Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Att be att en annan person lämnar ut sådant som TS inte själv skriver - det är att fiska, i mina ögon. Och det tycker jag inte att man ska. Alltså tycker jag att Tassetass gör helt rätt som inte säger mer än hon gör.

Känner man alltför stor tvekan inför en tråd kan man ju strunta i att skriva i den. Mer än så behöver man inte förhålla sig.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Nä det behöver man kanske inte men jag känner väldigt starkt för när barn och även kvinnor och män far illa i relationer och det är sällan lätt och okomplicerat och jag väljer ändå att försöka förhålla mig och hjälpa till i olika sammanhang även om det är så lite som att skriva på nätet.

Nu bad jag inte om ny information utan endast om bekräftelse på om det som är sagt i tråden är sant eller inte. Om pappan tagit barnet och försvunnit är ju inte en fråga om hur de olika parterna tolkar situationen utan antingen har det gått till på det viset eller inte.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Men det är ju inte ens säkert att det är TS som Tassetass vet något om - hon tror ju bara det. Obehagligt.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Jag tog inte illa upp. :) Jag har i över ett års tid haft en aning om vilka det kan röra sig om och det var episoden med kaninen som snävade in det hela. Sonen och pappan bor ju i min gamla hemkommun och precis som TS säger så vet alla allt om alla där och jag har flera syskonbarn som är i ungefär samma ålder som sonen.

TS har bett mig bekräfta vilka jag tror det rör sig om, det kan mycket väl vara så att jag har helt fel och i sådana fall får jag krypa till korset och be alla bortse från det lilla jag skrivit.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Och det var PRECIS vad TS blev varnad för ibörjan - var inte så specifik (till och med nämna kommunen) eftersom det är lätt att du blir outad då.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Knapplån.

INGEN vill veta vem TS är så skriv inte det!
Vi känner inte TS eller hennes dåvarande familj så det finns ingen mening med att skriva ut några namn.

Så, nu släpper vi att någon vet vilka det är.
Lååt ts berätta hur det går istället så vi andra nyfikna som läst tråden får veta om TS får tillbaka sin son eller inte.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

nä så uppfattade inte jag det heller!! å det var inte det jag var ute efter i min fråga :) (sen får de andra svara för sig själva) :)
 
Sv: Trasigt mammahjärta

*Knapp

Idag åker min son hem till pappa igen!
Vi har haft 4 otroligt roliga och händelserika veckor. Sonen har fått prova på mkt nya saker, lärt känna massor med kompisar, varit både här och där.

Han har blivit mer självständig och tuffare i sin personlighet, tar för sig mer och vågar säga sin åsikt och stå fast vid den. :)
En helt annan grabb nu än vad han var förr.

Ville bara uppdatera er lite och visa att vi lever.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Jag brukar inte vara inne på førældratråden, men hade lite att gøra hær på jobbet i natt. Jag har stræcklæst allt vad du, Lipsy, skrivit men inte allt andra skrivit som svar, och jag ær djupt berørd av din kamp før sonen. Då kærlek och sanning går hand i hand så kan inget hindra er. Lycka till!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Häromveckan skulle jag gå och lägga mig tidigt, men skulle bara läsa lite till på buke. Hittade denna tråd och fastnade, sträckläste hela tråden och det tog hela natten. Stora styrkekramar och hoppas att allt löser sig snart!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

*knapp

Hej på er!
Det går inte så bra. Min helg uteblev sist pga olika omständigheter från pappans håll.

Jag har brytit ihop och känt att nu börjar det om, men jag har tagit mig upp och kommit igen. Nu kör jag all in med alla hjälpmedel jag kan få! Nu har pappan gjort bort sig för sista gången.

Jäkligt trött på allt som pappan och hans anhöriga pysslar med för att förstöra allt.

Jag får återkomma när allt är klart
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Väntar med spänning. min tvist har ju precis börjat.
Nu händer det saker, får hoppas pappan går med på samtal, annars blir et advokat..DÅ är det inte bra för honom.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Eftersom dom som är utsatta för alla dessa lögner och förtal för tillfället väljer att inte göra en polisanmälan utan fokuserar på barnet istället för Lipsy och hennes tråd, så känner vi att vi måste berätta den del av sanningen som vi kan utan att utelämna barnet.
Det vi berättar är det vi själva sett, hört och upplevt genom åren. Det som handlar om barnets första levnadsår har vi kollat upp, så vi har det klart för oss att det stämmer.

Barnet har bott med sin pappa och Lipsy har varit barnvakt åt sitt barn när hon orkat och när hennes hästintresse eller annat inte varit viktigare. Då liksom nu har det varit viktigast att få bestämma över när hon ska ha umgänge, men hon har i princip aldrig klarat av att ha barnet den tid hon bestämt, utan nästan alltid lämnat barnet till pappan före den tid hon sagt.

Lipsy har varit väldigt lite delaktig i barnomsorgsverksamheten, inte prioriterat föräldramöte eller utvecklings samtal, inte heller delaktig eller intresserad av barnets läxor och fritidsaktiviteter.

Pappan flyttade från orten då han blev arbetslös och fick arbete på den nya orten. Lipsy informerades och hade inget emot det.

Lipsy hade sporadisk kontakt med barnet, men uppträdde som ett tjurigt barn mot barnet, efter ett tag så upphörde kontakten.

Lipsy separerade från sin dåvarande sambo,flyttade till annat boende, träffade en ny och flyttade ihop med honom, allt utan att meddela pappan, så när skolan ville ha Lipsys adress, så kunde han inte ge den, för han visste inte vars hon ens bodde!
Skolan fick tag på adressen så hon fick information.

Lipsy hade INGEN kontakt med barnet på 2 (!) år, då hon plötsligt kom på att nu skulle hon vara mamma, och förväntade sig tydligen att barnet skulle springa emot henne med öppna armar - men barnet ville absolut inte ha något med henne att göra.

Pappan har låtit Lipsy bestämma allt som rör umgänge för att underlätta för Lipsy, men hon lyckas ändå inte knyta band till barnet.

Pappan och hans fru finns verkligen till för barnet, och fru skjutsar barnet till och ibland från umgänget med Lipsy, eftersom HON inte fixar transport som det är sagt, då pappan inte har körkort.

Pappan har föreslagit kontaktperson, men Lipsy vägrar - för hon är ju mamma.

Till soc vill hon inte komma, för där "stryke dom henne inte medhårs" utan ställer krav, i Tinget lovar hon allt - men håller INGET! När pappan påpekar för henne att hon inte håller det som är överenskommet i Tinget, soc, dom så svarar hon att han bestämmer inte, barnet bestämmer inte, utan hon bestämmer.

När man läser all dokumentation så beter hon sig som en tjurig 15-åring, och kanske det är det hon är - en trotsig tonårstjej i en vuxen kvinnas kropp.

Av det Lipsy skrivit här, går ALLT att bevisa som lögn, och ju mer kommentarer hon fått, ju mera har hon trasslat in sig i ett spindelnät av lögner, som hon kommer få problem att ta sig ur vid en ev träff i rätten!

Lipsy har även skrivit saker som hon rent kan få fängelse för. Hon skriver att hon ensam kört barnet till pappan, MEN Lipsy har INGET körkort, så då har hon olovlig körning dessutom med ett BARN I BILEN!!!

Barnet bor i ett mycket harmoniskt hem, där både pappan och hans fru med kärlek och omtanke gör allt för att barnet på alla sätt ska ha det bra. Barnet har många kamrater, fritidsaktiviteter och fungerar bra i skolan.

Det finns så mycket vi kan berätta om allt vi sett, hört och upplevt genom åren, men väljer att inte göra det, för då utelämnar vi barnet, och det kommer vi inte att göra. Av samma orsak gör vi bara det här inlägget, och vill då Lipsy fortsätta med sina lögner, så då får hon göra det, det kommer bara slå tillbaka på henne själv i framtiden.

Att "utelämna" Lipsy gör vi efter noga övervägande, då hon inte ger oss något val.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Trasigt mammahjärta

Och vilka är då "ni"? Är "ni" pappan och hans fru eller svärmodern kanske? Eller är "ni" möjligtvis någon annan i grannskapet som känner att ni behöver lägga er i andra människors liv?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 287
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 013
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
995
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Bästa sms-appen
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp