Bukefalos 28 år!

Travfolkets snacktråd, del III

Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Jag är så trött på spekulanter så det finns inte... Har en del hästar ute på annons då vi drar ner, och man kan undra om folks största nöje är att ringe och boka tid för provritt och sedan inte dyka upp eller ens höra av sig. Har hänt oss ett tiotal gånger på tre hästar nu... Suck... Ring i alla fall och säg att du inte kommer liksom:devil:

Håller med. Och andra vägen runt. Min mamma letar häst och skulle och kika på en idag. Det var jättebra allting och tjejen som skulle sälja hästen var sååå noga med var den hamnade och hon nästan bad mamma om att köpa hästen för att hon tyckte allt lät så bra. Eftersom hästen var ömfotad och oskodd så skulle hovis komma i måndags och efter det kunde vi komma och prova hästen. Det blev bestämt att mamma skulle höra av sig efter hon slutade jobba i går morse. För att få vägbeskrivning och allt sånt....
Och sen när mamma ringer - ja då säger hon att hästen är SÅLD. :eek::mad:
Jaha?? Och de som hade kommit överens muntligt om allting och det var såååå bra. Jävla bitch. Man blir så förbannad. Hade hon inte kunnat ringt och sagt det då då i alla fall? Men nej, det ska mamma få höra när det nästan är dags att åka....
Fattar inte vad det är med folk? Ska det vara så svårt att ha lite mänskligt hyfs?? Vad är felet liksom.
Kommer man inte så ringer man. har man sålt en häst fast man gjort en överenskommelse med en annan - ja då ringer man också. precis som man gör om man stämt träff med någon utanför bion och inte kan komma.
Tänk att folk inte fattar sånt. :mad:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Ingen aning,men den gäller inte ens lösa benbitar. När jag hade en gång friröntgad häst som visade sig ha lösa benbitar svarade försäkringsbolaget att"hästar får inte lösa benbitar när de blivit friröntgade efter 1,5år. Stuteriet du köpt hästen av måste ha röntgad fel häst. :devil::devil::devil:


Ska maila mitt ombud och kolla, det kan ju vara bra att veta vad som gäller...

Om det nu inte är så illa att det är kört. :crazy:

Han har haft försäkring sen han var foster och jag har fött upp honom så ddär kan de knappast säga något.

Mitt ombud brukar vara bra också. :idea:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Knapprån

Detta är Clyde, en 25-årig appaloosa. I över 20 år så har han och hans ryttarinna fångat lösa hästar på travbanor längs hela östkusten i USA. Från Florida till New York, de hann visst med en sväng till St Louis också. Nu ska han gå i pension, i Goshen, NY. All heder till Clyde & Jody, men det var sannerligen inget vackert ekipage....:angel:

home_image.cfm
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Vackert eller inte, men de är grymt coola dessa ekipage och vid olycka är de ju helt fantastiska....
Har sett lite olika filmer med deras insatser på tuben o man kan ju bara :eek::bow::love:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

*kl*

jag har fått nytt jobb :D ska börja hos goops om nån månad bara dom sista smådetaljerna är klara.. så nu kommer jag hem till värmland igen :love:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Ifs galopp,men Animal Planet ska ikväll starta en dokuserie om jockies. Kan nog vara sevärt.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Enligt hemsidan behöver Goops sommarpersonal akut. Du kanske ska ringa och höra om du får börja på studs?
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

de har dom redan frågat.. men jag måste säga upp mig först och arbeta av uppsägningsperioden innan jag kan börja
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Extra extra extra!!!!


Man har hittat DAGUET RAPIDE!!!!! :bump: :bump: :bump:

DaguetRapide%20Kopie.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Han hade lämnats övergiven på en strand i Licola i Italien. Tydligen är han dock i bra kondition.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

jo, jag smög in på travnet o läste..men vilken tur att dom fattade att det var han...
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

blä vad less jag börjar bli ( eller känner mig just nu)..

Sökt jobb (sommar i första hand o med intresse för fast om det funkar)
hos 6 tränare sen jag kom hem. Via mail, med CV, telefonledes och de jag pratat med har låtit intresserade o jag har talat om vart jag arbetat o så. De ska ringa åter "i eftermiddag" " på fredag" mm.. ingen har hört av sig igen.

Förmodar att de pratat med fd arbetsgivare o jag kan juh inte utelämna vart jag jobbat, sånt kommer juh alltid fram.

Känns helt värdelöst o som om jag aldrig kommer få jobb som hästskötare igen :cry:
 

Liknande trådar

  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 044
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
112 979
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp