Bukefalos 28 år!

Travfolkets snacktråd, del III

Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Det har varit nya regler sen nyår.
Varför skulle det vara undantag för stora löp?

För att hästen skall ha den bästa möjliga chansen...
Ska nya köra hästen i ett stort lopp kan det bli fiasko bara för det. Dock är väll dom flesta hästarna lättkörda idag men skulle det hända en strulpelle så är ju loppet kört redan innan.
Jag tycker det skall vara undantag för alla mindre avstängningar i större lopp dvs 500000kr+ i första.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Men sluta, vi har ju hamnat i catchdrivereran nu. Många hästar får allt starta med olika kuskar hela tiden. Och tre av fyra av de hästar Jorma kvalade in skulle ändå inte kunna köras av Jorma.
Och vad det gäller avstägningar tycker jag helt tvärs om. Ta bort alla dispenser och vi kommer få se mycket schysstare lopp! I alla fall veckan innan Elitloppet !
 
Senast ändrad:
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Nänä.

Han är travsportens svar på ridsportens nu bortgågna Anders Gernardt..

-Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil starrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt!!

-Han rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrriver hindrrrrret!! Ajajajjjjjjjjjjjjjj!

;)

AM

Exakt å jag gillart :love:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

KL

Nu är min vackra sessa hemma igen :)

Välkommen åter "Alice", nu ska vi bara hålla tummarna för att hon är dräktig...om hon nu är det, så blir det i mitt tycke ett sent föl men men ;) :love:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

kl

En av våra största har lämnat jordelivet

R.I.P Lasse Lindberg

Lars%20Lindberg%20hjalm.jpg
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Tycker det är helt rätt, straff ska svida oavsett vilka lopp som körs under avstängningen. Bort med all dispans, kusken ska vara avstängd dom dagar som är satta oavsett vilka lopp som körs och det ska inte spela någon roll av vilken orsak som kusken är avständ.

Annars är det ingen vits med avstängningen om kusken ändå får köra bara för att det råkar vara ett storlopp.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Tycker det är helt rätt, straff ska svida oavsett vilka lopp som körs under avstängningen. Bort med all dispans, kusken ska vara avstängd dom dagar som är satta oavsett vilka lopp som körs och det ska inte spela någon roll av vilken orsak som kusken är avständ.

Annars är det ingen vits med avstängningen om kusken ändå får köra bara för att det råkar vara ett storlopp.

Jag tycker att man borde kunna få dispans på stora lopp! Reglerna suger!
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Får en avstängd fotbollspelare dispens för att spela VMfinal? Nä.
jag tycker mera att dipsenserna ska tas bort helt. Så en avstängning verkligen blir en avstängning. Det skulle medföra äkta respekt för reglerna.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Får en avstängd fotbollspelare dispens för att spela VMfinal? Nä.
jag tycker mera att dipsenserna ska tas bort helt. Så en avstängning verkligen blir en avstängning. Det skulle medföra äkta respekt för reglerna.

Nej, men tycker ändå att dom borde få dispans inom travet!
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Jag tycker att man borde kunna få dispans på stora lopp! Reglerna suger!

Varför skulle man få det?
Varför ska man då ha regler om man i loppen innan storloppen får vara helt laglös utan att riskera något alls?
Då kan ju ta bort alla regler och sätta sjörrövar flagga på hjälmen och sen köra som man vill och tycker!

Kanske dopade hästar oxå kan vara med i storloppen då?
Är väl dumt och orättvist om de inte får vara med för tränaren bröt mot reglerna?
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Får en avstängd fotbollspelare dispens för att spela VMfinal? Nä.
jag tycker mera att dipsenserna ska tas bort helt. Så en avstängning verkligen blir en avstängning. Det skulle medföra äkta respekt för reglerna.

En kusk kan få en avstängning om han kör en häst som springer ut och "tar med sig ett ekipage" i sista sväng (trängning). Hästar är ju inga maskiner. Har kusken då bara blivit uppsatt utan att känna till varken häst eller tränare kan det nog kännas rätt surt att inte få köra sin egen kanon i Derbyt?

Drivningarna är alltid kuskens egen handling, därför tycker jag det är rätt bra som det är idag.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Varför skulle man få det?
Varför ska man då ha regler om man i loppen innan storloppen får vara helt laglös utan att riskera något alls?
Då kan ju ta bort alla regler och sätta sjörrövar flagga på hjälmen och sen köra som man vill och tycker!

Kanske dopade hästar oxå kan vara med i storloppen då?
Är väl dumt och orättvist om de inte får vara med för tränaren bröt mot reglerna?

Men herregud nu börjar det bli larvigt! Klart inte dopade hästar ska få starta.
Orkar inte tjafsa om vad som e rätt å fel. Jag har min åsikt och du Din!
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Men herregud nu börjar det bli larvigt! Klart inte dopade hästar ska få starta.
Orkar inte tjafsa om vad som e rätt å fel. Jag har min åsikt och du Din!

Naturligtvis får du ha din åsikt?
Men varför känner du större behov av att konstatera det än argumentera för din åsikt?

Jag tycker det är glasklart att är man avstängd för otillåten drivning, så ska man ta sitt straff och inte få köra lopp oavsett och förhoppningsvis lära sig läxan.
Har man dopat, så får man ta sitt straff och förhoppningsvis lära sig av det oxå.
Och tycker inte jämnförelsen är alls larvig.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Kanske dopade hästar oxå kan vara med i storloppen då?
Är väl dumt och orättvist om de inte får vara med för tränaren bröt mot reglerna?

Hur menar du nu? Ska hästarna stängas av om de varit positiva på prov? Dopade hästar får ju vara med i storloppen, man kollar ju inte innan...
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Hur menar DU nu??? Att de inte kollar dopingprov innan innebär väl inte att man får starta med en dopad häst? Det är väl ungefär som att köra bil för fort, man får inte köra bil för fort, men blir inte alltid tagen för det... En häst blir väl även den avstängd om den visar positivt dopingprov tills den kan visa ett negativt,, eller har jag fel då?
 

Liknande trådar

  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 056
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
112 996
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp