Bukefalos 28 år!

Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

En lycklig nyfrälst måste lämna ett ord eller två...
Fick köra snabbt med 4-åringen (kallblod) för första gången idag. Kände mig rätt mkt som en fluglort, och fick hurven av att tänka på hur det är att sitta bakom ett varmblod, men nog fasiken kom jag tillbaka till stallet och kände mig alldeles salig!! :D
Inte gjorde det heller något att jag tappat mobilen någonstans på vägen, eller att jag var tvungen att cykla hem i snålblåst... :D
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

kikade på min pålles stamtavla och upptäckte att det har dykt upp en till CONSTRUCTION (US) avkomma som startade i kväll han heter Sir Joop(NL) och vann sitt löp. Synd att det inte gick på tv skulle varit roligt o se imed dem e ju inte så många häromkring. Hade varit roligt att veta hur många avkommor han har i världen o hur det gått för dem. Men man får nöja sig med det lilla att det dyker upp någon då och då o tävlar här..
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Åh det där känner jag igen! Knappt ett år sedan jag körde fort första gången och bara någon månad sedan jag fick köra på bana för första gången... lyckoruset kommer ännu ibland måste jag säga! Det är fantastiskt vilka krafter som sätts igång när en travare lägger iväg... och det är lika fantastiskt att man trots det kan hålla dem!

Det går ÄNNU fortare med varmblod ja... men de två varmblod jag kört har ändå känts väldigt trygga i och med att de varit "mjukare" i munnen än kallbloden - och följdaktligen har man faktiskt känt sig tryggare eftersom man varit mer säker på att ha kontroll. Men nu skall tilläggas att jag alltså kört TVÅ varmblod och inte så många kallblod heller (kan det vara kring fem/sex?) så urvalet är kanske inte representativt :angel:

Kul att du trillat dit i alla fall!!! Hade någon sagt till mig för två år sedan att jag skulle börja ta ut komptimmar för att åka på trav hade jag sagt att den personen var dum i huvudet för något sådant var ju helt otänkbart... och här är jag nu med ett komptidssaldo som försvinner oroväckande fort :rofl:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Pållan har fått en spark på hälsenan och är rejält öm. Det känns att någon kommer att få jobba rejält med det där så att hon inte stelnar i kringliggande muskulatur.

Men nu är tvåårsdamen anmäld till premielopp! Jag fattar inte att jag två år på raken fått spår 1 med småpållarna? :grin:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Ja... *fortfarande i det blå* :D

Kan säkert tänka mig att varmblod är lättare att hålla i, så ser det iaf ut från sidan..

Känner igen mig så mkt i det sista du säger!!!
För 3 år sen var trav en fruktansvärd sport som jag aldrig någonsin skulle ha det minsta lilla att göra med. Tji fick man för det!
Och nu på senaste har jag t.o.m börjat ta mig över varmblodsspärren jag haft med mig sen ridskoletiden!! :banana: ;)
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

För 3 år sen var trav en fruktansvärd sport som jag aldrig någonsin skulle ha det minsta lilla att göra med. Tji fick man för det!

Jag har i alla fall aldrig tyckt att det var en fruktansvärd sport... bara att det verkade så TRÅKIGT. Kan man ha fel eller? :D
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Grattis :D Och välkommen i travarens underbara värld.... Så bara för att egga dig ännu mer så har jag idag ridit galoppintervaller i 25-30 tempo på rakbanan, och det är också en speciell sorts frihetskänsla när dom drar iväg :love:
Dom är mångsidiga våra guldklimpar....
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

-kl-

Läste just i aftonbladet att miljonhästen Big Toro försvunnit från sin ägarinna..
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Ytterst märkligt...

Nu laddar vi om...

Premielopp för Lillan på måndag!
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Muttrar förnärmat över elaka travhästar som sparkar nya damer (även om det till 100% orsakades av henne själv)...

Sista pengen på samma tid som jag körde i kvalet...

Bara att bita ihop och ta nya tag...

I helgen blir det att leka ridhäst för hela slanten för en av pållarna... :D
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Satans vad dyrt fodret har blivit! Beställde just lucernpellets för 4,04 kr/kg plus moms. Förra året betalade jag 2,83...

Tur att man har eget kanonhösilage.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

nu ni ska ni få höra! har anmält till b-lopp för första gången.:D poängen räcker inte till längre:angel: :( och p21 loppen har tom lägre prispengar. ska dock bli kul att åka dit för jag har aldrig varit på den lilla banan som kör.:)

vi har anmält till Alla. klassen och det var 5 hästar med där.:p
2 på start, min på 20 m tillägg och 2 på 40 m tillägg
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Oj, ska nog sända upp min Alice till dig ;)

Humelibumlan Visst är den röda trevlig??!!!:banana:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Oj, ska nog sända upp min Alice till dig ;)

Humelibumlan Visst är den röda trevlig??!!!:banana:

:eek: Ja lovar återkomma med åsikt så fort jag träffat henne ;):p

Lite allmänt vill ja berätta (särskillt för er som var aktiva med peppining i min Förlorat motivationen tråd) att jag nu har alla mina (2stycken) hästar hos Lasse o Humlan (Fluffiga molnet) nu glatt pullar 4x700m intervaller i 29-30 tempo :banana::bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
149 008
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
113 230
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp