Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Men alltså - det är ju dryga böter på att man inte hanterar medicinen som man ska. Får man inte typ böta 10.000 kronor om man gör så?! STC åker ju ut på inspektioner ibland - även hos amatörtränare.

Hur som helst - de har ju inte nolltolerans längre, så om man hanterar medicineringen rätt så bör inte en annan häst bli kontaminerad. Men då krävs det som sagt att man hanterar det hela rätt..
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Men det är ju där det brister lite grann hos Travsällskapen.

Vad jag vet har de aldrig gjort inspektion hos oss, jag har haft min licens sen 1991 och mamma hade sin fram till dess från 1977.

Inte för att det är nån garanti att de inte kommer men jag skulle nog vara mer rädd för doping i alla fall.
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Oj om du visste vad jag tjatat om det, men eftersom det är JAG (deras dotter) så viftas det bara bort, " det funkar inte alls som du påstår" sa pappa senast häromdagen. Och för att retas extra tog han pulverasken i köket med finadyne & skakade framför näsan på mig & flinade ( han sockrade golvet med det, fast det såg han inte förrän jag sa det).

Om ni visste vad jag önskar att det kom ut någon från STC å kollade!! Då först skulle de lyssna............. efter en böteslapp.
Pappa har haft sin licens sen 1998 & aldrig nån inspektion.
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Ojdå..:crazy: Ja, det är verkligen skitnoga att inte blanda hästar som går på medicin och starthästar. Att bara ens klappa en häst under medicinering och sen gå och hålla på med starthästen kan ge utslag på dopkontrollen, det poängterade min hästkunskapslärare på gymnasiet väldigt noga (Hon håller på med galopp)
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

*kl*

vad tror ni om det här då....

Startlista gulddivisionen Axevalla, 2 640 meter bilstart, förstapris: 150 000 kronor.
1. Excallibur - Lutfi Kolgjini
2. Orlando Karsk - Jorma Kontio
3. Commander Crowe - Johnny Takter
4. Conny Nobell - Björn Goop
5. Dumle Loss - Erik Adielsson
6. Triton Sund - Örjan Kihlström
7. Skogans Joker - Torbjörn Jansson
8. Milord de Melleray - Åke Svanstedt
9. Garantido - Johnny B Karlsson
10. Colombian Necktie - Thomas Uhrberg
11. Max de Guez - Stefan Söderkvist


Commander mot Triton... :d

Jag ser fram emot det här loppet iaf, och hoppas på en Triton utvändigt Commander :devil:
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Nu har de inte varit blandade, då ena shettisen har fång.. men jag får lita på att mamsen varit noga mellan hantering av kreaturen..
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Nu är Spöket på G igen!

Jag har leasat en starthäst. :idea:

DSC00461.jpg


Det ser inte ut så på bilden med det ÄR faktiskt trav som är gångarten där... :idea:
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Jo hon syns verkligen. :idea:

Ma Belle Joujou heter hon.

Ska kollas av vet. innan vi åker ut och kvalar men det finns inget stort fel på henne! :idea:
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

*kl*

vad tror ni om det här då....

Startlista gulddivisionen Axevalla, 2 640 meter bilstart, förstapris: 150 000 kronor.
1. Excallibur - Lutfi Kolgjini
2. Orlando Karsk - Jorma Kontio
3. Commander Crowe - Johnny Takter
4. Conny Nobell - Björn Goop
5. Dumle Loss - Erik Adielsson
6. Triton Sund - Örjan Kihlström
7. Skogans Joker - Torbjörn Jansson
8. Milord de Melleray - Åke Svanstedt
9. Garantido - Johnny B Karlsson
10. Colombian Necktie - Thomas Uhrberg
11. Max de Guez - Stefan Söderkvist


Commander mot Triton... :d

Jag ser fram emot det här loppet iaf, och hoppas på en Triton utvändigt Commander :devil:

Läste på travnet att det finns risk för strykning CC pga hög puls i senaste jobbet.
Synd för oss, men bra för hästen. Snacka om att värna om sina hästar :bow:

Nu är Spöket på G igen!

Jag har leasat en starthäst. :idea:

DSC00461.jpg


Det ser inte ut så på bilden med det ÄR faktiskt trav som är gångarten där... :idea:

Tjusig, en Idealare ser jag oxå :bump::love:
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

*kl*
Jag smyger runt här ibland, men jag har så oinsamt dålig koll på er och era på pållar så jag skäms lite....

Snabbresume' av mitt liv för er som undrar: kaos!!
Jag har gammelman kvar och ska försöka få ut honom till start snart, Bella är ju som sagt numera hos Ghost, är superglad för det!
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Nämen heeej gumman.....tråkigt att det krånglar för dig, det gör det för mig , eller har gjort iallafall till och ifrån...
Tusen kramar från mig :love::love:
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Neej! Inte Come :cry:

Jag tror Excallibur är jävligt vass faktiskt, dom får se upp :O :D

Ska bli intressant att se faktiskt...hur det ter sig, detta loppet ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
148 592
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
109 843
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp