Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Så då tycker du att det inte heller är rimligt att TS och sonen pratas vid varje vecka? (När sonen bor hos pappan.)
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Det är oxå sonens familj, svårt att undvika

Håller med, även om pappan gör sig och sonen icke anträffbara under tiden sonen är där så är det fortfarande fel, och bara för att pappan gör fel så ska inte TS agera likadant tillbaka. Jag tycker att TS agerar berömvärt och man kunde bara önska att pappan gjorde likadant då han har sonen hos sig.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Hur konstigt det än verkar så skadar det ju faktiskt inte sonen. Jag skulle inte dra stora växlar på detta rättsligt.

Inte som ensam grej nej men med allt konstigt som händer runt den familjen så är det ju knappast något som får pappans familj att framstå i bättre dager iaf.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Hur konstigt det än verkar så skadar det ju faktiskt inte sonen. Jag skulle inte dra stora växlar på detta rättsligt.

Så det skadar inte sonen att pappan befaller honom att klä av sig utomhus för kläderna mamma köpt ska han inte få ha hos pappan?

T.ex.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Så det skadar inte sonen att pappan befaller honom att klä av sig utomhus för kläderna mamma köpt ska han inte få ha hos pappan?

T.ex.

Det jag kommenterade gällde det där med sängkläderna. Jag tycker naturligtvis att det låter helt absurt och det hade säkert äcklat mig om jag var personligt berörd, men det skadar inte pojken. Om jag hade varit personligt berörd hade det säkert varit svårare att hålla det i huvudet.

Jag har mycket begränsad erfarenhet av vårdnadstvister, men jag har förstått att de i Sverige, till skillnad från de amerikanska filmer där de förekommer, inte i särskilt hög grad tar upp en massa personlig goja, utan håller sig rätt sakligt till parternas föräldraförmåga och barnets bästa. Men jag kan ha fel.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

de brukar bortse från föräldrars personliga påhopp ja, om det inte är sådant som måste kontrolleras som anklagelser om missbruk mm. Men det är ju lätt att följa upp.
Här har ju pappan varit den som gjort bort sig om inte TS har sagt en massa saker tillbaka.
Och rätten brukar ledsna på föräldrar som hela tiden anklagar den andra parten för saker.
En jag känner hade en otäck vårdnadstvist där han anklagades för både misshandel och annat. Till slut bad soss om ursäkt varje gång de kom, men de var ju tvungna att kolla.
Enda sättet i det läget är att hålla sig iskall, de biter sig själva i svansen med det beteendet.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

*kl*

Jag erkänner att jag tillhör de som är aningen skeptiska till en del av sakerna här i tråden. Men jag vet samtidigt, av egen plågsam erfarenhet, att saker och ting kan vara precis så konstiga som de verkar.

Att alla socialtjänster inte fungerar lika över hela landet tex, att det finns människor som är oerhört bra på att dupera sin omgivning och att verkligheten mycket väl kan överträffa dikten. :crazy:

Till TS har jag ett råd: Spela in alla era samarbetssamtal och alla möten du kan tänka dig har betydelse! Tex hämtningar och lämningar, telefonsamtal, whatever. Så länge man själv deltar i det inspelade mötet/samtalet/etc så är det 100% lagligt och gångbart i rätten. :idea:
 
Sv: Trasigt mammahjärta

*kl*

Jag erkänner att jag tillhör de som är aningen skeptiska till en del av sakerna här i tråden. Men jag vet samtidigt, av egen plågsam erfarenhet, att saker och ting kan vara precis så konstiga som de verkar.

Du är inte ensam med att vara skeptisk. Då jag nyligen fick veta vilka frun och hennes familj troligtvis är så är jag än mer tveksam till en hel del som skrivits här.

Dock är sådana här saker så extremt "upplevelsestarka". Ingen behöver nödvändigtvis vara en lögnare men upplevelserna kan vara så väsensskilda att man tänker "Någon måste ljuga". Får man höra båda sidornas version så ter sig båda lika vettiga och rimliga. Jag avundas inte de som är indragna i sådana här processer, verkligen inte.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Fast vårdnadstvister kan få folk man trodde sig känna väl att bli totalt förändrade.
Så även om man vet vem det är så kan personen ff ha betett sig illa.
Jag skulle inte trott det om jag inte råkat se det själv i ett annat fall.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Vad menar du med "förändras"? Min ståndpunkt har inte förändrats nämnvärt, bara befästs en aning.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

får jag fråga om du fått någon insikt i om pappan bara stack med barnet eller om han hade laglig ensam vårdnad?
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Fast vårdnadstvister kan få folk man trodde sig känna väl att bli totalt förändrade.
Så även om man vet vem det är så kan personen ff ha betett sig illa.
Jag skulle inte trott det om jag inte råkat se det själv i ett annat fall.

Visst är det så, därför skrev jag också att jag inte tror att någon nödvändigtvis ljuger.

Min tolkning utifrån vad som skrivits och vad jag fått berättat "från andra sidan" är att det är en väldigt komplicerad tvist där alla parter gjort sig skyldiga till övertramp men där alla verkligen har sonens bästa för ögonen.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

tack för svar,

synd, känns som en springande punkt, om han har kidnappat sitt eget barn och hindrat mamman från att träffa det känns som en viktig del för förtroendet för pappan. Har också svårt att se det som att föräldrarna har sonens bästa för ögonen när de bråkar så här :crazy:
 
Sv: Trasigt mammahjärta

fast vadå fiska? Det är ju inte så att jag försöker ta reda på vem ts är i verkligheten, men tycker det är en svår tråd att förhålla mig till eftersom mycket låter så konstigt. Samtidigt känns det som att mammor har så mycket större krav på sig att bete sig helt korrekt för att bli trodda få stöd. Är situationen som ts säger så är det ju bra om hon kan få råd och därför kan det vara bra att få utomstående information om det är sant som hon sagt att pappan tagit sonen.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

HALLÅ - du tror att du vet vilka det är tråden handlar om - det kan ju vara helt andra personer som du har hört talas om.

För det mesta innehåller alla trådar bara en sida - det tror jag alla vet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 284
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 009
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
969
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp