Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Vad kul att det går bra för er :)

Vad säger pappan och dom i SMS:en då? Att pappan hör av sig kan du ju tyvärr inte hindra men det är ju inte ok att fruns föräldrar håller på och trakasserar dig. Jag skulle tala om för dom att om dom inte slutar förfölja dig så kommer du att polisanmäla dom för förföljelse.

Sen tycker jag som någon sa att du ska fotografera och dokumentera så mkt du kan. Kanske borde du skriva dagbok också. Typ "idag har vi badat i havet och sen åt vi glass, x åt en dajmstrut. Idag ringde pappan igen, x pratade med honom men sa sen att han inte vill prata med pappa mer, vet ej varför. Ännu ett SMS kom från x föräldrar där de sa xxx". Ja du fattar. Det kan hjälpa dig vid en framtida tingsrättsförhandling om inte annat.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Har en bok som vi skriver i. Skriver ut bildet, klipper och klistrar.
Vi har döpt boken till "Vår första sommar 2012"
Sonen skriver på en sida, jag på den andra. Nämner dock inget om pappan. Utan skiver det i en mapp i datorn istället.
Jag frågade om sonen ville skriva att pappa hade ringt men sa blankt nej.

Han blir stel när pappas namn nämns.

Har inte pratat med pappan om hans svärföräldrar.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Vad härligt att ni tar vara på tiden tillsammans!

Som vanligt undrar man vad som rör sig i huvudet på människorna på pappans sida. Har du talat med svärföräldrarna? Jag hade nog förklarat att den tiden sonen bodde hos mig så kommer han i första hand att spendera tid med mig och släkten på min sida. Om inte någon av dem är dödligt sjuk och vill säga ett sista farväl så kommer de att få gott om tid att prata och träffa sonen när han åker tillbaka till pappan. Du kan inte bli anklagad för hindrande av umgänge för någon annan än pappan, om jag har förstått det hela rätt.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

tips: lösenord på det dokumentet och döp det till något helt annat... OM sonen skulle se det...

blir så glad för er skull!!!! :banana:
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Vad härligt glad man blir av att höra det funkar för er. :D
Du är en bra mamma som kämpar. :)
Även om det kan vara svårt ibland så glöm inte du är en bra mamma. :D
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Tack så mkt :)

*knapp*

Ligger sömnlös efter en händelse idag. Jag kan inte sluta äcklas av den.
Pappans svärmor berättade idag till sonen att hon har bäddat sin säng med sonens otvättade sängkläder och luktar sig till sömns med sonens kudde. Detta pga att hon saknar honom så mkt.

:eek:


Alltså vad är kvinnans problem? Jag blir så äcklad över detta sjuka beteende.
Försökte prata med henne men hon var helt galen.
Denna kvinna är ofta barnvakt till sonen.
Hon ansåg sig vara mer mamma än mig över sonen och hon önskade mig lycka till med att försöka komma ens i närheten av en sån bra relation som hon och sonen har.
:eek:

Tankar om detta?

Pappan tycker att det är gulligt att hon visar hur mkt hon saknar och älskar sitt barnbarn.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

man blir ju mållös... :eek:

Ta kontakt med din advokat när hon är tillbaka från semestern, för att lägga upp en plan om hur ni ska gå tillväga. Och jag tror du ska vänta med att prata med sonen om saken tills planen är färdig att köra igång, för risken är att han annars kommer hamna väldigt mycket i kläm, när pappan ska muta eller hota sig till att han ska välja att bo hos dem...
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Alltså, det luktar död hund här tycker jag...
Nu pallar jag inte läsa HELA tråden men läste en bra bit.

Delad vårdnad tilldelas via tingsrätt eller skrivs under av båda föräldrarna med en myndighet närvarande.
Delad vårdnad idag är endast tillfällig delad vårdnad, alltså så kan detta tas upp i rätten när som.

Fastän han kanske har ensam vårdnad så har du fortfarande rätt att ha umgänge med barnet, eller så kanske det ska bevakas i tex tingsrättens lägenhet eller annanstans.

Kommer inte läsa vidare på denna tråden..
Du borde vetat om att det undertecknats papper i ditt namn då det ofta kommer bekräftelse och dyl.

Som sagt, osar död hund!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Tack så mkt :)

*knapp*

Ligger sömnlös efter en händelse idag. Jag kan inte sluta äcklas av den.
Pappans svärmor berättade idag till sonen att hon har bäddat sin säng med sonens otvättade sängkläder och luktar sig till sömns med sonens kudde. Detta pga att hon saknar honom så mkt.

:eek:


Alltså vad är kvinnans problem? Jag blir så äcklad över detta sjuka beteende.
Försökte prata med henne men hon var helt galen.
Denna kvinna är ofta barnvakt till sonen.
Hon ansåg sig vara mer mamma än mig över sonen och hon önskade mig lycka till med att försöka komma ens i närheten av en sån bra relation som hon och sonen har.
:eek:

Tankar om detta?

Pappan tycker att det är gulligt att hon visar hur mkt hon saknar och älskar sitt barnbarn.

Nu måste jag i fråga sätta. Varför har du över huvud taget kontakt med pappan och svärmodern? Sanningshalten hur stor är den i detta?
 
Sv: Trasigt mammahjärta

kl

Inte läst alla inlägg så noga men alltså detta är ju helt otroligt. Det är säkert jättevanligt att föräldrar bråkar om sina barn MEN inser man inte någonstans att det är barnen man gör illa? Hur kommer sonens uppväxt se ut om några år? Han kommer ju varken veta ut eller in.

Och om det är sant att tanten bäddar med grabbens sängkläder så bör hon ju söka vård.
Och varför har du kontakt med dem?

Tycker hela denna process är så utdragen så ibland undrar jag hur mkt sanning det ligger i det. MEN det var bara en känsla som JAG fick. Detta är naturligtvist sant och det är beklagligt.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Alltså, det luktar död hund här tycker jag...
Nu pallar jag inte läsa HELA tråden men läste en bra bit.

Delad vårdnad tilldelas via tingsrätt eller skrivs under av båda föräldrarna med en myndighet närvarande.
Delad vårdnad idag är endast tillfällig delad vårdnad, alltså så kan detta tas upp i rätten när som.

Fastän han kanske har ensam vårdnad så har du fortfarande rätt att ha umgänge med barnet, eller så kanske det ska bevakas i tex tingsrättens lägenhet eller annanstans.

Kommer inte läsa vidare på denna tråden..
Du borde vetat om att det undertecknats papper i ditt namn då det ofta kommer bekräftelse och dyl.

Som sagt, osar död hund!

Du kanske ska fortsätta läsa hela tråden innan du kommenterar. :)
Vi har idag delad vårdnad.

Några papper hem har det inte kommit, utan jag har själv fått begära kopia på utdrag.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Som sagt, anteckna allt i din hemliga mapp i datorn som sedan plockas fram vid förhandling. Tror nog att TR kommer finna detta precis lika sjukt som alla andra...
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Hur konstigt det än verkar så skadar det ju faktiskt inte sonen. Jag skulle inte dra stora växlar på detta rättsligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 334
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 161
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 898
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp