Bukefalos 28 år!

Travfolkets snacktråd, del III

Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Holger Ehlert och Bellei är namn som dyker upp i den italienska skandalen med fixade lopp. Vad förvånade vi blir. Not.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Och mer skit gräver dom säkert fram nu. :mad:

Men inte skulle jag vilja vara utredare där..

AM
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Ja, det kommer nog att grävas fram en del. Enligt lösa rykten låter det som att det kommer att komma fram en del som man önskar inte är sant framöver.

Nebraska, nej, man är inte förvånad över de namnen...
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

kl

Bra att det kommer fram fast det svärtar sporten i allmänhetens ögon.

Hur kan man vara nöjd med sina framgångar när dom är köpta och dopade? Jag fattar det inte...
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

kl

Bra att det kommer fram fast det svärtar sporten i allmänhetens ögon.

Hur kan man vara nöjd med sina framgångar när dom är köpta och dopade? Jag fattar det inte...

Tycker tvärtom här, det främjar sporten att sätta stopp för fuskare och visa att de inte ska vara med i vår sport.

Å andra sidan kan jag tycka vi är för fega och inte sätter evigt stopp för dem som inte har i sporten att göra.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

*knapplån*

Eldsiri betäckt med Feseth Lyneth....

Känns inte direkt som om alla vill bevara och främja frisk & sund avel i framtiden... :grin:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Kan bara hålla med, men tror knappast det. Tycks vara ett ämne som är tabu.
Det finns ju ett starkt intresse att värna om rasen och dess standard, genom unghästvisning, avelsvärdering etc.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Jaha..och inget trav kl 17 idag på fyran, någon som vet om det går på någon annan kanal och i så fall när?
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Det var kl. 18.00.
Och som vanligt när det nalkas storlopp för kallbloden (kriteriet) så ska det snackas en massa annat, visas V75 lopp och det ska surras Tillman osv. Samma sak när det var Kallblodsderbyt, då visade dom något lopp ifrån Danmark samt USA.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Jag tittade inte igår, för mig var det inte intressanta lopp men var inte söndagsprogrammet som det är varje söndag? Lite om gårdagens V75, startlistorna till nästa veckas V75, lite internationellt o s v.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

För oss som brinner för kallblod var det intressanta lopp;)
men vi tycks ju vara en minoritet och knappast värda att satsa på:angel:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Fast ni med kallblod tycker ju själva att loppet inte är mycket att satsa på.Det är ju så få anmälningar att snart kommer det inte behövas försök ens.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Fast ni med kallblod tycker ju själva att loppet inte är mycket att satsa på.Det är ju så få anmälningar att snart kommer det inte behövas försök ens.

Och lika lär det bli inom varmblodsloppen också så småningom... om travet fortsätter åt det håll som det gör.
Anledningen är helt enkelt att hoppet mellan kallbloden är för stort, finns många i de lägre klasserna, men få som blir så bra ( tränare eller häst döm själv) som de bästa är i dag, inom årgångsloppen.
Kallbloden är generellt senare i sin utveckling med många och långa tillväxtperioder, och de som lyckats få fram tidiga hästar kan plocka det mesta i halvtomma lopp. :grin:

Är fullt medveten om att det finns folk både här och på andra ställen som inte tycker att kallbloden hör hemma inom travet, men deras trångsynthet får stå för dem, vi finns ännu kvar, och jag hoppas att det så förblir.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

För oss som brinner för kallblod var det intressanta lopp;)
men vi tycks ju vara en minoritet och knappast värda att satsa på:angel:

Ja, och jag antar att du tittade. Var det skillnad mot vanliga söndagar eller ska de göra en helt annan sändning när det är kallblodslopp på söndagarna?
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Och lika lär det bli inom varmblodsloppen också så småningom... om travet fortsätter åt det håll som det gör.

Vad grundar du det på? Man ser inte den trenden. 6 försök i Stochampoinatet, 6 i Derbyt, 4 i Stoderbyt. Det ser ut som vanligt.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Det är just så kallblodsfolket brukar reagera på kritik.
Jag har ingenting emot kallblod. Men kan bara konstatera att sporten är svag och då är det också svårt att slå igenom.
Det är bättre att Sleipner ect. letar lösningar och tar av sig offerkoftan.
En ide vore kanske att köra kriteriet och derbyt samma dag? Och göra en massa trevliga event kring det.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Ja, och jag antar att du tittade. Var det skillnad mot vanliga söndagar eller ska de göra en helt annan sändning när det är kallblodslopp på söndagarna?

Jag jag tittade, och nej det var ingen skillnad dessvärre. De har även förmågan att klippa ner övriga intressanta lopp :mad:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Vad grundar du det på? Man ser inte den trenden. 6 försök i Stochampoinatet, 6 i Derbyt, 4 i Stoderbyt. Det ser ut som vanligt.

Jag grundar det på den debatten som rasar om travet i alla tidningar, aveln, saknaden av nya hästägare, färre licenser som förnyas osv.

Den dagen alla större travtränare inte längre har hästägare och inte heller har möjlighet att stå som ägare själva till merparten av sina hästar i träning, så tror jag att det dessvärre kommer se lika illa ut.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Det är bara att se även i tidningar hur saker och ting vinklas. Är det ett kallblod så nämns det knappt. Men inför Varmblods derbyt/kriteriet så ska det pratas/skrivas i veckor innan och efter, varje häst ska presenteras var för sig osv.

Självklart är det så att dom nya inom travet satsar på varmbloden, den andra sorten vet dom nog knappt ens existerar med tanke på hur lite det visas av den. Syns man inte så finns man inte...
 

Liknande trådar

  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 283
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
113 204
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp