Travfolkets snacktråd, del III

Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Jag har använt vanlig dressyrgjord till travsele förut och det har funkat bra.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

:) Den funka kanonbra, t om bättre än den dyra jag har , så nu har jag skickat efter en till ( dom hade slut 50 cm här) ..sen måste jag skryta om Kinighthood som känns såååå jääääävla fin nu :love: ----Banan på fredag och hoppas hoppas det funkar där med !!
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Härligt Martha! Kul att höra att han fungerar nu. Och varför skulle det inte funka på banan?? Klart det gör! :bump:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Knapplån

Vart har våran Grattis- till övriga placeringar-tråd tagit vägen?:confused:
Grattar Mehl till Sonett Mobacs fina andraplacering på V75 i Rättvik!!
:banana::banana::banana:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Är det någon här som kommer att tro på mig, om jag berättar att jag
med alla medel håller på att tigga åt mig en 10 årig valack efter WSB? :D

AM
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Vore det inte bättre att ta hem självaste WSB som gårdshingst? Betäcka alla märrar nästa år :laugh:.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Om du hade velat ha en "tokig" häst hade du kunnat få en av mig... Fast hon är ju inte valack och inget bra sällskap heller...
Tror jag håller på att bli galen och undrar när jag ska komma till insikten att det inte går att göra häst av skrället...:grin:

Efter alla problem under 2-årsperioden så såg ju det mesta ut att gå åt rätt håll, då damen istället fick långa och besvärliga brunster mitt i vintern.. Slog så hårt i väggarna och på staketen under dessa veckor att knä och haser tog skada. Började med Stroppy mare och hon slutade slå men blev hingstig med allt det innebär :crazy:

Nu har hon fått plastkula i livmodern och blev omedelbart lugn och sansad (och jag har nu påbörjat inridning istället för att ta fram vagnen igen, kanske kan hon få lulla runt i skogen eller på ridbanan om det fungerar bra) till igår då hon såg ut att "föla" ut den stående :eek:
Återstår att se om hon snart brunstar igen eller om det var något annat hon pysslade med... Någon som har erfarenhet om att ha kula och hur vanligt det är att den stöts ut omgående?
 
Senast ändrad:
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Är det någon här som kommer att tro på mig, om jag berättar att jag
med alla medel håller på att tigga åt mig en 10 årig valack efter WSB? :D

AM

Men Vimse vet ju inte att han är efter WSB, var snäll även som hingst om jag inte minns fel, men lite vimsig som sagt ;)

Hoppas du får han, det livet är han väl värd! :love:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Vore det inte bättre att ta hem självaste WSB som gårdshingst? Betäcka alla märrar nästa år :laugh:.

Vaddårå..tänkte du komma med märra? ;)

:D:D
Äntligen har du ju fattat!

Jag VISSTE att du skulle haka på mitt inlägg. Tänkte precis om att du bara haft snälla sådana :D:D

Jodå. Det är "Vimse" vi försöker ta över. Han är ju närapå lika snäll som gamle Faon var..
Och vi behöver en ledsagare till ettårsmärrarna då den "galne fransmannen Kilt du Blary" tror att han är regelrätt avelshingst.
Så han fick bli blodgivare och teaser i stället.

Alla hästar har sin uppgift tydligen :)

AM
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

:(Fick mig en resa igår som jag sent kommer glömma...:crazy::cry:
2 åringen gick premie 17/7 och efter de joggade vi henne några gånger sen kom equiterapeuten ut och kollade igenom henne lite..
Sen fick hon sig en välförtjänt vila på ca en vecka..

Så igår tänkte jag att nu är de dags att sätta igång henne igen
klädde på henne utustningen och märkte väl redan inne i stallet att hon va lite på tårna och lite ivrig på att komma ut.. (denna häst är en arbetsnarkoman och mår dåligt av att stå).
Slänger på speed carten kör ut på travslingan och har planer på att skritta henne extra länge då hon stått sedan endast jogga i lungt tempo..

Eller hur sa hon började bli lite halv stökig när hon insåg att jag inte tänkte låta henne trava efter att ha skrittat en bra stund enligt henne:mad:

Sätter igång henne i trav efter en stund inser rätt fort att hon vill ligga på och hon vill minsan inte jogga tar tag i henne några gånger för att sakta ner henne men hon lyssnar inte rikigt på de tar ner henne i skritt igen och försöker lugna ner henne..
Skrittar lite till känns som hon varvat ner.
Sätter igång i trav igen joggar på några steg och som en blixt från klar himmel sätter hon igång och bocka och hoppa och slå i vagnen:confused:

Hon bockar så högt så jag ser hennes bakben typ uppe vid mitt huvud..
Helt plötsligt skickar hon upp arslet så långt så att hon kommer upp med benet på stänkskyddet som sitter bak på carten var på hoven typ fasnar uppe på och hon får självklart världens panik när hon tror att hon sitter fast och börjar då isället för att bocka sparka bakut som en dåre. varpå jag försöker styra och på nått sätt hålla i henne då traslar hon in sitt höger bakben i tömmen var på tömmen brister och går av och jag har endast en tömmm att hålla i och en hel galen häst som matar sparkar..:crazy:

Lyckas på nått vänster hur vet jag inte ställa om hela hästen åt vänster med den tömmen jag har kvar i handen och när jag tvärvänder henne får jag henne så lugna att hon slutar sparka och vänder runt var på jag voltar och voltar henne åt vänster tills hon till slut stannar och lugnar ner sig så mycket att jag kan få hjälp att få upp den andra tömmen som ligger och släpar i backen..
hästen klarade sig utan skador och jag med men min speed carten ser lite små demolerad ut kan jag säga..
Åkte bort till stallet och bytte till rockarden som vi har vd inkörningar och så körde min man henne några varv och då betede hon sig snällt, joggade 2 varv idag med i rockarden inga problem..

Antar att de hela handlade om ren skär överskotts energi och att hon la upp hoven på stänkskydde gjorde ju saken bara 100 gånger värre...
Ska försöka komma ihåg de nästa gång hon vilat..:idea::idea:
 

Liknande trådar

  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
109 841
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
112 828
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp