Travfolkets snacktråd, del III

Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Helt otroligt att alla klarar sej helskinnade i denna otäcka incident. Har aldrig sett något liknande. :eek:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

*KL*


Saknar ihjäl mig efter finaste Wilda </3
Men imorgon äntligen ska jag tbx till stallet :) har inte varit där på nästan 2veckor..! Massa med jobb o så studierna på det.. känns väldigt länge att vara ifrån sin fina häst :heart

Bjuder på bild från förra sommaren :)) lite redigerad o dan..
Wilda_wallpaper.jpg
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Det ändras ju i reglerna för varje år tycker jag. Hur mycket är det till uppfödarna då?
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

vet inte men det har ju varit 10 % jämt förut---fast kval har man aldrig fått uppfödarpengar för...däremot tror jag man kan få nåt bidrag om dom kvalar innan juni som treåringar eller nåt sånt som förnimmer mig nu
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

kopierat från ST

**
Uppfödarpremier
Som uppfödare till en travhäst får du en viss procent på det hästen tjänar som en så kallad uppfödarpremie. Varje år betalas det ut cirka 75 miljoner kronor i uppfödarpremier.

För samtliga lopp i Sverige (inklusive premielopp) betalas det varje månad ut så kallade uppfödarpremier till uppfödare av svenskfödda och svenskregistrerade hästar*.**


https://www.travsport.se/artikel/uppfodarpremier
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

men är inte det ett "premiebidrag" ? Uppfödarpengen är ju + den...om man får 25 000 så får uppfödaren 2.500..är man både ägare o uppfödare får man 25 000 + uppfödarpengen på 10%
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

De 2 500 är 10% av 25 000. Kvalbonusen är extra och bara till uppfödaren, där får ägaren inget.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

kl

Jag var inne på hööks o köpte en sån här förut ( ren chansning) ....den borde ju gå att använda på en QH sele ....kollar i morrn , men är det nån annan som köpt dressyrgjordar till travsele ?

330153_01.jpg
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

kl

Jag var inne på hööks o köpte en sån här förut ( ren chansning) ....den borde ju gå att använda på en QH sele ....kollar i morrn , men är det nån annan som köpt dressyrgjordar till travsele ?

330153_01.jpg

Jag har inte gjort det själv men vet att andra köpt Eric Le Tiquerant dressyrgjord!

Det kan underlätta att sätta dit en liten karbinhake eller liknande för att färsta nummerbrickan i, kan bli lite klumpigt att sätta direkt i spännet!

Själv har jag köpt Zilcos breda gjord (magplatta) för trav, dock är det bara ett spänne på den så man måste ha en extragjord på den!
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

jag har ju en sån där eric le tiquerantgjord, men tänkte att man kan kanske ha denna mer till vardags och inte slite så mycket på den dyra ericgjorden mer än till tävling....eric kostade ju nästan 2000 och denna 389..
( det är resårgjord)
 

Liknande trådar

  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
109 847
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
112 837
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp