Travfolkets snacktråd, del III

Sv: Travfolkets snacktråd, del III

-KL-

Halloj alla travisar... Här vare allt lite dött va?

Kikar in under nattarbetet, passar på när det är lugnt :D

rapport om läget här då, helt Ok.
Rörigt värre har det varit..minst sagt.
Nu har det fixat sig hoppas jag. Separerade maj-12, hyrde eget som blev sålt och flyttade hem till mamma o pappa med sonen sept-12... Äntligen hittat ett hem att hyra, stuga på landet :)

Hästarna då? Bara 2 kvar, mamma Alice och hennes köttätande snorunge "Lilla" e.Turbo Thrust. Huvva...tur att hon är söt som socker:love: Vilken ragata, haha:devil: Väldigt väntat kanske:D
Den lille arga valacken efter Bowspirit är kvar men som mina föräldrars, han går och är lekfarbror nu.
Till min stora SORG:cry: valde jag att lämna ner min stora fina donna till uppfödaren igen, valet stod mellan dem eller sända henne till himlen så det löste sig superbra :)

Well en liten rapport från mig :p Soo long Bukisar!
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

ja väldigt dött.... Som travet i stort möjligen, känns som om det är många amatörer runt oss som lägger av nu. Och hästägare till proffsstallen tycks det vara ont om.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Välkommen tillbaka BitterA :D

Ja här är det dött, och ärligt så funderar jag också på att lägga ner emellanåt....har 4 st , iofs funkar alla just nu men ingen är jättenära start...med lite tur om några månader så tills dess orkar jag väl härda ut iallafall.

Jobbar också nätter
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Men martha, du kan ju inte lägga ner, du är ju en urtravmänniska :D
Jag tycker det är jätteroligt, dock hinner jag inte som jag vill... Så jag har bara en tvååring och ett fölsto. Ser massor fram mot föl e. Orlando Vici om 2,5 månader :)
Den jag har en liten del i gör idag debut på Vincennes, att få se sin egen(nåja, en pyttedel är min iallafall) tävla på Vincennes är jättestort för mig, heja Vitstövelbläsa!
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

*knapplånar*

Då ska det sparas igen då..... Såklart blev det förutom prispengar även premien för 2-åringar som drabbas. Muntert värre. :grin:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

KL

Jag undrar bara var det vart av nyheten häromdan, hörde på Ekot, att Stefan Melander hade fått nedslag på sin gård angående hovar på fölston m.m.? Det var braskande att förra årets tränare hade anmärkningar.

Jag vill absolut inte gotta mig på något vis..men undrar varför det är så himla tyst om det? Stod inget i Ronden, Aftonbladets nätsida (som verkligen känns som Hänt Extra) eller Travnet. Eller är det bara jag som tycker det är konstigt?
Vad jag undrar över är alltså tystnaden, eller har jag missat debatten?
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Okej, kanske jag missat det isf..

Vet att de skrev om hans gödselhantering som inte var godkänd enligt de som bestämmer om det och att Tarzan har uttalat sig.

Min tanke var bara att ifall de som lyssnade nu i veckan som gick på P1 och hörde detta, blev då inte mer positiva till travsporten och att det skulle ge iaf lite eko/debatt på travsajterna. Men icke.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Okej, kanske jag missat det isf..

Vet att de skrev om hans gödselhantering som inte var godkänd enligt de som bestämmer om det och att Tarzan har uttalat sig.

Min tanke var bara att ifall de som lyssnade nu i veckan som gick på P1 och hörde detta, blev då inte mer positiva till travsporten och att det skulle ge iaf lite eko/debatt på travsajterna. Men icke.

Det är jag som är blind, såg det nu på Rondens websida. ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
109 843
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
112 833
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp