Bukefalos 28 år!

Travfolkets snacktråd, del III

Sv: Travfolkets snacktråd, del III

haha, vore topp men enligt en kille som skulle jobbat där under sommaren så hade de tappat hästar o fått säga upp personal, vilket gjorde att han inte fick nå jobb för att stallet blev tvugna att använda sina uppsagada som semester vikarier enligt fackets regler. Så där känns lite värdelöst att söka..
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Det är inte fackets regler- det är enligt Lagen om Anställningsskydd och lagar stiftas i Riksdagen.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

men ursäkta felskrivningen då.. Kan av egen erfarenhet säga att det är en lätt lag att ge fan i.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Kan av egen erfarenhet säga att det blir väldigt dyrt för arbetsgivaren om man anmäler det.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Kan av egen erfarenhet säga att det blir väldigt dyrt för arbetsgivaren om man anmäler det.

Vet jag också... Har GOD erfarenhet av det. Även hur det tar psykiskt.
Och hur svårt det är att få jobb tydligen när man anmält , även 4 år senare.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

haha, vore topp men enligt en kille som skulle jobbat där under sommaren så hade de tappat hästar o fått säga upp personal, vilket gjorde att han inte fick nå jobb för att stallet blev tvugna att använda sina uppsagada som semester vikarier enligt fackets regler. Så där känns lite värdelöst att söka..

Nu matar jag inte avkomman längre så nu kan jag skriva ord, istället för att konversera med gubbar ;)

Jag tycker du ska ringa dem som sagt att de ska ringa upp dig igen, travtränare är ju en disträ sort med många bollar i luften som har en tendens att glömma saker *fördommar*
De behöver ju inte vara så att de kollat upp dig och förkastat dig, utan kan ju vara så att de glömt, inte haft tid osv...
Du har ju inget att förlora att ligga på o ringa dem en gång till. :)
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Nu matar jag inte avkomman längre så nu kan jag skriva ord, istället för att konversera med gubbar ;)

Jag tycker du ska ringa dem som sagt att de ska ringa upp dig igen, travtränare är ju en disträ sort med många bollar i luften som har en tendens att glömma saker *fördommar*
De behöver ju inte vara så att de kollat upp dig och förkastat dig, utan kan ju vara så att de glömt, inte haft tid osv...
Du har ju inget att förlora att ligga på o ringa dem en gång till. :)

Hmm, du talar med "fröken vill inte tjata".. men har pratat med deras "högra hand" sas, bla en fru, en anställd , försteman. Men jag väntar över helgen..
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Hmm, du talar med "fröken vill inte tjata".. men har pratat med deras "högra hand" sas, bla en fru, en anställd , försteman. Men jag väntar över helgen..

Okey... men du har inget att förlora på att tjata lite, så ring upp o tjata lite mer vet ja ;):p
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Ååå en sån har jag oxå...:crazy:

Brr, blir tokig.... o gnälls om ALLT!!! han får aldrig titta på tv ( då hade han bara setat framför dumburken mellan 7.30 o 11 , lyckades trycka in frulle iaf) , maten kan han inte skära, han vet ej heller hur han ska tugga den... Och äcklig är den!! Han får heller aldrig leksaker, aldrig prata (dvs avbryta när vuxna pratar). mm mm mm.... den senaste veckan har varit hemsk, må 4 års trotsen vara över snart.. Hua!
För att inte tala om när han prompt skulle förbi mig i köksoffan, för det var hans väg..han kunde inte gå den andra vägen. Vilket slutade med att han la sig ner mot spjälorna o sa att han satt fast..:p Mammas gullunge!!:cool:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Brr, blir tokig.... o gnälls om ALLT!!! han får aldrig titta på tv ( då hade han bara setat framför dumburken mellan 7.30 o 11 , lyckades trycka in frulle iaf) , maten kan han inte skära, han vet ej heller hur han ska tugga den... Och äcklig är den!! Han får heller aldrig leksaker, aldrig prata (dvs avbryta när vuxna pratar). mm mm mm.... den senaste veckan har varit hemsk, må 4 års trotsen vara över snart.. Hua!
För att inte tala om när han prompt skulle förbi mig i köksoffan, för det var hans väg..han kunde inte gå den andra vägen. Vilket slutade med att han la sig ner mot spjälorna o sa att han satt fast..:p Mammas gullunge!!:cool:

:rofl: Tänk vad skönt det är med en som är sjutton....;)
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Precis min tanke också fast min minsta har 1 år till på nacken. Herregud han blir 18 på onsdag o ska ut på "Hottan" här på fredag.

Däremot lillsyrran har 2 jäntor, 6 o 2 år, 6-åringen är som en :devil: mina 3 grabbar har inte varit så där jobbiga o gnälliga tillsammans ens.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

hej en inflikande fråga bara så ni får gärna pm mig alt skriva till min mail smedgatan1@hotmail.com om ni vill hjälpa mig med dessa svar.

Jag har en hingst (varmblod) som inte är avelsgodkänd men fullt frisk å startad på travet. Och sedan en vän vill betäcka sitt sto med min hingst ochså travare och även skulle vilja kunna starta fölet efter åt. funkar det?

Kan inte se några problem då båda är varmblod å friska båda gått på travet med rena stamtavlor.

Några invändningar?

Tack på förhand Mvh Jeanette
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

ta kontakt med stc, tror inte det går att få den reggad, eller att den blir startberättigad, men dom ändrar sig hela tiden om det där..det är vissa regler med ägarskap o dyl
 

Liknande trådar

  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 394
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
113 319
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp