) så ber jag dig kontakta min advokat. Om jag inte hör från henne tar jag för givet att domen följs. Vänliga hälsningar Lipsy"

Skickade detta och fick till svar:

"Så du menar att du skiter i hur sonen vill ha det!!!!!!!"

:crazy:
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Skickade detta och fick till svar:

"Så du menar att du skiter i hur sonen vill ha det!!!!!!!"

:crazy:

Jag skulle ignorera det som han skrev nu. Uppenbarligen har ju sonen mått helt kalas hemma hos dig tidigare och aldrig sagt till dig att han inte vill komma. Det är ju ganska tydligt att pappan och styvmamman sitter och manipulerar din stackars son för glatta livet.

Jag skulle om jag var du också skriva ut alla SMS:en så du verkligen har dem på pränt vid nästa domstolsträff. Sen tycker jag också att ni ska gå all in s¨å du kan kräva ensam vårdnad.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Och glashuset han kastade in stenen i klirrar fortfarande högt .. Tur att exet är typen som släpper allt han har för att svara på dina kontaktförsök så snabbt som möjligt för att underlätta situationen för dig :grin:

Och jag tycker Snuffsans svarsalternativ är mycket bra. Hänvisa till domen och se vad som händer.
Jag hoppas och ska hålla tummarna för att sonen dyker upp på Söndag! :)

Jag har idag varit i kontakt med TR som tyckte att jag skulle lämna in en ansökan om att få domen verkställd med vite.
Hon jag pratade med tyckte att jag skulle kontakta min advokat.
Jag fick tag i min advokat (som har semester) hon skulle återkomma om tid och datum när hon var på kontoret så vi så snabbt som möjligt får in en ansökan.

Advokaten gav förslaget om polishämtning, en drastisk åtgärd som man kan ta till om man vet att ens barn inte skulle ta skada av det.
Detta är jag dock kluven till, jag tror att sonen skulle tycka att det var häftigt att få åka polisbil. Men samtidigt kan han få en sån ångest att det förstör allt.

Har även pratat med kvinnan på soc och hon blev förtvivlad över pappans agerande och på hans sätt att vrida och vända på en dom som inte är till hans fördel.
Hon kunde dock inte göra så mkt mer än att försöka prata med honom. Några anteckningar för hon inte och eftersom hon går på semester. Hon var heller inte så pigg på att prata med den andra kvinnan om detta, "vi jobbar inte på det sättet" utan vi tar in föräldrarna på samtal och försöker få till ett samarbete.
Hon förstod mig när jag sa att våra samtal har aldrig fungerat, för då hade jag aldrig behövt ringa runt till varenda myndighet för att få allt att fungera.

Pappan skriver nu att han har varit i kontakt med TR och att dom anser att jag har stått mitt kast. Man får bara en chans på att välja hur sommarumgänget ska se ut. :grin:
Låter inte direkt som att det han skriver är sant.

För mig är det omöjligt att förstå att TR skulle ge pappan rätt att skippa det som står i domen för att få lika många dagar. Har även svårt att förstå att TR skulle ge honom klartecken att ta egna beslut om när, var och hur sonen ska komma till mig för att få det mer jämnt.

Funderar dock på att ringa polisen och höra hur dom ställer sig till polishämtning. Bara för att få höra det själv.
Hon på TR sa dock att det är ovanligt att polishämtning sker och att det är bara under extrema fall man gör något så drastiskt.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Pappan skriver nu att han har varit i kontakt med TR och att dom anser att jag har stått mitt kast. Man får bara en chans på att välja hur sommarumgänget ska se ut. :grin:
Låter inte direkt som att det han skriver är sant.

Att tingsrätten skulle uttala sig på det sättet och alltså ta ställning för och emot något utan att den andre parten får uttala sig verkar högst osannolikt.


Ligg lågt, svara inte på hans sms, avvakta. Även om det innebär att du inte får hem sonen på söndag. Låt din advokat och kvinnan på soc ta fighren för dig. Ge dig inte in i ett sms/verbalt krig med pappan. Tappar du några dagar med sonen i nästa vecka så kan ni ta igen det sen, med råge. Låt pappan sparka sig trött och låt proffsen ta fighten med honom.

Om sonen inte kommer på söndag, ring inte. Gå ut och köp ett fint vykort till honom och skriv att du älskar honom och att det ska bli skoj nästa gång ni ses. Inga datum eller dagar, bara nästa gång. Då har du hört av dig till sonen utan att lägga skuld någonstans.

Förstår du hur jag menar att du ska stå still och hålla dig lugn medan pappan sparkar sig trött?
 
Sv: Trasigt mammahjärta

*kl*
Han rycker ju i varenda halmstrå han har. Han är dessutom van vid sedan tidigare att du nappar på betet och när han inte gör det blir han frustrerad och desperat, något som kommer hamna på hans minuslista inför kommande omgångar i TR. Ingen kommer kunna ta hans sms på allvar.

Att du håller dig kall och lugn och bara avvaktar hans misstag är det bästa du kan göra i långa loppet för dig och din son.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

*kl*

Jag tror oxå att han drar i alla tåtar för att du ska "göra bort dig" för att han ska kunna ha något att peka på vid en konfrontation. Så gör allt enligt regelboken, såsom rådena här i tråden, så har du "segern" i en liten ask.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

*KL*

Precis som andra säger här så känns det som att pappan är desperat nu när han förstått att sonen ska vara hos dig i 4 veckor. Tänk om han skulle uttrycka det som att han efteråt vill bo hos dig istället? Vilken hemsk tanke va? :cool: Det är nog det han är rädd för - varför han desperat försöker få dig att få skuldkänslor och s a s "nappa på betet". Det hela har ju gått så smidigt för honom förut - han kunde bara ta sonen och flytta och skriva över honom på sin nya adress, få dig att ta sjutton steg tillbaka och låta dig manipuleras osv så han är ju såklart jättefrustrerad nu när inte de gamla knepen fungerar helt plötsligt.

Tyvärr tror jag ju att de psykar din son där hemma också. Lovar honom en massa saker (typ att åka till Legoland eller dyl.) om man skiter i att åka till dig osv.

Så jag tycker precis som andra här att du ska hålla dig lugn och inte gå in i någon slags kamp med pappan, varken verbalt eller på annat sätt. Svara som en ren myndighetsperson (typ) på hans SMS - om du nu ska svara alls! Och ta hjälp av alla de instanser du kan. Du kan ju iaf ringa och fråga polisen om det finns möjlighet att få hjälp av dem att verkställa domen.

Och även om det känns tungt nu så får du tänka långsiktigt - TR kommer inte att se med blida ögon på en förälder som saboterar umgänge med den andra föräldern. Det händer hela tiden att de dömer till den andra förälderns fördel d.v.s till den som bäst kan se till att barnet får ett fungerande umgänge med båda föräldrarna.

Kämpa på och tänk på att vi är många här som stöttar dig!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Bra kämpat Lipsy. Håll modet uppe!

O jag håller med alla andra om att du just nu skall ha is i magen o inte göra några oöverlagda drag. Min tolkning av faderns sms är dock att han försöker manipulera fram ett samtycke om att ändra sommarumgänget. Antingen genom att få dig att ge med dig eller genom att din passivitet skulle ge ett "tolkningsutrymme" som han kan säga att han uppfattade som ett samtycke. Det gör att jag tycker att du ska klargöra var du står i frågan med ett övertydligt sms.

"Min ståndpunkt är och förblir att TR dom står fast och skall följas."

I övrigt så tycker jag att du skall lägga krutet på den myndighet som har maktmedel o ta till nämligen domstolen. Polisen kan nog informera dig om hur en polishämtning går till o hur den upplevs av barnet. Men det är domstolen som tar beslutet. Familjerätten är en medlingsinstans och kan just nu inte hjälp dig.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Eftersom det är tolkning av domen de inte är överens om så öppnar man för diskussion med ett sånt sms. Ts kommer omedelbart att få svarssms från pappan om hur han tolkar domen och sen måste hon svara på det och sen är kriget i full gång.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Trist och väntat !

Jag tycker att Zoya skrev så bra:
Och även om det känns tungt nu så får du tänka långsiktigt - TR kommer inte att se med blida ögon på en förälder som saboterar umgänge med den andra föräldern. Det händer hela tiden att de dömer till den andra förälderns fördel d.v.s till den som bäst kan se till att barnet får ett fungerande umgänge med båda föräldrarna.

Tänk på att exakt så här är det ! Och det är inte DU som saboterar umgänge
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Lipsy, jag blir så ledsen för din skull :(
Håller tummarna att allt löser sig till det bästa för din son och dig i slutänden och att ni snart får ett slut på allt trubbel från pappans sida, på ett eller annat sätt..
Stor kram
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Åh, så ledsen för din skull Lipsy! :cry:

Håller med Zoya & Cirkus - pappan tycker nog att han vunnit dagens seger men det kommer inte att gynna honom i längden. I och med att han gör allt för att begränsa ert umgänge så är fördelen på din sida i och med att du inte gör likadant då du väl har sonen.

Viktigt är dock:
"Hur klandervärt en förälder än agerat är det inte detta i sig som skall vara avgörande, utan bedömningen skall uteslutande grundas på vad som är bäst för barnet."

Men eftersom att det inte skall finnas något beaktansvärt skäl att hålla din son ifrån dig så är det inte dig det kommer slå tillbaka emot. Dessutom vore det ytterst förvånande att de inte skulle reagera emot att han bryter mot en av tingsrätten fastställd dom enbart för att han verkar ha hittat ett sätt att vrida och vända på den. Så länge du inte tar någon fight emot honom utan går via den rätta juridiska vägen så tror jag att slutet på denna historia kommer bli lycklig, även om det känns långt ifrån bra nu.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Ush fy och blä!

Jag känner inte din sons pappa TS, men jag kan ändå påstå att jag avskyr honom!

Är det sagt att han ska lämna sonen hos dig? Så han inte kan säga i TR att du inte kom och hämtade honom...?
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Blir ledsen för din skull men det var ju ganska väntat ändå, eller hur?

Nu ringer du tingsrätten det första du gör och får hjälp med att verkställa domen, sedan försöker du nå både din advokat och soc. Soc kan ju inget göra men det kan ju vara bra att uppmärksamma dem på detta iaf.

Sedan tänkte jag också på det metspo skrev - skulle pappan lämna igår?
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Enligt dom ska pappan köra sonen till mig vid varje umgängestillfälle och jag ska sen i min tur köra hem sonen.
Det står klart och tydligt.

Pappan har nu grävt fram vår första dom, som drogs in pga att pappan inte skötte den.
En ny dom skrevs, som pappan än en gång inte skötte.
Den 3e är en komplitering av den 2a domen, med några ändringar för att underlätta för pappan och mig.
Men ändå följer han inte det som står framför ögonen på honom.

Han har på egen väg styrt och ställt, blandat ihop alla domar och nu tror han att han gör rätt.

Nu skriver iaf pappan att sonen tar bussen som kommer fram 14.35
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Men varför sätter han sonen på bussen?
Är det för att ev sätta dig i en ännu sämre dager?

Spara sms:et & visa att det är HAN som satt sonen på bussen!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Jag vet inte alls vad han håller på med. Huvudsaken är nu att sonen kommer så kan jag sen lägga bort telefonen i 4 veckor

:mad:

Men varför sätter han sonen på bussen?
Är det för att ev sätta dig i en ännu sämre dager?

Spara sms:et & visa att det är HAN som satt sonen på bussen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 373
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 243
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 970
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp