Bukefalos 28 år!

Travfolkets snacktråd, del III

Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Det är just så kallblodsfolket brukar reagera på kritik.
Jag har ingenting emot kallblod. Men kan bara konstatera att sporten är svag och då är det också svårt att slå igenom.
Det är bättre att Sleipner ect. letar lösningar och tar av sig offerkoftan.
En ide vore kanske att köra kriteriet och derbyt samma dag? Och göra en massa trevliga event kring det.

Låter som en av många bra idéer, som skulle kunna kläckas på ett forum.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

:D:D
Men då förstår jag varför jag köpte ett kallblod...;)
Det är så himla kul...
'På ridskolan slogs alla tjejerna ( och en grabb) om samma ponnyer hela tiden.... Och jag valde en helt annan.
'Sedan började jag med dressyr när alla andra ville hoppa.
'Och sedan när jag började arbeta hos en viss hästföretagare så höll alla där på med dressyr... (och nu har de sålt den rörelsen och äger " bara" en massa fina travhästar..)
' Och när jag började med trav ( varmblod) så blev jag kallad för "dressyrtant" och nu är man kallblodsmänniska...:rofl:

Kärringen mot strömmen eller vad? :angel:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Jag grundar det på den debatten som rasar om travet i alla tidningar, aveln, saknaden av nya hästägare, färre licenser som förnyas osv.

Den dagen alla större travtränare inte längre har hästägare och inte heller har möjlighet att stå som ägare själva till merparten av sina hästar i träning, så tror jag att det dessvärre kommer se lika illa ut.

Den dagen vi inte behöver köra kval till kriteriet och derbyt så tror t o m jag att det är slut med travet. Tills dess så fortsätter jag på att hoppas på att få vara med någon gång :)
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

*KL*
Ursäkta,men är det inte dags att pensionera Jägersros referent.
Han måste vara landets tråkigaste röst?
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

*KL*
Ursäkta,men är det inte dags att pensionera Jägersros referent.
Han måste vara landets tråkigaste röst?

Jag orkar inte lyssna på honom alla gånger utan ljudet går av på liven fruktansvärt rent ut sagt... Finns bättre referenter på åby som inte ens jobbar som referenter utan bara gör det då och då.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Haha, menar du Fölet eller? :rofl: Åh så många som irriterat sig på honom...
Men visst, de som går på gymnasiet gillar honom säkert. Boffe m fl...
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Men precis! Jag har inte kört ett lopp,men nog visste jag om reglerna. Att Jorma inte gjorde det är pinsamt.
Men det är klart, det kanske är ett effektivt sätt att få slut på alla drivningar. Att man automatiskt blir avstängd över nästa kommande storlopp ;).
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Haha, menar du Fölet eller? :rofl: Åh så många som irriterat sig på honom...
Men visst, de som går på gymnasiet gillar honom säkert. Boffe m fl...

HAHAHAHA Ja men du får väll ändå hålla med om att Fölet e bättre än den där tomten på jägers. O boffe ska vi nog inte ens prata om så hatad som han är utan att han fattar det är helt otroligt...
Han borde vara portad från allt som har med djur att göra....

Förresten känner jag dig eller? :o
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Men precis! Jag har inte kört ett lopp,men nog visste jag om reglerna. Att Jorma inte gjorde det är pinsamt.
Men det är klart, det kanske är ett effektivt sätt att få slut på alla drivningar. Att man automatiskt blir avstängd över nästa kommande storlopp ;).

Jag trodde det alltid var dispens i större lopp för hästens ordinarie kusk?
Och jag tycker det skall vara så med.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Han är ju Kung ju, bästa referenten ever!:cool:

Nänä.

Han är travsportens svar på ridsportens nu bortgågna Anders Gernardt..

-Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil starrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt!!

-Han rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrriver hindrrrrret!! Ajajajjjjjjjjjjjjjj!

;)

AM
 

Liknande trådar

  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 268
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
113 186
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp